Nieuws van de week: Outer Wilds exclusief op Epic Store en GTA 5 is 110 miljoen keer verkocht
PU.nl
Nieuws

Nieuws van de week: Outer Wilds exclusief op Epic Store en GTA 5 is 110 miljoen keer verkocht

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben het belangrijkste nieuws bij elkaar gezet voor een makkelijk overzicht in het nieuws van de week.

Outer Wilds verschijnt tijdelijk exclusief op Epic Games Store

Het aankomende Outer Wilds van Mobius komt tijdelijk exclusief naar de Epic Games Store. De ruimteverkenningsgames die werd gefinancierd via crowdfunding op Fig had eigenlijk in 2016 al af moeten zijn en moest toen via Steam naar pc, Mac en linux komen. Nu komt de game eerst exclusief naar Epic Games Store en Xbox One.

Veel mensen die het project al die jaren hebben ondersteund, zijn teleurgesteld dat het spel nu eerst op de Epic Games Store verschijnt. "Ik vind dit onethisch voor games die via crowdfunding campagnes zijn ontstaan. Ik wilde de game niet ondersteunen zodat ik het pas maanden na de release kon spelen", aldus een Reddit-gebruiker.

Lees meer

©GMRimport

Final Fantasy 7 Remake bestaat nog altijd uit meerdere episodes

De aankomende remake van Final Fantasy 7 bestaat nog altijd uit meerdere episodes, zo bevestigt Square Enix. Aangezien het jaren stil is geweest rondom de game en Square Enix de ontwikkeling overnam van CyberConnect 2, waren veel fans onzeker over diverse details. Zo zou het spel oorspronkelijk in verschillende delen uitkomen, maar was het niet duidelijk of dit nog altijd het geval was.

Op de Japanse website van Square Enix viel kort na de release van de nieuwe trailer vorig week te lezen dat Final Fantasy 7 Remake nog altijd uit meerdere delen bestaat. "Er wordt opnieuw gewerkt aan de meeste van de content uit het origineel en de game komt in meerdere delen uit. Meer informatie volgt in juni."

Lees meer

©GMRimport

Grand Theft Auto 5 is 110 miljoen keer verkocht

Take-Two Interactive heeft gisteren haar fiscale jaarcijfers bekendgemaakt, waar het onder andere onthulde dat de totale omzet van het bedrijf is gestegen met 49 procent tot 2,67 miljard dollar. Ook werd er gepraat over de verkopen van de verschillende uitgegeven games. Zo heeft Grand Theft Auto 5 nu wereldwijd 110 miljoen kopieën verkocht.

De maandelijkse verkopen van GTA 5 zijn gedaald ten opzichte van november vorig jaar, toen het spel de mijlpaal van 100 miljoen verkochte kopieën bereikte. Toch zijn de verkopen volgens Take-Two directeur Strauss Zelnick beter dan verwacht. Hij zegt tijdens de presentatie dan ook dat GTA 5 heeft bewezen een must-have-titel te zijn op elk platform.

Lees meer

©GMRimport

Ubisoft-werknemer grapt over nieuwe Splinter Cell-game

Een werknemer van Ubisoft claimt op Twitter aan een nieuwe Splinter Cell-game te werken, maar de uitgever laat weten dat het om een grap gaat. Julian Gerighty, de creative director van Tom Clancy's The Division 2, plaatste op Twitter een foto van hemzelf samen met Ubisoft-regisseurs Dan hay en Roman Campos-Oriola. In het bericht meldt hij dat hij met hen werkt aan een nieuwe Splinter Cell en dat hij "niet kan wachten op E3".

Ubisoft nam contact op met US Gamer om te melden dat het om een grap van Gerighty ging. "Julian maakte overduidelijk een grap, daar houdt hij immers van. Het lijkt er op dat onze creative directors het op dit moment naar hun zin hebben. We hebben op dit moment geen aankondigingen om te maken."

Lees meer

©GMRimport

Naughty Dog plaatst vacatures om The Last of Us 2 'af te ronden'

Anthony Newman, co-regisseur van The Last of Us 2, heeft op Twitter een afbeelding geplaatst van een aantal vacatures bij Naughty Dog. De ontwikkelaar van het langverwachte PlayStation 4-spel is op zoek naar werknemers uit verschillende disciplines, waaronder animators, designers, schrijvers en programmeurs.

