'Ninja kreeg 1 miljoen dollar om Apex Legends te streamen'
Gamer.nl
Nieuws

'Ninja kreeg 1 miljoen dollar om Apex Legends te streamen'

EA heeft in februari bekende Twitch-streamers ingezet om Apex Legends te promoten. Ninja ontving volgens een bron van Reuters maar liefst 1 miljoen dollar om de game te spelen.

Begin maart maakte Respawn Entertainment bekend dat Apex Legends een maand na lancering al meer dan vijftig miljoen spelers telt. De populariteit van het spel is ook te merken op het streamingplatform Twitch, waar Apex Legends in februari de best bekeken game was met ruim 122 miljoen uur aan kijktijd.

De snelle groei van Apex Legends komt mede omdat een aantal grote Twitch-streamers het spel live speelden kort na lancering, waar zij volgens Reuters veel geld voor kregen. Tyler Blevins, beter bekend als Ninja, is met 13 miljoen volgers een van de populairste streamers op Twitch en is een van de namen die door EA benaderd werd om Apex Legends te promoten.

Ninja schreef op 5 februari, een dag nadat Apex Legends was uitgebracht, op Twitter over de free-to-play battle royale-game met de hashtag '#ApexPartner'. Voor het plaatsen van dit bericht en het streamen van het spel op Twitch ontving hij volgens de bron van Reuters maar liefst 1 miljoen dollar.

Ook voormalig professioneel CS:GO-speler en populaire streamer Shroud, die vorige week het aantal van 100.000 Twitch-abonnees bereikte en daarmee de meest geabonneerde gebruiker op het platform is, werkte samen met EA om bekendheid voor Apex Legends te genereren. EA, Shroud en Ninja willen echter niet ingaan op de details van de gesloten deal.

Het gebruik maken van online bekendheden om Apex Legends te promoten heeft goed uitgepakt voor EA. De marktwaarde van het bedrijf steeg met 16 procent, oftewel 4 miljard dollar, sinds de lancering van het spel.

Apex Legends is te spelen op pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!