Divinity-studio organiseert AMA om controverse rondom AI aan te kaarten
Fans mogen begin volgend jaar alles vragen over de game en Larians werkwijze
In navolging van de controverse rondom het AI-gebruik van Divinity- en Baldur's Gate 3-ontwikkelaar Larian Studios, houdt het bedrijf begin volgend jaar een AMA ('Ask Me Anything') om meer duidelijkheid te geven over hoe men te werk gaat.
Dat heeft studiohoofd Swen Vincke laten weten op social media. "Om jullie meer inzicht te geven, organiseren we na de feestdagen een AMA met onze verschillende divisies. Daarin krijgen jullie de mogelijkheid om ons alle vragen die jullie hebben over Divinity en ons ontwikkelproces te stellen." Wanneer de AMA precies wordt gehouden is niet bekend, maar de datum wordt in 2026 aangekondigd.
Eerder deze week kwam er een interview met Vincke naar buiten waarin werd gemeld dat de studio AI gebruikt voor voorbereidend werk tijdens gameontwikkeling, waaronder het creëren van artwork. Dit leverde veel negatieve reacties van gamers op internet op. Als gevolg daarvan klom Vincke in de pen op social media en verdedigde hij zijn eerdere uitspraken.
Vorige week tijdens The Game Awards werd Divinity aangekondigd. Duidelijk is dat spelers geen van de eerdere Divinity-games gespeeld hoeven te hebben om hier mee aan de slag te gaan, al zullen mensen die de Original Sin-spellen hebben gespeeld wel een voorsprong hebben. Larian heeft al vijf Divinity-games uitgebracht sinds 2002, met als laatste Divinity: Original Sin 2, dat in 2017 uitkwam.
