Kingdom Come-gameplaydesigner gaat aan The Witcher 4 werken
Karel Kollman wisselt Warhorse Studios in voor CD Projekt Red
Karel Kollman, hoofd gameplaydesigner van Kingdom Come: Deliverance 2, is aan de slag gegaan bij CD Projekt Red en werkt nu aan The Witcher 4.
Dat meldt Kolmann op LinkedIn. Hij werkte langer dan acht jaar bij Warhorse Studios en heeft daar diverse rollen gehad, waaronder schrijven en designer. Hij heeft verschillende missies voor de Kingdom Come-spellen gemaakt, aan de hardcore modus van de games gewerkt en tevens grote gevechten gecreëerd.
Nu gaat Kolmann dus aan de slag bij CD Projekt Red, waar hij als senior missieontwerper voor The Witcher 4 zal werken. In zijn LinkedIn-bericht gebruikt Kolmann weinig woorden, maar zegt hij wel vaarwel tegen Warhorse en zegt hij hallo tegen zijn nieuwe werkgever.
CD Projekt Red onthulde eind vorig jaar The Witcher 4. De game wordt gemaakt op Unreal Engine 5. Ciri speelt de hoofdrol, al zal Geralt of Rivia wel een rol hebben in de game. The Witcher 4 wordt een singleplayer openwereld-rpg en is het begin van een nieuwe saga, bestaande uit drie nieuwe games. Het spel komt op zijn vroegst pas in 2027 uit. Afgelopen juni werd er al een uitgebreide techdemo van het spel getoond.
