Capcom verkoopt 2,5 miljoen exemplaren Monster Hunter World-dlc in eerste week
Gamer.nl
Nieuws

Capcom verkoopt 2,5 miljoen exemplaren Monster Hunter World-dlc in eerste week

Iceborne, de premium uitbreiding van Monster Hunter World, heeft in zijn eerste week meer dan 2,5 miljoen exemplaren verkocht. Dit meldt ontwikkelaar Capcom.

Capcom lanceerde Iceborne op 6 september en heeft sindsdien al 2,5 miljoen exemplaren over de toonbank zien gaan. Capcom zegt deze cijfers te hebben verkregen via de digitale verkopen op de PlayStation 4 en Xbox One. Daarnaast worden ook de verkopen meegerekend van Monster Hunter World: Iceborne Master Edition, waarin de basisgame en de uitbreiding inbegrepen zijn.

©GMRimport

Met de huidige verkoopcijfers van de uitbreiding op de PS4 en Xbox One kan dit veel goeds betekenen voor wanneer de uitbreiding lanceert op de pc. Monster Hunter-liefhebbers op de pc moeten namelijk wachten tot januari totdat daarop dezelfde content beschikbaar is. Met de lanceringen van grote games als Borderlands 3 en Gears 5 levert Capcom een goede prestatie als gekeken wordt naar het aantal verkochte exemplaren.

Afgelopen juni werd nog bekend dat ontwikkelaar Capcom sinds de lancering van Monster Hunter World in 2018 al meer dan 13,1 miljoen exemplaren verkocht heeft. Met de lancering van de pc-versie van Iceborne in januari kan dit aantal voorlopig nog stevig toenemen.

Monster Hunter World is verkrijgbaar op pc, Xbox One en PlayStation 4. De uitbreiding Iceborne is verkrijgbaar op Xbox One en PlayStation 4 en lanceert in januari 2020 voor pc.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo scherpt gebruikersovereenkomst van Switch-consoles aan
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo scherpt gebruikersovereenkomst van Switch-consoles aan

Zo mogen gekochte games niet voor commerciële doeleinden worden gebruikt

Nintendo heeft in zijn gebruikersovereenkomst de regels rondom het illegale gebruik van Switch-consoles en digitale games aangescherpt.

In de nieuwe Nederlandse gebruikersovereenkomst blijkt bijvoorbeeld dat Nintendo consumenten toegang tot digitaal aangeschafte games weer kan ontzeggen als die consumenten tegen de regels ingaan. Daarbij wordt vooral benadrukt dat consumenten hun digitaal aangeschafte games niet voor commerciële doeleinden mogen gebruiken.

In de overeenkomst valt het volgende te lezen: "Alle Digitale Producten die op je Nintendo-account zijn geregistreerd, en alle updates voor die Digitale Producten worden uitsluitend voor persoonlijk en niet-commercieel gebruik op een Gebruikersapparaat in licentie gegeven. Digitale producten mogen voor geen enkel ander doel worden aangewend. Met name geldt, dat je zonder schriftelijke toestemming van NOE geen Digitale Producten mag huren of verhuren en geen onderdeel daarvan in sublicentie mag geven, mag publiceren, kopiëren, wijzigen, aanpassen, vertalen, decompileren, demonteren of hierop reverse engineering mag toepassen, tenzij dit op grond van toepasselijk recht uitdrukkelijk is toegestaan. Dergelijk ongeoorloofd gebruik van een Digitaal Product kan ertoe leiden dat het Digitaal Product niet meer bruikbaar is."

Hoewel er in de Nederlandse gebruikersovereenkomst geen melding van wordt gemaakt, gaat Nintendo in de Amerikaanse versie van de gebruikersovereenkomst een stapje verder. Gamejournalist Stephen Totilo merkte op dat Nintendo Switch-consoles kan 'bricken' - oftewel onbruikbaar kan maken - bij ongeoorloofd gebruik. Nintendo schrijft hierin dat bij het schenden van de overeenkomst Nintendo zijn apparaten "geheel of gedeeltelijk permanent onbruikbaar kan maken". Dit staat voor zover bekend niet in de Nederlandse versie van de overeenkomst.

Nintendo lijkt met de komst van de Nintendo Switch 2 op 5 juni zijn overeenkomsten en privacybeleid aan te scherpen. Onlangs bleek al dat het bedrijf in dat beleid heeft opgenomen dat het (video)gesprekken die op GameChat worden gehouden mag opnemen en analyseren als men vermoedt dat er regels worden verbroken. Dit doen Sony en Microsoft echter ook op hun consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Teaser van zesde aflevering van tweede The Last of Us-seizoen te zien
Gamer.nl
Nieuws

Teaser van zesde aflevering van tweede The Last of Us-seizoen te zien

Verschijnt in de nacht van aankomende zondag op maandag

HBO Max heeft een teaser trailer uitgebracht van de aankomende zesde aflevering van het tweede The Last of Us-seizoen.

De vijfde aflevering is afgelopen nacht verschenen, en zoals gebruikelijk is dit seizoen is kort daarna de teaser van de volgende aflevering uitgekomen. De teaser kan hieronder worden bekeken en toont dat een favoriet moment van veel spelers uit de tweede game in deze aflevering verfilmd wordt.

Het tweede seizoen van The Last of Us beslaat in totaal zeven afleveringen. Het was eerder al bekend dat het tweede seizoen van de serie maar een gedeelte van The Last of Us: Part 2 verfilmt. Onlangs werd dan ook al een derde seizoen voor de tv-serie bevestigd door HBO.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!