Nieuws van de week: Duurste spel ooit en Scalebound mogelijk als Switch-game
PU.nl
Nieuws

Nieuws van de week: Duurste spel ooit en Scalebound mogelijk als Switch-game

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben het belangrijkste nieuws bij elkaar gezet voor een makkelijk overzicht in het nieuws van de week.

Verzegeld Super Mario Bros.-exemplaar levert 100.000 dollar op

Een nog ongeopend exemplaar van Super Mario Bros. heeft een wereldrecord neergezet door een bedrag 100.150 dollar op te leveren. Het is hiermee officieel het duurst verkochte spel ooit.

De kopie in kwestie is het enige bekende exemplaar van Super Mario Bros. dat nog verzegeld is met een sticker. Een groep verzamelaars, waaronder grote namen in de game-industrie en verzamelwereld, kwam samen in februari om het spel te kopen.

Lees meer

©GMRimport

Scalebound keert mogelijk terug als Switch-game

De website Nintendo Insider claimt van anonieme bronnen te hebben gehoord dat de geannuleerde Xbox One-game Scalebound van PlatinumGames mogelijk opnieuw wordt ontwikkeld als Switch-game . Dit als reactie op eerdere berichten van GameInformer-redacteur Imran Khan tijdens de Kinda Funny Games-podcast vorige week, waarin hij liet weten dat er mogelijk een geannuleerde third party-game in ontwikkeling is voor de Switch.

Nintendo Insider laat verder niet weten om welke bronnen het gaat en hoe zij aan die informatie komen. Wel duidelijk is dat Microsoft, dat eigenaar was van het handelsmerk Scalebound, ditzelfde handelsmerk niet heeft vernieuwd.

Lees meer

©GMRimport

BioWare onthult details over Day One-patch voor Anthem

Ontwikkelaar BioWare gaat een grote hoeveelheid veranderingen aan Anthem doorbrengen door middel van een Day One-patch. Onder andere laadtijden en problemen met de camera worden opgelost.

De details van de patch zijn door een gebruiker op de Anthem-subreddit gedeeld. De verbeteringen zijn verdeeld over meerdere categorieën, die verdeeld zijn over verschillende aspecten van de game. De belangrijkste aanpassingen pakken volgens BioWare lange laadtijden, vastlopende laadschermen, challenges die niet goed geregistreerd worden, cijfers voor modifiers van wapens en gear, verscheidene crashes en verbindingsproblemen aan.

Lees meer

©GMRimport

Organisator mislukt Fortnite-evenement aangeklaagd door Epic Games

Afgelopen weekend liep een Fortnite-evenement in Engeland, genaamd Fortnite Live, uit tot een grote mislukking. Meer dan 2.800 bezoekers betaalden 14 tot 23 euro voor een ticket, maar stonden vervolgens uren in de rij. Ook waren er op het terrein van het evenement slechts een paar activiteiten te doen.

De ontwikkelaar van Fortnite, Epic Games, heeft juridische stappen ondernomen tegen de organisator van Fortnite Live. Een woordvoerder bevestigde dat Epic Games op geen enkele manier geassocieerd was met het evenement dat plaatsvond bij de Norfolk Showground in Norwich en dat een claim is ingediend tegen Exciting Events.

Lees meer

©GMRimport

Zelda: Link's Awakening-multiplayer-modus niet uitgesloten

In februari werd The Legend of Zelda: Link’s Awakening aangekondigd tijdens de Nintendo Direct. Het spel komt uit voor de Nintendo Switch en is een volledig nieuwe versie van de originele Zelda-game die in 1993 werd uitgebracht voor de Game Boy.

Hoewel de originele Link's Awakening een singleplayer-avontuur is, lijkt het er op dat Nintendo overweegt om een multiplayer-modus toe te voegen aan de nieuwe titel. Op de website van het bedrijf staat dat het aantal spelers in het spel "nog te bepalen" is, waaruit kan worden opgemaakt dat Nintendo nog niet kwijt wil of spelers in Link's Awakening met meerdere spelers op avontuur kunnen gaan.

