Nieuw Splinter Cell-lek hint naar mogelijke onthulling op E3 2019
PU.nl
Nieuws

Nieuw Splinter Cell-lek hint naar mogelijke onthulling op E3 2019

GameStop heeft mogelijk gelekt dat er een nieuwe Splinter Cell-game in de maak is. De nachtkijker van Sam Fisher werd geplaatst door de retailer als E3-verzamelexemplaar.

Een replica van de nachtkijker van Sam Fisher verscheen gisteren op de website van GameStop.De plaatsing van de nachtkijker is inmiddels weer offline gehaald door de Amerikaanse retailer, maar suggereert mogelijk dat er binnenkort een nieuwe Splinter Cell-game aankomt. Het laatste spel in de franchise dateert alweer van 2013, toen Splinter Cell: Blacklist werd uitgebracht.

Twitter-gebruiker Wario64 heeft een screenshot kunnen maken van de plaatsing van GameStop, waarop te zien is dat de nachtkijker van Sam Fisher verschijnt op 1 november en 39,99 dollar gaat kosten. De nachtkijker werd bovendien aangeduid als een E3-verzamelexemplaar, wat kan betekenen dat de nieuwe Splinter Cell-game wordt aangekondigd tijdens de persconferentie van Ubisoft op E3. Opvallend is dat de illustratie die gebruikt wordt op de verpakking op de Gamestop-website nog van Splinter Cell: Blacklist komt. Dit kan een tijdelijke afbeelding zijn of duiden op een losstaand product dat niet verbonden is aan een nieuwe game.

De Ubisoft-persconferentie vindt plaats op maandag 10 juni om 22:00 uur. Bekijk in ons overzicht van alle E3-persconferenties wanneer de presentaties van de andere uitgevers plaatsvinden.

Vorige maand suggereerde werknemers van Ubisoft nog dat er een nieuwe Splinter Cell-game in de maak is. Julian Gerighty, de creatief regisseur van The Division 2, plaatste namelijk een foto van zichzelf op Twitter, samen met Ubisoft-regisseurs Dan hay en Roman Campos-Oriola. In het bericht zei Gerichty dat de drie werken aan een nieuwe Splinter Cell en niet kan wachten op E3, maar Ubisoft meldde later dat het hier ging om een grap van de werknemers.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!