Roadmap van Intel Arc belooft spoedige uitrol van gpu's
PU.nl
Nieuws

Roadmap van Intel Arc belooft spoedige uitrol van gpu's

Intel is gedurende een recent href="https://www.intel.com/content/www/us/en/newsroom/news/intel-technology-roadmaps-milestones.html" rel="noopener noreferrer" target="_blank">investeerdersgesprek</a> teruggekomen op eerdere beloftes rondom de eerste lading Intel Arc-gpu's. Per vernieuwde roadmap wordt verzekerd dat de eerste laptop-gpu's dit kwartaal nog lanceren; de discrete videokaarten laten toch langer op zich wachten.

Zoals eerder beloofd moeten de eerste Arc-gpu's gedurende dit kwartaal verschijnen in de notebooks van partnerfabrikanten, precies zoals Intel op CES 2022 al aankondigde. De discrete videokaarten hadden oorspronkelijk nog in datzelfde kwartaal moeten lanceren, maar blijken nu uitgesteld naar het tweede kwartaal — zoals hardnekkige geruchten vorige week al voorspelden. 

Voor het eerst spreekt Intel ook duidelijk over een workstation-segment voor Intel Arc. Voorheen werd het Arc-vaandel vooral bestempeld als een dochtermerk "voor gamers en creators", maar Intel laat nu weten in het derde kwartaal van 2023 ook gpu's voor workstations aan te willen bieden. 

Gedurende een zakelijke vergadering zou de Accelerated Computing Systems en Graphics-groep (AGX) van Intel ook verwacht hebben "4 miljoen discrete gpu's te verschepen". Verspreid over de drie segmenten denkt Intel in 2022 zeker 1 miljard dollar omzet te boeken met Arc-producten. Tegen 2026 verwacht de AGX-divisie dat getal vertienvoudigd te hebben. 

Vooralsnog heeft Intel zelf weinig nieuws te vertellen over verdere specificaties van de eerste Arc-gpu's, zij dat in mobiele of desktopvorm. Sowieso blijft Intel de lippen stijf houden over veel technische zaken en fysieke details, al lekken foto's en specificaties links en rechts. 

Het paradepaardje onder de discrete videokaarten — de DG2-512EU, dan wel Intel Arc a700 — komt hoogstwaarschijnlijk met 512 'execution units' en wordt middels gelekte benchmark vergelijkbaar met Nvidia's GeForce RTX 3070 Ti geschat. Intel liet zelf als een doorschemeren dat het een adviesprijs van 825 dollar overweegt.   

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!