Creative director biedt excuses aan voor Assassin's Creed-dlc
Gamer.nl
Nieuws

Creative director biedt excuses aan voor Assassin's Creed-dlc

Creative director Jonathan Dumont van Ubisoft heeft zijn excuses aangeboden voor het vastleggen van de seksualiteit van de protagonist in de nieuwste Assassin's Creed-dlc. Hij meldt dit in een bericht op het forum van de officiële website.

Dit artikel bevat spoilers voor het verhaal in de Shadow Heritage-dlc

Ubisoft kreeg veel kritiek te verduren over de tweede episode van de Legacy of the First Blade-dlc in Assassin's Creed Odyssey, genaamd Shadow Heritage. In dit gedeelte van de uitbreiding wordt bekend dat de protagonist aan het einde een kind krijgt met een partner en daarmee een heteroseksuele relatie is aangegaan. Opvallend is dat in de basisgame van Assassin's Creed Odyssey de speler vrij is om te kiezen wat de seksuele geaardheid is van de protagonist. Spelers voelden zich bedrogen doordat men nu gedwongen wordt om hun protagonist heteroseksueel te laten zijn.

Nu heeft de creative director van Assassin's Creed Odyssey, Jonathan Dumont, gereageerd op de kritiek en zijn excuses aangeboden. "Met het lezen van de reacties van spelers over onze nieuwe dlc voor Legacy of the First Blade, Shadow Heritage, willen wij onze excuses aanbieden aan spelers die teleurgesteld zijn in de relatie die hun personage is aangegaan. De bedoeling van het verhaal was om uit te leggen hoe de bloedlijn van jouw personage van invloed was op de Assassins, maar eenmaal kijkend naar jullie reacties is het duidelijk dat we de plank hebben misgeslagen", aldus Dumont.

©GMRimport

Dumont legt verder uit dat deze keuze werd gemaakt om te laten zien hoe belangrijk het voor Alexios of Kassandra was om een nageslacht te hebben nadat de personages hun eigen sterfelijkheid evenals de eerdere opofferingen van Leonidas en Myrinne beseffen. Volgens Ubisoft was het hun doel om vanuit een pragmatisch perspectief de spelers te laten kiezen om hun bloedlijn voort te zetten of om een romantische relatie aan te gaan. Daarbij benadrukt Dumont dat Ubisoft heeft geprobeerd om de twee keuzes van elkaar te scheiden, maar dit proces voorzichtiger aangepakt had moeten worden, aangezien het bedrijf te maken had met een dunne scheidslijn tussen roleplay-keuzes en het verhaal.

Hiermee geeft Dumont ook toe dat dit proces niet goed afgehandeld is en de volgende episode van de dlc, Bloodline, spelers niet langer verplicht zijn om een heteroseksuele relatie aan te gaan indien spelers dit niet wensen. "We hebben jullie reacties online gelezen en ter harte genomen. Dit is voor ons een leerproces geweest. We zijn vereerd om hoeveel jullie gehecht zijn aan jouw Alexios en Kassandra en wetende dat wij jullie hebben teleurgesteld is dit niet iets wat wij licht opvatten. We gaan eraan werken om er zeker van te zijn dat de keuzes voor de speler zich zullen voortzetten in onze dlc-content zodat jij trouw kunt blijven aan het personage die jij hebt leren kennen".

Shadow Heritage is nu beschikbaar als onderdeel van de Assassin's Creed Odyssey-dlc Legacy of the First Blade. Deze uitbreiding is verkrijgbaar via de Season Pass op pc, Xbox One en PlayStation 4.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games
Gamer.nl
Nieuws

Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games

De prijsverhoging van hardware gaat vandaag in, van games aankomend najaar

Xbox heeft de prijzen van Xbox-consoles en -accessoires wereldwijd verhoogd. Later dit jaar gaan ook de prijzen van Xbox-games omhoog.

Eerder vandaag lekte de Franse winkelketen Micromania al een prijsverhoging voor alle Xbox Series X en S-modellen, en Microsoft heeft inmiddels aan plekken als Windows Central en Eurogamer bevestigd dat de prijsverhoring doorgaat.

Dat betekent dat de Xbox Series X vanaf nu 599,99 euro kost, de 2TB Galaxy Black-version 699,99 euro en de Series X Digital 549,99 euro. De Series S met 512GB kost 349,99 euro en de Series S met 1TB 399,99 euro.

De standaard draadloze Xbox-controller kost nu 64,99 euro, een gekleurde versie kost 69,99 euro. Speciale edities kosten 79,99 euro, terwijl de Core- en Full-versies van de Xbox Elire Controller Series 2 respectievelijk 149,99 euro en 199,99 euro gaan kosten.

Het is de bedoeling dat rond de feestdagen prijzen van Xbox-games ook omhoog gaan. In de Verenigde Staten kunnen de grootste games 80 dollar gaan kosten - wat zich mogelijk naar 90 euro in Europa vertaalt. Eerder kondigde Nintendo al aan dat de fysieke versie van Switch 2-game Mario Kart World ook 90 euro gaat kosten. Prijzen voor Xbox Game Pass worden op moment van schrijven niet verhoogd.

Eerder vandaag onthulde Microsoft zijn kwartaalcijfers, waaruit bleek dat de gamedivisie van het bedrijf een stijging in omzet heeft waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Wel loopt de omzet gerelateerd aan hardware alsmaar terug. Microsoft lijkt dat ook een steeds grotere focus te hebben op het verkoop van games en services - ook op andere systemen. Dit verklaart mogelijk deels waarom de prijzen van hardware nu omhoog gaan - op deze manier haalt het bedrijf zoveel mogelijk omzet uit de verkoop van zijn consoles.

De huidige gezondheid van de wereldwijde economie speelt mogelijk ook een rol. Microsoft is dan ook niet de enige binnen de game-industrie die zijn prijzen omhoog gooit. Afgelopen april ging de prijs van de PlayStation 5 Digital Edition bijvoorbeeld omhoog.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames
Gamer.nl
Nieuws

Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames

Takahisa Taura heeft zijn eigen ontwikkelstudio opgericht

Takahisa Taura, een van de prominentere ontwikkelaars bij de Japanse studio PlatinumGames, is vertrokken bij het bedrijf.

Er gaan al geruime tijd geruchten dat diverse topmensen binnen PlatinumGames zijn vertrokken bij het bedrijf. Taura was een van de ontwikkelaars waar de geruchten de ronde over deden, aangezien hij alle vermeldingen gerelateerd aan PlatinumGames eind vorig jaar van social media haalde.

In het meest recente nummer van het Japanse gametijdschrift Famitsu (via Genki) heeft Taura nu bevestigd inderdaad te zijn vertrokken bij PlatinumGames, en zijn eigen bedrijf genaamd Eel Game Studio te hebben opgericht. Meer informatie gaf hij vooralsnog niet. Taura is vooral bekend van zijn werk als regisseur van Switch-spel Astral Chain en als de ontwerper van Nier: Automata.

Ondanks de aanhoudende berichten van talent dat PlatinumGames verlaat, liet het bedrijf eerder dit jaar weten positief naar de toekomst te kijken: "We blijven nieuwe uitdagingen aangaan om games te creëren die mensen verrassen en vreugde brengen. We kijken uit naar jullie blijvende ondersteuning van Bayonetta en PlatinumGames!" Als snel voegde het bedrijf daad bij woord toen Ninja Gaiden 4 werd onthuld, dat Platinum samen met Team Ninja ontwikkelt. Onlangs werd ook een vacature van het bedrijf gespot waarin gerefereerd wordt naar een online actiegame.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!