RX 6950 XT scoort hoger in 3DMark dan RTX 3090 Ti
PU.nl
Nieuws

RX 6950 XT scoort hoger in 3DMark dan RTX 3090 Ti

Volgens vroegtijdig gepubliceerde benchmarkresultaten presteert AMD's nieuwe RX 6950 XT-gpu beter dan Nvidia's recente RTX 3090 Ti.

De nieuwe informatie is, wederom, afkomstig van WccfTech. In aanloop naar de aanstaande onthulling van AMD's geüpdatete videokaarten werd besloten de resultaten van 3DMark-benchmarks volop te publiceren. Zowel de RX 6950 XT als  de RX 6750 XT en RX 6650 XT zijn volop getest in verschillende benchmarks, inclusief relevant vergelijkingmateriaal.

Wat al snel opvalt aan de vergelijkingen is dat AMD's nieuwe vlaggenschip Nvidia's RTX 3090 Ti weer van de troon af lijkt te stoten. In de Time Spy-benchmark scoort de RX 6950 XT uiteindelijk 22209 punten in het grafische aspect, waar een RTX 3090 Ti 'slechts' 20855 punten behaalde.

©GMRimport

De benchmarker van dienst testte hetzelfde systeem ook uit met een overgeklokte RTX 3090 Ti, op 2.200 MHz en met een 23,5 Gbps geheugenklok. Dat model wist AMD's nieuwe topmodel op krap één procent verschil te verslaan, met een eindscore van 22408. WccfTech beweert zelf geen hogere kloksnelheden of andere tweaks voor de nieuwe AMD-kaarten ingezet te hebben.

Los van de absolute top lijken ook de RX 6750 XT en RX 6650 XT geen verkeerde prestatiebonus te hebben gekregen van AMD's 'refresh'. De RX 6750 XT kan voor het eerst out-of-the-box een RTX 3070 aftroeven, terwijl de RX 6650 XT een RTX 3060 aankan. Time Spy-resultaten zijn niet altijd één-op-één te vergelijken met prestaties in het veld, maar de synthetische test schetst alvast een verwachtingspatroon voor nieuwe kaarten.

Naar al het schijnt moeten AMD's drie nieuwe RX 6000-refreshes op 10 mei aanstaande op de markt verschijnen. Volgens WccfTech kosten de kaarten respectievelijk 1000 dollar, 499 dollar en 399 dollar — aanzienlijk lagere prijzen dan wat AMD volgens deze vroege benchmarks aftroeft. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!