Turn-based gevechten nu beschikbaar in Pillars of Eternity-bèta
Eerder dit jaar beloofde Obsidian al dat er aan de modus gewerkt werd
Meer dan tien jaar na release van van de rpg Pillars of Eternity heeft Obsidian Entertainment een modus toegevoegd waarmee spelers turn-based gevechten kunnen houden in de game.
Begin dit jaar liet de ontwikkelaar al weten dat een turn-based modus aan de in 2015 verschenen game zou worden toegevoegd, en die belofte is het bedrijf nu nagekomen. Daarbij is de turn-based modus nog wel alleen beschikbaar in een open bèta die voor spelers van de game op Steam en Xbox PC op dit moment wordt gehouden. Uiteindelijk moet de modus ook toegevoegd worden aan de reguliere versie van de game.
In Pillars of Eternity 2: Deadire zat ook een turn-based modus. Turn-based houdt in dat de speler een aanval kan doen, vervolgens moet wachten tot de computergestuurde vijand een aanval doet, en daarna zelf weer een aanval kan doen. Turn-based gevechten waren vooral in oudere rpg's populair, maar zijn nog altijd onderdeel van bepaalde rpg's.
Omdat het nog om een bèta gaat, kunnen spelers wel bugs tegenkomen volgens Obsidian. Er zal dan ook nog tijd overheen gaan voordat de modus volledig wordt uitgerold. Meer informatie is op de officiële website te vinden.
