Intel Arc A750 houdt RTX 3060 bij in gaming benchmarks
PU.nl
Nieuws

Intel Arc A750 houdt RTX 3060 bij in gaming benchmarks

Intel heeft een nieuwe videopresentatie over de Arc A750-gpu gedeeld, met daarin een benchmark-vergelijking met Nvidia's GeForce RTX 3060.

In totaal heeft Intel de Arc A750 blootgesteld aan bijna vijftig games, draaiende op zowel DirectX 12 als Vulkan. De games werden daarbij op zowel 1080p met 'Ultra'-instellingen getest, als 1440p 'High'. Beide gpu's maken daarbij gebruik van hetzelfde testsysteem, met de zware Intel Core i9-12900K en 32 GB aan DDR5-geheugen.

Globaal gezien lijkt de Arc A750, Intels op één na zwaarste gpu, prima te kunnen meten met de RTX 3060. In games als F1 2022 en Assassin's Creed Valhalla loopt Intel nog 20 tot 30 procent achter op Nvidia; in Dirt 5 en Resident Evil Village is het juist Intel die circa 20 procent meer frames klokt.

Een gedetailleerd overzicht van alle geteste games en hun (gemiddelde) framerates is in te zien op een officiële blogpost van Intel.

©GMRimport

Gemiddeld genomen (over alle geteste games) zou de Arc A750 ongeveer 5 procent sneller uit de tests komen dan de RTX 3060. Intel onderstreepte daarbij dat de resultaten gebaseerd zijn op de laatste ronde game-optimalisaties; in de toekomst zouden de eerste Arc-producten alleen maar beter moeten presteren. 

Zowel de blogpost als de

Watch on YouTube

 zwijgen vooralsnog over Intel XeSS, de nieuwe upscalingtechnologie die zich moet meten met Nvidia's DLSS en AMD's FSR. Intel-woordvoerder Ryan Shrout gaf wel aan dat daarover "binnenkort" meer informatie volgt. Ook over de prijs en verdere details rondom de architectuur doet Intel spoedig meer uit de doeken.

Een precieze (Westerse) releaseperiode voor de zwaardere Intel Arc-gpu's blijft evenals uit. Wel gaf Intel recentelijk aan dat de gpu's "later dit jaar" echt dienen te verschijnen.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!