Fifa-games niet meer te koop via digitale winkels
PU.nl
Nieuws

Fifa-games niet meer te koop via digitale winkels

In de week van de EA Sports FC24-release

De Fifa-games zijn zover bekend uit alle digitale winkels gehaald.

De games – waaronder het vorig jaar uitgekomen Fifa 23 – kunnen op moment van schrijven niet meer gekocht worden via de PlayStation Store, Mirosoft Store, Nintendo eShop, Steam en Epic Games Store. De games blijven nog wel speelbaar via EA Play.

Het is niet bekend waarom de games van de digitale winkels zijn gehaald, al heeft het hoogstwaarschijnlijk te maken met het verlopen van de licentie. Aanstaande vrijdag komt EA Sports FC24 uit, het spirituele vervolg op de Fifa-reeks. EA en de Fifa kwamen er eerder niet uit met onderhandelingen over de Fifa-licentie, waardoor de reeks dit jaar voor het eerst een andere naam draagt.

Zoals gezegd is EA Sports FC24 vanaf vrijdag verkrijgbaar op PlayStation- en Xbox-consoles, Nintendo Switch en pc. Mensen die de Ultimate Edition hebben gekocht kunnen nu echter al spelen. Populaire modi zoals Ultimate Team keren terug – dit jaar bevat de modus voor het eerst zowel mannelijke als vrouwelijke voetballers.

7 Reacties
Nieuwste
Oudste Meeste likes
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
LIQUIDSHAKE (gebruiker is geblokkeerd)
27 september 2023 - 12:54

Deze gebruiker is verwijderd

SuperDre
27 september 2023 - 20:35

Als je het spel al in je collectie hebt kun je het wel blijven spelen, het gaat hier ‘alleen’ om nieuwe verkopen.

SuperDre
27 september 2023 - 09:56

Raar dat oudere games daardoor niet meer verkocht mogen worden, je zou zeggen dat er betaalt is per spel. Maargoed, Fifa is ook niets meer dan een moneygrabbing mafia zooi.

alex201
27 september 2023 - 11:08
Antwoord aan  SuperDre

Is inderdaad een licentie dingetje lijkt me. Ook de reden dat bijvoorbeeld een test drive unlimited 2 nergens digitaal meer te krijgen is.

-JK-
27 september 2023 - 09:49

ik vraag me wel af of ze de namen van de clubs en spelers mogen gebruiken.

hulstpower
27 september 2023 - 09:55
Antwoord aan  -JK-

Ze hebben dacht ik bepaalde deals met meeste clubs, maar zijn ook clubs die ex deal met pes hebben.

hulstpower
27 september 2023 - 09:21

Licentie verloopt dus ea zal ze niet mee mogen verkopen net zoals forza games in verleden