In het bericht zegt Newman dat er een aantal posities beschikbaar zijn om te helpen bij 'het afronden van deze game'. Hierbij wordt waarschijnlijk gerefereerd naar The Last of Us 2, het enige bekende project waar Naughty Dog aan werkt. De Tweet suggereert dat het spel in de laatste fase van de ontwikkeling zit.

Lees meer

©GMRimport

Switch heeft totale verkoop van PS4 in Japan ingehaald

Er zijn in Japan inmiddels meer exemplaren van de Switch verkocht dan van de PlayStation 4. Dat blijkt uit nieuwe wekelijkse verkoopcijfers van Famitsu. In totaal zijn er nu 8.125.637 exemplaren van de Switch verkocht in het land. Van de PlayStation 4, PS4 Pro en PS4 Slim samen zijn er in Japan 8.077.756 exemplaren verkocht.

Dit is vooral opvallend omdat de PlayStation 4 in februari 2014 in Japan beschikbaar kwam, terwijl de Switch pas in maart 2017 verscheen. Het feit dat de Switch als handheld kan functioneren, is mogelijk een belangrijke reden voor het recente succes van Nintendo in het land. Hoewel de Switch overal goed verkoopt, loopt de PlayStation 4 wereldwijd wel enorm voor met bijna 100 miljoen verkochte exemplaren.

Lees meer

©GMRimport

The Witcher nu gratis verkrijgbaar via GOG

De eerste The Witcher-game is nu gratis verkrijgbaar via GOG. Spelers kunnen de game geheel gratis binnenhalen via GOG wanneer men de digitale kaartgame Gwent aanschaft op het platform. Gwent is een free-to-play game, dus voor beide games hoeft niets betaald te worden.

De eerste The Witcher kwam in 2007 uit. De game is een stuk minder uitgebreid en afgewerkt als het populaire The Witcher 3, maar is nog altijd een ambitieuze rpg met een rijke cast aan personages. De versie die op GOG gratis wordt aangeboden is de verbeterde Enhanced Edition.

Lees meer

©GMRimport

Ontbreken matchmaking in The Division 2-raid zorgt voor ophef

Massive Entertainment heeft bekendgemaakt dat de eerste raid van The Division 2, Operation Dark Hours, nu beschikbaar is. In de raid vormen acht spelers een team, met als doel om de vijandige Black Tusk-groep te verdrijven uit Washington National Airport.

De lancering van de The Division 2-raid heeft ook voor veel ophef gezorgd bij spelers. De raid heeft namelijk geen matchmaking, wat betekent dat spelers zelf een team van acht moeten samenstellen. Dit is opvallend, omdat een eerdere promotieafbeelding van The Division 2 specifiek vermeldde dat alle activiteiten en moeilijkheidsgraden in het spel over matchmaking zouden beschikken.

Lees meer

©GMRimport

Microsoft en Sony gaan samenwerking aan op gebied van cloud gaming

Microsoft en Sony gaan een strategisch partnerschap aan op het gebied van cloud gaming en kunstmatige intelligentie. De twee bedrijven 'verkennen de gezamenlijke ontwikkeling van toekomstige cloud-opties in Microsofts Azure om hun game- en contentstreamingdiensten te ondersteunen.' Daarbij noemt Microsoft expliciet dat er ook wordt gekeken naar het huidige gebruik van Microsofts Azure-datacenters voor Sony's streamingdiensten, beter bekend als PlayStation Now.

Sony en Microsoft hebben met de zeer opmerkelijke samenwerking het doel voor ogen om entertainment op basis van streaming wereldwijd verder te helpen. Ontwikkelplatformen voor contentmakers zouden daarbij ook verder kunnen groeien.

Lees meer

©GMRimport

Tien procent van Game Mania-winkels gesloten in komende twee jaar

Game Mania sluit de komende twee jaar tien procent van de winkels. Dat meldt CEO Kris Lenaerts in een interview met RetailTrends. Het aantal Game Mania-vestigingen nam in de afgelopen vier jaar al met zo'n tien procent af tot 75 winkels en Lenaerts verwacht een afname van hetzelfde percentage in de komende twee jaar. Reden voor het sluiten van de vestigingen is de snelle digitalisering van de markt, maar de groei van Game Mania's eigen webshop draagt hier ook aan bij.

Tegenover het sluiten van de winkels staat ook een aantal openingen van Game Mania concept stores, winkels met minder games en meer ruimte voor evenementen. Na de opening van concept stores in Amsterdam, Antwerpen, Utrecht en Den Haag worden er nog minstens acht concept stores geopend.

Lees meer

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!