De Fifa-games zijn zover bekend uit alle digitale winkels gehaald.
De games – waaronder het vorig jaar uitgekomen Fifa 23 – kunnen op moment van schrijven niet meer gekocht worden via de PlayStation Store, Mirosoft Store, Nintendo eShop, Steam en Epic Games Store. De games blijven nog wel speelbaar via EA Play.
Het is niet bekend waarom de games van de digitale winkels zijn gehaald, al heeft het hoogstwaarschijnlijk te maken met het verlopen van de licentie. Aanstaande vrijdag komt EA Sports FC24 uit, het spirituele vervolg op de Fifa-reeks. EA en de Fifa kwamen er eerder niet uit met onderhandelingen over de Fifa-licentie, waardoor de reeks dit jaar voor het eerst een andere naam draagt.
Zoals gezegd is EA Sports FC24 vanaf vrijdag verkrijgbaar op PlayStation- en Xbox-consoles, Nintendo Switch en pc. Mensen die de Ultimate Edition hebben gekocht kunnen nu echter al spelen. Populaire modi zoals Ultimate Team keren terug – dit jaar bevat de modus voor het eerst zowel mannelijke als vrouwelijke voetballers.
EA's annual football game, now called EA FC, no longer sports the FIFA name in its title. All prior entries in the series have been delisted from all major storefronts.
Every FIFA title from 14 up to 23 can't be purchased anymore. FIFA 22 & 23 can still be played via EA Play. pic.twitter.com/VupU3Off44
— MauroNL (@MauroNL3) September 26, 2023
Deze gebruiker is verwijderd
Als je het spel al in je collectie hebt kun je het wel blijven spelen, het gaat hier ‘alleen’ om nieuwe verkopen.
Raar dat oudere games daardoor niet meer verkocht mogen worden, je zou zeggen dat er betaalt is per spel. Maargoed, Fifa is ook niets meer dan een moneygrabbing mafia zooi.
Is inderdaad een licentie dingetje lijkt me. Ook de reden dat bijvoorbeeld een test drive unlimited 2 nergens digitaal meer te krijgen is.
ik vraag me wel af of ze de namen van de clubs en spelers mogen gebruiken.
Ze hebben dacht ik bepaalde deals met meeste clubs, maar zijn ook clubs die ex deal met pes hebben.
Licentie verloopt dus ea zal ze niet mee mogen verkopen net zoals forza games in verleden