Cronos: The New Dawn krijgt makkelijke spelmodus
Bovenop de bestaande twee moeilijkheidsgraden
Wie Cronos: The New Dawn heeft weggelegd omdat hij te moeilijk is, krijgt een tweede kans om met de game aan de slag te gaan. Ontwikkelaar Bloober Team komt met een makkelijkere moeilijkheidsgraad.
Temporal Driver, zoals de moeilijkheidsgraad heet, past twee belangrijke dingen aan: de speler heeft meer health, terwijl dat van tegenstanders wordt gehalveerd. Het kost dus minder kogels om de bloeddorstige wezens die je tegenkomt een kopje kleiner te maken. Op hun beurt hebben zij meer klappen nodig om jou uit te schakelen. Verder verandert er volgens Bloober Team niets aan de spelervaring.
Op dit moment zijn er twee moeilijkheidsgraden beschikbaar in Cronos: de ‘normale’ Anvil of the Collective-modus en een moeilijkere Forged in Fire-modus. Laatstgenoemde komt pas beschikbaar wanneer de game één keer is uitgespeeld. Begin volgend jaar komt daar verandering in, want dan arriveert de Temporal Driver-modus. Weet je nog niet zeker of de game überhaupt is voor je is, check dan de gratis demo op Steam of Epic Games Store.
Cronos: The New Dawn verscheen op 5 september en dompelt de speler onder in het sombere Polen van de jaren tachtig. Als een mysterieuze tijdreiziger genaamd The Traveller bezoek je plekken uit het communistische tijdperk van het land, spreek je zijn bewoners en ontrafel je een mysterie over een mysterieus virus genaamd The Change.
Iedereen die bloot wordt gesteld aan de infectie verandert in een monster genaamd Orphan. Een belangrijke mechaniek van de game is de kracht van Oprhans om dode soortgenoten te absorberen en zo sterker te worden. In de review op PU.nl kreeg de game een 75.
