Hoogtepunten: Crash Bandicoot 4 en Cyberpunk 2077-presentatie
PU.nl
Nieuws

Hoogtepunten: Crash Bandicoot 4 en Cyberpunk 2077-presentatie

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Crash Bandicoot 4: It's About Time officieel onthuld

Crash Bandicoot 4: It's About Time is vanmiddag officieel onthuld.

Dit nieuwste deel uit de langlopende franchise speelt zich af in 1998. Crash vindt een mysterieus masker in een grot - het blijkt één van de Quantum Masks te zijn. Spelers moeten met Crash en zijn vrienden door verschillende dimensies en tijden reizen om Quantum Rifts tegen te houden.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Review:Disintegration is nu al dood

De timer van de matchmaking tikt de tien minuten aan. Het is de dag na lancering, dus je zou verwachten dat er genoeg spelers zijn om een potje mee te spelen. Toch heeft Disintegration de grootste moeite om tien spelers bij elkaar te schrapen om een multiplayermatch mee op te starten.

Een recensie draait niet om of er genoeg mensen zijn die een game spelen, maar of het spel goed genoeg is. Toch is de lange wachttijd om überhaupt aan een potje toe te komen tekenend voor de problemen waar Disintegration mee kampt. De game is onopvallend en middelmatig, maar wordt wel voor de volle mep verkocht. Dan is het logisch dat het publiek nogal klein is.

Lees hier de volledige review.

©GMRimport

Ninja heeft mogelijk 60 miljoen dollar afgeslagen van Facebook

Eerder vandaag kwamen we met het bericht dat Mixer ging verdwijnen en overgaat naar Facebook Gaming. Nu hebben de streamers Ninja en Shroud mogelijk een miljoenenbod afgeslagen van Facebook om bij Facebook Gaming te blijven.

Dat beweert onder andere Metro, een Britse krant. Tyler 'Ninja' Blevins zou een contract van 60 miljoen dollar aangeboden hebben gekregen door het social media platform. Michael 'Shroud' Grzesiek kreeg een contract van 20 miljoen dollar voorgelegd. Beide streamers hebben het bod afgeslagen en zijn nu vrij om voor een ander platform te streamen.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Review:Pokémon: The Island of Armor is een leuke maar prijzige Pokédex-uitbreiding

Bijna alle Pokémon-titels missen wel enkele van de enorme hoeveelheid zakmonstertjes, maar nog nooit was de onvrede hierover zo groot als bij Pokémon Sword en Shield. Gelukkig is Game Freak met een remedie op de proppen gekomen: de Pokémon Sword and Shield Expansion Pass. Waar we voorheen dus een lichtelijk herziene versie van dezelfde game moesten kopen, krijgen we nu gewoon een handig dlc-pakket.

De eerste uitbreiding van dit tweedelige pakket is The Island of Armor en voegt een subtropisch eiland vol nieuwe pokémon aan het spel toe. De meest prominente toevoegingen zijn de regionale varianten van Slowpoke en Slowbro, maar ook de volledige nieuwe pokémon Kubfu. Deze laatstgenoemde steelt de show in het avontuur dat je in dit nieuwe gebied beleeft. Spelers worden namelijk opgedragen een sterke band te vormen met de verlegen maar vechtlustige Kubfu.

Lees hier de volledige review.

©GMRimport

'The Last of Us 3 alleen mogelijk via verhaal met emotionele impact'

Naughty Dog wil alleen een derde deel in The Last of Us-reeks maken als het verhaal dezelfde emotionele impact kan hebben als de vorige games in de franchise.

Dat meldt Naughty Dog's Neil Druckmann in een interview met Indiewire. Het interview bevat tevens diverse spoilers voor het recentelijk uitgekomen The Last of Us: Part 2, en kan dus beter vermeden worden door mensen die het spel niet hebben gespeeld, maar dat nog wel van plan zijn.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Column:PlayStation luidt een gametijdperk van positivisme in

Het ontwerp van de PlayStation 5 en op hoeveel teraflops de GPU van de Xbox Series X presteert is maar bijzaak. Ik wil weten of de games van de toekomst ons ook daadwerkelijk naar een nieuwe generatie brengen. Of deze nieuwe ervaringen ons gaan verrassen, verbazen en choqueren, óf dat de game-industrie weer vervalt in dezelfde clichés en veilige keuzes. Na de Xbox Series X- en PS5-presentaties ben ik al een stuk wijzer geworden.

