AMD's slimme upscaletechniek lanceert met zeven games
PU.nl
Nieuws

AMD's slimme upscaletechniek lanceert met zeven games

Volgens verscheidene hardware-ingewijden verschijnt AMD's FidelityFX Super Resolution (FSR) aanvankelijk in slechts zeven spellen. De slimme upscaling werd href="https://gamer.nl/artikelen/hardware/amd-fidelityfx-super-resolution-schaalt-op-vanaf-22-juni/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">begin deze maand onthuld</a> en staat 22 juni officieel te lanceren.

De lijst met FSR-ondersteunde spellen zou geplaatst zijn door bekend hardware-lekker @Broly_X1 op Twitter, die inmiddels het gros van de tweets weer verwijderd heeft. De genoemde launch-ondersteuning werd, gebundeld met aanstaande samenwerkingen, alsnog verzameld en vereeuwigd op VideoCardz.

©GMRimport

Naast de zeven titels waar FidelityFX Super Resolution mee lanceert, staan twaalf titels paraat om FSR-ondersteuning 'binnenkort' uit te rollen. Veel van de hier genoemde games zijn nog niet verschenen, wat erop lijkt te wijzen dat ze FSR ondersteunen bij hun eigen, respectievelijke lanceringen. 

Ook zou AMD al een lijst verspreid hebben met daarin de gamestudio's en uitgevers die FidelityFX Super Resolution voortaan meenemen in hun ontwikkelproces. Eerder noemde AMD enkel een grove schatting van de hoeveelheid partnerships; nu lijken aardig wat prominente namen (intern) genoemd te worden.

©GMRimport

AMD's eigen FidelityFX Super Resolution zou volgens eerdere geruchten niet bijzonder moeilijk zijn om in games te implementeren. De ondersteuning voor de upscaletechniek dient per game wel handmatig geïmplementeerd te worden.

Wat AMD's FSR onderscheidt van de populaire DLSS-techniek van Nvidia, is de openheid van de upscaling. Nvidia's techniek werkt enkel met selecte videokaarten van de laatste twee generaties, waar FSR door zowel Radeon als GeForce-kaarten van meer generaties gebruikt kan worden. Niet voor niets is de upscaling open-source opgebouwd, bovendien.

Eerdere geruchten lieten al doorschemeren dat FidelityFX Super Resolution ook op geheel andere systemen zou kunnen werken, zoals smartphones en consoles. In navolging van de officiële onthulling gaf onder andere Microsoft al aan dat FSR-ondersteuning op de planning voor de Xbox Series X/S staat.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!