Lees meer

©GMRimport

Nieuw Apex Legends-wapen nu beschikbaar en mogelijk hoverbikes

Het Havoc Energy-geweer is nu beschikbaar in Apex Legends. Het wapen kan gebruik maken van een 'Selectfire Receiver' om een enkel, sterker projectiel te schieten en een 'Turbocharger', waardoor het wapen minder lang hoeft op te laden. Bekijk hieronder de video waarin de Havoc geïntroduceerd wordt.

Een nieuwe lek onthult dat er mogelijk ook hoverbikes naar Apex Legends gaan komen. In de bestanden van de meest recente update van het spel, waarin onder andere het probleem werd opgelost dat spelers soms langzaam bewogen na het opnieuw tot leven gebracht worden, is te zien dat er een aantal bestanden zijn gemarkeerd die te maken hebben met de ontwikkeling van het nieuwe voertuig.

Lees meer

©GMRimport

Red Dead Online-update voegt nieuwe modi, wapens en kleding toe

De update voegt nieuwe Showdown-modi toe waaronder Smoke, Spoils of War en Plunder. In deze modi moeten spelers tassen zien te pakken en afleveren, loot van elkaar stelen en proberen te overleven. Er worden ook Target Races toegevoegd waarbij spelers te paard doelen proberen raak te schieten.

Verder worden er vissersuitdagingen, de Evans Repeater rifle en Rare Shotgun en nieuwe kleding zoals de Rutlegde Vest en Diamondback Hat toegevoegd aan Red Dead Online. Tot slot komen er ook nieuwe emotes naar de game en wordt het spel verder gebalanceerd, met onder andere een nieuw bounty- en wetssysteem.

Lees meer

©GMRimport

343 Industries neemt meer tijd voor Halo Infinite

Toen 343 Industries de Halo-franchise overnam van Bungie in 2010, kreeg de ontwikkelaar de zware taak om een grote en populaire franchise voort te zetten met een beginnend bedrijf. Dit zegt Bonnie Ross, hoofd van 343 Industries, in een interview met USGamer.

Normaal gesproken zit er twee tot drie jaar tussen de Halo-games, maar 343 Industries heeft er nu voor gekozen om meer tijd te nemen voor het volgende spel in de franchise. Ross zegt dat de ontwikkelaar de extra tijd gebruikt om een werkomgeving te creëren die het mogelijk maakt om makkelijker, sneller en beter aan het spel te kunnen werken.

Lees meer

©GMRimport

Call of Duty: Black Ops 4-lootboxen zorgen voor ophef

Naast de nieuwe specialist Outrider, de spelmodus One in the Chamber, en twee nieuwe multiplayer-maps voor Black Ops Pass-leden, zijn ook lootboxen toegevoegd aan het spel. De lootboxen, genaamd Reserve Crates, zijn verkrijgbaar voor 200 COD punten of twee euro en bevatten drie cosmetische items.

Er is nu veel ophef ontstaan over nieuwe soorten wapens die alleen verkrijgbaar zijn in de Reserve Crates. Deze geweren zijn een 'Mark 2-versie' van een normaal wapen in het spel en geven 25 procent extra ervaringspunten bij het vermoorden van een tegenstander. Volgens veel spelers heeft dit invloed op de gameplay van het spel en behoren ze dus niet in lootboxen.

Lees meer

©GMRimport

Nintendo's Reggie Fils-Aime gaat in april met pensioen

Fils-Aime begon in 2003 bij Nintendo Amerika als de vicepresident van sales en marketing. Bij fans kreeg hij vooral bekendheid dankzij de E3-presentatie in 2004, waarin hij de presentatie begon met: "Mijn naam is Reggie. Ik schop kont, ik pak namen en wij maken games." In 2006 werd hij de president van Nintendo Amerika.

"Nintendo is voor altijd een onderdeel van mijn hart, en mijn hart is gevuld met dankbaarheid voor de getalenteerde mensen waar ik mee heb samengewerkt, voor de kans om voor zo'n prachtig merk te staan en vooral om mij een onderdeel te voelen van 's werelds meest positieve en langdurige gaming community", aldus Fils-Aime.

Lees meer

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!