Toen ik naar de Xbox Series X-presentatie van 7 mei keek, voelde ik dezelfde teleurstelling als velen. “Is dit nou waar we naartoe gaan met games als medium? Is dit de volgende generatie, de toekomst?” Deze desillusie heeft alles te maken met de duistere sfeer van de getoonde games. De grijze kleuren, het geweld, de mistroostige werelden en de ellendige thema’s. Is de echte wereld op dit moment niet al deprimerend genoeg?

Lees hier de volledige column.

©GMRimport

Alle aankondigingen van de Cyberpunk-presentatie

Cyberpunk 2077 krijgt eigen anime op Netflix

CD Projekt Red werkt samen met de Japanse studio Trigger en Netflix aan een animeserie genaamd Cyberpunk Edgerunners.

Dat kondigde de studio aan tijdens zijn Night City Wire-livestream. De show moet in 2022 op Netflix verschijnen. De anime krijgt een compleet eigen verhaal met personages die niet in de game voorkomen. Wel krijgt de serie dezelfde setting - het speelt zich tevens af in het futuristische Night City.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Trailer:Cyberpunk 2077-trailer 'The Gig' toont alleen proloog van de game

CD Projekt Red toonde tijdens de Night City Wire-livestream een nieuwe trailer van het aankomende Cyberpunk 2077.

De ontwikkelaar meldt daarbij dat de beelden alleen uit de proloog van de game komen - het gaat om de eerste paar missies. In de trailer zijn diverse locaties te zien, waaronder Night City, waar het grootste gedeelte van de game zich afspeelt, en Badlands, de woestenij buiten de stad dat ook verkend kan worden. Ook het personage Johnny - gespeeld door Keanu Reeves - duikt op.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Assassin's Creed Valhalla-regisseur vertrekt na claims over vreemdgaan

De regisseur van het aankomende Assassin's Creed Valhalla heeft zich gedistantieerd van het project om zich te richten op problemen in diens privéleven.

Ashraf Ismail - tevens de regisseur van Assassin's Creed Origins en Black Flag - liet dat gisteren op social media weten. "Ik ga mij fatsoenlijk richten op de persoonlijke problemen in mijn leven." De afgelopen dagen werd Ismail beschuldigd van vreemdgaan op Twitter. Het lijkt waarschijnlijk dat Ismail nu hier op doelt.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Troy Baker spreekt over wie Joel moet spelen in The Last of Us-serie

Troy Baker, de stemacteur van Joel uit The Last of Us, heeft zijn mening gedeeld over wie de rol moet vertolken van Joel in de HBO-serie van The Last of Us. Dit deed de stemacteur in een interview met Collider.

In het interview zegt Baker dat hij de acteur Josh Brolin (Thanos uit The Avengers) qua uiterlijk perfect bij de rol vindt passen. “Ik denk dat Josh Brolin een geweldige keuze zou kunnen zijn voor de rol, maar ik weet niet of ik iets zou anders zou leren over van Brolins optreden," zei Baker. Hij zegt dat hij Brolin tijdens een avond had verteld dat hij vereerd zou zijn als Brolin gebeld wordt voor de rol van Joel en dat accepteert.

©GMRimport

VR Vrijdag:vr als extraatje

In deze tweewekelijkse rubriek gaat Gamer.nl dieper in op virtual reality, de beste games, de controverses en vooral waarom het je zou moeten interesseren. In deze aflevering van Vr Vrijdag: ‘vr-ificatie’.

De onlangs aangekondigde Star Wars-game Squadrons krijgt een vr-modus. Het idee van zelf in een X-Wing of Tie-Fighter klimmen om vervolgens ‘echt’ een ruimtegevecht te voeren, is natuurlijk onweerstaanbaar. De game is zelfs volledig speelbaar in vr, al hadden we zelfs al genoegen genomen met vr als een extraatje. Sterker nog: het idee van vr als extra optie is best aantrekkelijk. Het geeft ontwikkelaars de kans om te experimenteren met het medium, zonder meteen puur in te zetten op een kleinere install-base. Welke games zouden nog meer profiteren van een dergelijke vr-light of vr-bonuservaring?

Lees hier het volledige artikel.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!