CD Projekt wil meest realistische menigte ooit in Cyberpunk 2077-vervolg
Gamer.nl
Nieuws

CD Projekt wil meest realistische menigte ooit in Cyberpunk 2077-vervolg

Random voorbijgangers moeten zich realistischer gedragen

CD Projekt Red is van plan om het nog naamloze vervolg op Cyberpunk 2077 met de "meest realistische menigte ooit gezien in een game" uit te rusten.

Dat valt te lezen in een reeks nieuwe vacatures waarin gezocht wordt aan mensen die mee kunnen werken aan de ontwikkeling van het vervolg. Hoewel een vacature natuurlijk geen indicatie is van de uiteindelijke inhoud van een game, liggen de ambities gezien de beschrijvingen hoog.

Zo moet een 'lead encounter designer' volgens de vacature "nauw samenwerken met het systems design-team om een systeem voor de meest realistische en reactieve menigte ooit in een game te creëren". Grote groepen mensen komen logischerwijs veelvuldig voor in openwereldgames, waaronder de Cyberpunk-spellen, en gezien de beschrijving lijkt de ontwikkelaar het gedrag van deze random NPC's naar een hoger niveau te willen tillen in het aankomende vervolg.

Een vervolg op Cyberpunk 2077, dat de codenaam Project Orion draagt, wordt ontwikkeld door de relatief nieuwe Noord-Amerikaanse tak van CD Projekt Red die is gevestigd in Boston en Vancouver. Dat moet er mede voor zorgen dat het vervolg meer "authentiek Amerikaans" aanvoelt. Als voorbeeld werden de putdeksels op de straten van Night City gegeven. "Deze bedekken de riolen in Europa - bijvoorbeeld in Duitsland - maar het zijn geen putdeksels die je normaal op straat in de VS ziet."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld
Gamer.nl
Nieuws

De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld

Sega heeft een video uitgebracht waarin de geschiedenis van de Sonic-kartracers in beeld wordt gebracht. Daarnaast worden er nieuwe beelden van het aankomende Sonic Racing Crossworlds getoond.

In 'The History of Sonic Racing' geeft YouTuber Sam's Procrastination Station namens Sega een geschiedenislesje in de diverse Sonic-racegames, met onder andere Sonic R en Sonic Riders. Verderop in de video staat gameplay van het aankomende Sonic Racing Crossworlds centraal, en zijn er diverse tracks te zien, waaronder parcoursen gebaseerd op Windmill Isle en Cool Edge (uit Sonic Unleashed), White Cave (uit Sonic Riders) en Starlight Carnival (uit Sonic Colors).

Sonic Racing Crossworlds werd afgelopen december tijdens The Game Awards aangekondigd. In de game kunnen spelers met hun karts en hooverboards tijdens het racen in verschillende dimensies verzeild raken via zogeheten Travel Rings.

Sonic Racing Crossworlds komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch, Steam en Epic Games Store. Een releasedatum is nog niet bekend.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback
Gamer.nl
Nieuws

De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback

Minder herrie, dezelfde intensiteit

De HD Rumble in de Joy-Cons van de Nintendo Switch 2 maakt blijkbaar minder geluid dan de Joy-Cons van de eerste Switch.

Dat meldt Nintendo op zijn website (via VGC). Op een pagina over backward compatibility voor Switch-games op Switch 2 worden diverse first-party games genoemd die op Switch werken, maar de oorspronkelijke controllers nodig hebben of anders werken met Switch 2-controllers.

Bij 1-2-Switch wordt gemeld dat ook de Joy-Cons voor de Switch 2 gebruikt kunnen worden om de game te spelen. Daarbij wordt wel gemeld dat het spel mogelijk moeilijker kan zijn, omdat de HD Rumble in de controller minder geluid maakt. Dat geluid werd bij sommige minigames in 1-2-Switch juist gebruikt.

"De volume van de force feedback-vibraties in de Joy-Con 2-controllers is verlaagd ten opzichte van de Switch Joy-Con-controllers", zo oppert Nintendo. "Daardoor kan het moeilijker zijn om de verborgen Joy-Con 2 te vinden wanneer de minigame Joy-Con Hide & Seek wordt gespeeld." In dit spel moeten spelers de controller verstoppen en moeten anderen de controller zien te vinden door naar het geluid die de HD Rumble maakt te luisteren.

Zover bekend zal deze vermindering van geluid geen invloed hebben op de intensiteit van de force feedback van de Joy-Con 2-controllers. Het is wel goed nieuws voor mensen die de Joy-Cons van de eerste Switch teveel geluid vonden maken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!