Hoofdredacteur Lucas geeft het stokje over
Gamer.nl
Nieuws

Hoofdredacteur Lucas geeft het stokje over

Na een ruime vijf jaar hoofdredacteur van Gamer.nl te zijn geweest, heb ik (zeker met pijn in mijn hart) de keuze gemaakt om een nieuw avontuur te gaan starten. Vanaf 1 maart staat er een nieuwe hoofdredacteur aan het roer van deze prachtige site en ga ik moederbedrijf Reshift verlaten.

Dat ik überhaupt hoofdredacteur van Gamer.nl mocht zijn, kunnen we als een klein wonder beschouwen. Na een fantastische stage, nam ik met veel moeite afscheid van de redactie en begon ik met goede moed als freelancer. Nog geen half jaar later werd ik benaderd voor deze bizarre droombaan. Je kan je voorstellen dat het geen moeilijke beslissing was. In eerste instantie wist ik niet wat me overkwam; wat een verantwoordelijkheid! Inmiddels kan ik me het niet anders meer voorstellen.

Als hoofdredacteur heb je eigenlijk het geluk dat je mag pronken met het werk van alle andere redacteuren. In feite ben je vooral achter de schermen bezig met het dagelijkse reilen en zeilen, terwijl de gedreven schrijvers het mooie werk leveren waardoor Gamer.nl zo fantastisch is. Ik sta nog steeds dagelijks versteld van de kunstwerkjes die worden aangeleverd, maar ook van de fantastische verslaggeving van het nieuws, de nauwkeurige controles door de eindredacteuren en de inzet van stagiair(e)s om te zorgen dat de site en socials er mooi bij staan. Zonder deze gepassioneerde inzet was Gamer.nl natuurlijk helemaal nergens.

Ik heb in de afgelopen vijf jaar enorm veel toffe dingen mogen doen. Natuurlijk krijg ik nog steeds een glimlach op m’n gezicht als ik nadenk over mijn bezoekjes aan de E3, maar ook Gamescom, gezellige borrels en exclusieve previewsessies waren enkele hoogtepunten. Het leuke  aan deze baan is vooral dat je je enthousiasme kan delen met allemaal toffe mensen die net zo gek op games zijn als jij. Ik ben dan ook erg dankbaar voor de vele vrienden die ik aan deze baan heb overgehouden. 

Om een beetje te illustreren hoe het is om te werken bij Gamer.nl (en zustersites Power Unlimited en InsideGamer), heb ik hieronder een berg foto’s neergezet. 

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Mijn betrokkenheid voor Gamer.nl ga ik zeker missen. Gelukkig mag ik als lezer elke dag nog van de site genieten en ga ik een toffe job in de game-industrie tegemoet, waardoor ik mijn huidige collega’s vast nog wel tegen het lijf ga lopen en nog steeds bezig ben met het mooiste medium wat er is! 

Fijn is ook dat ik met een goed gevoel het stokje van Gamer.nl overgeven, wetende wie mijn opvolger gaat worden. Die stelt zich binnenkort hoogstwaarschijnlijk aan jullie voor. Deze website is zonder twijfel in goede handen en ik kan niet wachten om de toekomst van Gamer.nl mee te maken als bezoeker. 

Bedankt voor jullie bezoek aan Gamer.nl! Het is fantastisch om te zien dat er nog steeds zo veel interesse is voor een ‘traditionele’ gamesite zoals Gamer.nl; een plek waar al het belangrijke nieuws wordt gedeeld en we diepgang opzoeken in de reviews, columns, podcast en andere content. Tot in de comments!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Open bèta van Splitgate 2 begint op 22 mei
Gamer.nl
Nieuws

Open bèta van Splitgate 2 begint op 22 mei

Gratis speelbaar op consoles en pc

Op 22 mei gaat de gratis open bèta van Splitgate 2 van start op pc en consoles.

Dat heeft 1047 Games aangekondigd. Eerder werd er al een gesloten alfatest gehouden, maar de bèta komt voor iedereen beschikbaar op PlayStation 5, Xbox Series-consoles, PlayStation 4, Xbox One, Steam en Epic Games Store. Daarbij bevat het spel cross-play op alle systemen.

De open bèta bevat meer dan vijftien multiplayermaps – waaronder twee nieuwe Onslaught-maps voor 24 spelers, genaamd Drought en Fracture – meer dan 25 wapens en meer dan tien modi, waaronder de terugkeer van de geprezen modus Takedown.

De eerste Splitgate verscheen in 2019 en draaide om het gebruik van portalen tijdens de multiplayergevechten. De game werd voor een deel ontwikkeld als een schoolproject en werd uiteindelijk meer dan 22 miljoen keer gedownload op pc en consoles.

Het vervolg draait geheel op Unreal Engine 5. In Splitgate 2 doen spelers mee aan de zogeheten Sol Splitgate League in de toekomst, wat zich uit in vier-tegen-vier-gevechten met een eerstepersoonsaanzicht en zoals gezegd het gebruik van portalen om de vijand te slim af te zijn. Spelers kunnen deze portalen met een geweer creëren.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Flappy Bird is teruggekeerd als Android-game
Gamer.nl
Nieuws

Flappy Bird is teruggekeerd als Android-game

Verkrijgbaar via de Epic Games Store

De mobiele hitgame Flappy Bird is meer dan tien jaar nadat hij offline ging teruggekeerd.

Flappy Bird kwam in mei 2013 uit, maar werd in 2014 'ontdekt' en immens populair - meer dan honderd miljoen mensen speelden de gratis game op smartphones. In de hoogtijdagen van de game verdiende de maker van de game, Dong Nguyen, naar eigen zeggen 50.000 dollar per dag aan in-game advertenties.

In februari 2014, toen de game nog immens populair was, haalde Nguyen de game van zowel de App Store als Google Play Store. Hij voelde zich naar eigen zeggen schuldig over het verslavende karakter van de game. Smartphones die de game nog geïnstalleerd hadden staan werden als gevolg voor hoge bedragen doorverkocht.

Nu is Flappy Bird dus teruggekeerd. Het gaat om een Android-game die op de mobiele Epic Games Store verkrijgbaar is. Vorig jaar bleek al dat de nieuwe versie van de game uitgebracht zou worden door de Flappy Bird Foundation. Omdat dit bedrijf geleid wordt door Michael Roberts, die ook het hoofd is van cryptobedrijf 1208 Productions, was er bij gamers de vrees dat dit een belangrijk element in de nieuwe versie van Flappy Bird zou worden, maar dit blijkt vooralsnog niet het geval. Overigens zijn er ook plannen om de game uiteindelijk terug naar iOS te brengen.

In de game moeten spelers door op het scherm te tikken een vogel in de lucht zien te houden terwijl hij allerlei groene buizen passeert die uit de klassieke Super Mario Bros.-games lijken te komen. De kunst is dit zo lang mogelijk vol te houden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!