Creative director biedt excuses aan voor Assassin's Creed-dlc
PU.nl
Nieuws

Creative director biedt excuses aan voor Assassin's Creed-dlc

Creative director Jonathan Dumont van Ubisoft heeft zijn excuses aangeboden voor het vastleggen van de seksualiteit van de protagonist in de nieuwste Assassin's Creed-dlc. Hij meldt dit in een bericht op het forum van de officiële website.

Dit artikel bevat spoilers voor het verhaal in de Shadow Heritage-dlc

Ubisoft kreeg veel kritiek te verduren over de tweede episode van de Legacy of the First Blade-dlc in Assassin's Creed Odyssey, genaamd Shadow Heritage. In dit gedeelte van de uitbreiding wordt bekend dat de protagonist aan het einde een kind krijgt met een partner en daarmee een heteroseksuele relatie is aangegaan. Opvallend is dat in de basisgame van Assassin's Creed Odyssey de speler vrij is om te kiezen wat de seksuele geaardheid is van de protagonist. Spelers voelden zich bedrogen doordat men nu gedwongen wordt om hun protagonist heteroseksueel te laten zijn.

Nu heeft de creative director van Assassin's Creed Odyssey, Jonathan Dumont, gereageerd op de kritiek en zijn excuses aangeboden. "Met het lezen van de reacties van spelers over onze nieuwe dlc voor Legacy of the First Blade, Shadow Heritage, willen wij onze excuses aanbieden aan spelers die teleurgesteld zijn in de relatie die hun personage is aangegaan. De bedoeling van het verhaal was om uit te leggen hoe de bloedlijn van jouw personage van invloed was op de Assassins, maar eenmaal kijkend naar jullie reacties is het duidelijk dat we de plank hebben misgeslagen", aldus Dumont.

©GMRimport

Dumont legt verder uit dat deze keuze werd gemaakt om te laten zien hoe belangrijk het voor Alexios of Kassandra was om een nageslacht te hebben nadat de personages hun eigen sterfelijkheid evenals de eerdere opofferingen van Leonidas en Myrinne beseffen. Volgens Ubisoft was het hun doel om vanuit een pragmatisch perspectief de spelers te laten kiezen om hun bloedlijn voort te zetten of om een romantische relatie aan te gaan. Daarbij benadrukt Dumont dat Ubisoft heeft geprobeerd om de twee keuzes van elkaar te scheiden, maar dit proces voorzichtiger aangepakt had moeten worden, aangezien het bedrijf te maken had met een dunne scheidslijn tussen roleplay-keuzes en het verhaal.

Hiermee geeft Dumont ook toe dat dit proces niet goed afgehandeld is en de volgende episode van de dlc, Bloodline, spelers niet langer verplicht zijn om een heteroseksuele relatie aan te gaan indien spelers dit niet wensen. "We hebben jullie reacties online gelezen en ter harte genomen. Dit is voor ons een leerproces geweest. We zijn vereerd om hoeveel jullie gehecht zijn aan jouw Alexios en Kassandra en wetende dat wij jullie hebben teleurgesteld is dit niet iets wat wij licht opvatten. We gaan eraan werken om er zeker van te zijn dat de keuzes voor de speler zich zullen voortzetten in onze dlc-content zodat jij trouw kunt blijven aan het personage die jij hebt leren kennen".

Shadow Heritage is nu beschikbaar als onderdeel van de Assassin's Creed Odyssey-dlc Legacy of the First Blade. Deze uitbreiding is verkrijgbaar via de Season Pass op pc, Xbox One en PlayStation 4.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!