AMD's slimme upscaletechniek lanceert met zeven games
Gamer.nl
Nieuws

AMD's slimme upscaletechniek lanceert met zeven games

Volgens verscheidene hardware-ingewijden verschijnt AMD's FidelityFX Super Resolution (FSR) aanvankelijk in slechts zeven spellen. De slimme upscaling werd href="https://gamer.nl/artikelen/hardware/amd-fidelityfx-super-resolution-schaalt-op-vanaf-22-juni/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">begin deze maand onthuld</a> en staat 22 juni officieel te lanceren.

De lijst met FSR-ondersteunde spellen zou geplaatst zijn door bekend hardware-lekker @Broly_X1 op Twitter, die inmiddels het gros van de tweets weer verwijderd heeft. De genoemde launch-ondersteuning werd, gebundeld met aanstaande samenwerkingen, alsnog verzameld en vereeuwigd op VideoCardz.

©GMRimport

Naast de zeven titels waar FidelityFX Super Resolution mee lanceert, staan twaalf titels paraat om FSR-ondersteuning 'binnenkort' uit te rollen. Veel van de hier genoemde games zijn nog niet verschenen, wat erop lijkt te wijzen dat ze FSR ondersteunen bij hun eigen, respectievelijke lanceringen. 

Ook zou AMD al een lijst verspreid hebben met daarin de gamestudio's en uitgevers die FidelityFX Super Resolution voortaan meenemen in hun ontwikkelproces. Eerder noemde AMD enkel een grove schatting van de hoeveelheid partnerships; nu lijken aardig wat prominente namen (intern) genoemd te worden.

©GMRimport

AMD's eigen FidelityFX Super Resolution zou volgens eerdere geruchten niet bijzonder moeilijk zijn om in games te implementeren. De ondersteuning voor de upscaletechniek dient per game wel handmatig geïmplementeerd te worden.

Wat AMD's FSR onderscheidt van de populaire DLSS-techniek van Nvidia, is de openheid van de upscaling. Nvidia's techniek werkt enkel met selecte videokaarten van de laatste twee generaties, waar FSR door zowel Radeon als GeForce-kaarten van meer generaties gebruikt kan worden. Niet voor niets is de upscaling open-source opgebouwd, bovendien.

Eerdere geruchten lieten al doorschemeren dat FidelityFX Super Resolution ook op geheel andere systemen zou kunnen werken, zoals smartphones en consoles. In navolging van de officiële onthulling gaf onder andere Microsoft al aan dat FSR-ondersteuning op de planning voor de Xbox Series X/S staat.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames
Gamer.nl
Nieuws

Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames

Takahisa Taura heeft zijn eigen ontwikkelstudio opgericht

Takahisa Taura, een van de prominentere ontwikkelaars bij de Japanse studio PlatinumGames, is vertrokken bij het bedrijf.

Er gaan al geruime tijd geruchten dat diverse topmensen binnen PlatinumGames zijn vertrokken bij het bedrijf. Taura was een van de ontwikkelaars waar de geruchten de ronde over deden, aangezien hij alle vermeldingen gerelateerd aan PlatinumGames eind vorig jaar van social media haalde.

In het meest recente nummer van het Japanse gametijdschrift Famitsu (via Genki) heeft Taura nu bevestigd inderdaad te zijn vertrokken bij PlatinumGames, en zijn eigen bedrijf genaamd Eel Game Studio te hebben opgericht. Meer informatie gaf hij vooralsnog niet. Taura is vooral bekend van zijn werk als regisseur van Switch-spel Astral Chain en als de ontwerper van Nier: Automata.

Ondanks de aanhoudende berichten van talent dat PlatinumGames verlaat, liet het bedrijf eerder dit jaar weten positief naar de toekomst te kijken: "We blijven nieuwe uitdagingen aangaan om games te creëren die mensen verrassen en vreugde brengen. We kijken uit naar jullie blijvende ondersteuning van Bayonetta en PlatinumGames!" Als snel voegde het bedrijf daad bij woord toen Ninja Gaiden 4 werd onthuld, dat Platinum samen met Team Ninja ontwikkelt. Onlangs werd ook een vacature van het bedrijf gespot waarin gerefereerd wordt naar een online actiegame.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
We geven MotoGP 25 weg voor de PS5
Gamer.nl
Nieuws

We geven MotoGP 25 weg voor de PS5

Vroemmmmmm

Voel je de wind al door je haren blazen, terwijl je rondscheurt op een motor? We mogen hopen van niet, want motorrijden zonder helm is levensgevaarlijk. Wie echt geen risico wil lopen kan ook virtueel gaan crossen in een game als MotoGP 25. En laat dat nou precies de game zijn die we deze week samen met bol weggeven.

In MotoGP 25 kun je kiezen tussen een realistische simulatie van het motorrijden, of een meer arcade-ervaring waar vooral het rondjes rijden centraal staat. In de Pro Experience moet je daarbij ook een oog houden op de brandstofmeter, verschillende onderdelen van de racebanen en dergelijke elementen die invloed hebben op het verloop van de race. 

Verder bevat de game een carreer-modus die jou in het midden van een raceweekend neerzet. Ook zijn er nieuwe online modi als estafetteraces en is het uiterlijk van jouw tweewieler ook vrij voor jou om je innerlijke ontwerper los te laten.

Dus wat moet je doen om MotoGP 25 te winnen? Ga naar de website van bol, vind de productcode in de url (bestaande uit zestien cijfers) en vul die hieronder in het invulformulier in! Vergeet ook niet je naam en emailadres in te vullen, dan sturen we je zo snel mogelijk een code om de game fysiek op bol.com te bestellen!

Doet het invulformulier het niet? Druk dan hier.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!