Cyberpunk 2077-vervolg moet 'authentiek Amerikaans' aanvoelen
PU.nl
Nieuws

Cyberpunk 2077-vervolg moet 'authentiek Amerikaans' aanvoelen

De setting uit het origineel leek door kleine nuances teveel op Europa

CD Projekt Red wil het vervolg op Cyberpunk 2077 dat in ontwikkeling is meer "authentiek Amerikaans" aan laten voelen.

Executive producer Dan Hernberg in de AnsweRED-podcast (via Wccftech): "Ik denk dat Cyberpunk een uniek Amerikaans verhaal is. Het heeft veel 'punk-energie', en is geschreven door een Amerikaan, dus het is logisch om het in de Verenigde Staten af te laten spelen."

Hoewel Cyberpunk 2077 zich ook in de VS afspeelde, voelt dat spel niet altijd even 'Amerikaans' aan, zo meent regisseur Paweł Sasko. Hij geeft als voorbeeld de putdeksels op de straten van Night City. "Deze bedekken de riolen in Europa - bijvoorbeeld in Duitsland - maar het zijn geen putdeksels die je normaal op straat in de VS ziet."

Andere voorbeelden die Sasko noemt, zijn de brandkranen en lantaarnpalen op de Amerikaanse straten - die zijn anders dan in Europa. "Er is zoveel nuance." Hernberg voegt er aan toe dat dit mede komt doordat CD Projekt Red uit Polen afkomstig is en dus niet de VS.

Het vervolg, dat de codenaam Project Orion draagt, wordt echter door de Amerikaanse tak van CD Projekt ontwikkeld. Dit moet er voor zorgen dat de game meer aanvoelt alsof het zich in de VS afspeelt. Diverse ontwikkelaars die aan het origineel hebben gewerkt, hebben zich wel verplaatst naar de VS om mee te helpen aan de ontwikkeling van het vervolg.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!