NiceHash kraakt 90 procent van Nvidia's LHRv3-blokkade
PU.nl
Nieuws

NiceHash kraakt 90 procent van Nvidia's LHRv3-blokkade

De programmeurs van NiceHash hebben Nvidia's laatste crypto-trechter, LHRv3, voor 90 procent omzeild.

NiceHash' nieuwe 'work-around' volgt kort na het volledig doorbreken van LHRv2, nog geen twee weken geleden. Nvidia's nieuwere trechter voor cryptomining, waar enkel de RTX 3050 (8 GB) en RTX 3080 (12 GB) van gebruikmaken, stond nog  eventjes overeind. Gisteren berichtte NiceHash dat ook LHRv3 grotendeels gevallen zou zijn.

De laatste crypto-trechter blijkt wel effectiever in het terughouden van mining-prestaties. Waar LHRv2 volledig omzeild kon worden, weet NiceHash maar 90 procent van de originele hashing-prestaties in Ethereum terug te brengen. Voor de RTX 3050 is dat circa 41 MH/s; de RTX 3080 (12 GB) trekt ongeveer 90 MH/s. De intentie van LHR is doorgaans om hashrates automatisch te halveren, zodra de videokaart merkt dat deze ingezet wordt voor mining.

Voor het omzeilen van LHRv3 dienen de kaarten wel in een Windows-omgeving te draaien, met NiceHash' eigen QuickMiner-software (v0.5.4.2 RC). Ook moeten de kaarten geüpdatet zijn tot minstens versie 512.15 van Nvidia's eigen drivers. In de juiste opstelling beweert NiceHash nu vrijwel alle LHR-kaarten op minimaal 90 procent capaciteit te laten hashen.

Het doorbreken van Nvidia's Lite Hash Rate-blokkades komt wel aanzienlijk laat. Nvidia implementeerde de crypto-trechters voor het eerst in gaming-kaarten in februari 2021, toen veel cryptomunten ongekend waardevol geacht werden. Inmiddels is het animo voor en aanzien van crypto grotendeels ingezakt, terwijl ook de voorraad en vraagprijzen van videokaarten weer lijken te stabiliseren. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!