Clair Obscur-studio wil ondanks succes niet opschalen
PU.nl
Nieuws

Clair Obscur-studio wil ondanks succes niet opschalen

'Het is goed om beperkingen te hebben wanneer je creatief bezig bent'

Sandfall Interactive, de ontwikkelaar van het geprezen Clair Obscur: Expedition 33, kan de verleiding weerstaan om ondanks het succes van hun eerder dit jaar uitgekomen game het bedrijf op te schalen.

Dat meldt regisseur Guillaume Broche aan Edge Magazine (via Gamesradar). Hij werd gevraagd of het volgende spel van de studio een "productie op grote schaal" wordt. Daarop antwoordde Broche als volgt: "Nee, ik denk dat het goed is om beperkingen te hebben wanneer je creatief bezig bent."

Broche beaamt dat er mogelijkheden zijn om meer werknemers aan te nemen en de studio te laten groeien aangezien er meer geld beschikbaar zijn. Maar: "Het is niet verleidelijk voor ons, want zelfs het management en ikzelf zijn hands-on met de werkzaamheden en doen dingen zelf." Het team vindt games ontwikkelen dan ook leuker dan management. "Deze afgelopen vijf jaar behoren tot de beste jaren van mijn leven, en ik wil weer zo gelukkig zijn."

Clair Obscur: Expedition 33 won eerder deze maand al negen awards op The Game Awards, waaronder die van game van het jaar. Naast de award voor game van het jaar won de Clair Obscur ook awards in categorieën als beste indiegame, beste soundtrack, beste verhaal, beste art director, beste game direction en beste acteerprestatie voor Jennifer English. In totaal won de game negen verschillende awards - een nieuw record. The Last of Us: Part 2 was de vorige recordhouder met zeven awards op The Game Awards. Na de winst bracht Sandfall een gratis update voor de game uit met nieuwe content.

Overigens werd Clair Obscur onlangs nog gediskwalificeerd voor twee gewonnen awards tijdens de Indie Game Awards, omdat er generatieve AI gebruikt was tijdens de ontwikkeling in de game.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!

Aanbevolen voor jou