Warcraft Rumble verschijnt op 3 november
Gamer.nl
Nieuws

Warcraft Rumble verschijnt op 3 november

Game is free-to-play en komt uit op iOS en Android

De mobiele game Warcraft Rumble verschijnt op 3 november op iOS en Android.

Dat heeft Blizzard aangekondigd. Het free-to-play-spel werd vorig jaar mei onthuld onder de naam Warcraft Arclight Rumble, maar heet nu dus simpelweg Warcraft Rumble.

In de game moeten spelers troepen op een slagveld positioneren. Men kiest meerdere leiders uit vijf facties gebaseerd op de Warcraft-franchise - Alliance, Horde, Beast, Blackrock en Undead.  Afhankelijk van op welke map wordt gespeeld, zijn er verschillende missies, van grootschalige gevechten tot baasgevechten. Spelers kunnen daarbij zogenaamde mini's verzamelen - meer dan zestig komen er op release beschikbaar - om in te zetten tijdens gevechten. De game heeft PvE- en PvP-gevechten, co-op, raids, kerkers en guilds.

De release van de game valt samen met Blizzcon, dat op 3 en 4 november in het Anaheim Convention Center te Californië wordt georganiseerd. Het is voor het eerst sinds 2019 dat het evenement weer met publiek gehouden wordt.

Vorige week werd aangekondigd dat Chris Metzen nu de executive creative director van de Warcraft-franchise is. Metzen was een van de teamleden die aan de oorspronkelijke game Warcraft: Orcs and Humans werkte, waar hij onder andere illustraties voor maakte. Ook heeft hij stemmen verleend aan een grote diversiteit aan personages in Blizzard-games. In 2016 vertrok Metzen bij Blizzard, maar hij werd vorig jaar weer aangesteld als adviseur voor de Warcraft-franchise. In zijn nieuwe rol zal hij een nog grotere invloed op de franchise hebben.

Ook bleek eerder deze week dat er tien ontslagen zijn gevallen bij het Hearthstone-team. Er zouden zich geen verdere problemen voordoen binnen het team.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met acht procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met zes procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!