Hell is Us-studio noemt plotselinge Silksong-release 'een beetje ongevoelig'
Volgens de regisseur had de release van de game een negatief effect op de Hell is Us-verkoop
Wat Hell is Us-regisseur Jonathan Jacques-Belletête betreft was de aankondiging dat Hollow Knight: Silksong een paar weken later al verkrijgbaar zou zijn "een beetje gevoelloos", en heeft het de verkoop van Hell is Us beïnvloed.
Op 21 augustus kondigde Team Cherry aan dat Hollow Knight: Silksong vanaf 4 september beschikbaar zou komen. Dat is op dezelfde dag als Hell is Us. De releasedatum van die game stond al geruime tijd vast.
"Wanneer je weet dat je zo groot bent, vind ik een shadow drop (oftewel een plotselinge uitgave van een game) een beetje - wauw", aldus Jacques-Belletête in de Friends Per Second-podcast. "Als de 'GTA 6 van de indiegames' is het een beetje ongevoelig om je game zomaar opeens uit te brengen."
Jacques-Belletête laat weten dat de ontwikkelaar met Hell is Us-uitgever Nacon in gesprek ging over een mogelijke aanpassing van de releasedatum nadat de datum van Silksong werd aangekondigd. Dat werd echter lastig om te realiseren, omdat dan alle reserveringen terugbetaald hadden moeten worden. De regisseur gelooft in ieder geval dat de release van Silksong invloed heeft gehad op de verkoop van Hell is Us. "Ik heb geen specifieke cijfers op dit moment, maar ik weet het zeker."
Jacques-Belletête geeft daarbij overigens ook toe dat het tegenwoordig nu eenmaal lastig is om een releasedatum voor je game te bepalen. "Een datum vinden waarop je min of meer als enige uitkomt is haast onmogelijk. Vijftien jaar geleden was het einde van de zomer een dode periode. Maar dat bestaat niet meer. Het is nu een constante gekte."
Hell is Us is verkrijgbaar voor PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc (Steam). Jari deelde een score van 75 uit in de review: "Hell is Us heeft een duidelijke visie en vertaalt die goed naar een boeiend avontuur. De game beloont nieuwsgierigheid en zelf nadenken zoals bijna geen grote hedendaagse game meer durft. Hadea is daarom een genot om te verkennen, ook al voelt het schrijfwerk soms wat gehaast. De combat is de grootste achilleshiel: die is te simplistisch en repetitief voor de grote rol die het heeft."