Insider benadrukt dat Resident Evil Zero en Code Veronica remakes krijgen
PU.nl
Nieuws

Insider benadrukt dat Resident Evil Zero en Code Veronica remakes krijgen

Een nieuwe remake van de eerste Resident Evil zou echter niet in ontwikkeling zijn

Resident Evil-insider Dusk Golem heeft nogmaals geclaimd dat de eerstvolgende remakes in de Resident Evil-franchise om Resident Evil Zero en Resident Evil: Code Veronica draaien.

Iemand vroeg de insider of hij verwacht dat de eerste Resident Evil weer een remake krijgt. Die game heeft al eerder een remake gekregen, maar die stamt uit 2002 en oogt dus niet zo modern als de latere remakes.

Dusk Golem antwoordde als volgt: "Zover ik heb gehoord niet. De volgende remakes zouden Resident Evil Zero en Code Veronica moeten zijn. Ik denk dat er uiteindelijk wel een remake van de Resident Evil 1-remake komt, maar niet de komende paar jaar, en zover ik weet is het niet in ontwikkeling.

Vorig jaar claimde Dusk Golem – die voor de onthulling van Resident Evil Requiem ook al correct onthulde dat de game in juni aangekondigd zou worden – al dat er remakes van Zero en Code Veronica in de maak waren. De meest recente remake van een Resident Evil-game, is Resident Evil 4.

9 Reacties
Nieuwste
Oudste Meeste likes
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
piposaurus
02 juli 2025 - 18:18

Bring it on. Mijn geld krijgen ze.

Frostinator
02 juli 2025 - 10:18

God yes, kan me niet snel genoeg komen.

vanderMaas
01 juli 2025 - 21:35

Ik ben erbij als ze het zo goed doen als de re2 remake. Dievan re3 viel mij erg tegen

Ericattack
01 juli 2025 - 19:56

Niets dan nostalgie hieronder. Heerlijk. RE0 heb ik als enige resi waar ik aan begon nooit uitgespeeld. Wel paar keer aan begonnen, want die trein ligt nog vers in mijn geheugen. Veronica als enige nooit gespeeld. Alle andere uitgespeeld. Zowel origineel als remakes.

Fuck wat heb ik ooit genoten van de RE1 remake op de GameCube.

EarlyGamer
01 juli 2025 - 18:06

RE1 Remake graag!

hulstpower
01 juli 2025 - 17:57

Resident evil zero op gamecube gespeeld zo vet spel en zolang geleden een remake mag van mij wel. Zoals. Deel 2

Monojaxx
01 juli 2025 - 16:31

Dat zou ik erg tof vinden! RE 0 vind ik een van de betere RE games en Code Veronica heb ik nooit gespeeld. Dus laat maar komen and take my money!

DeadPhoenix86
01 juli 2025 - 18:43
Antwoord aan  Monojaxx

Code Veronica X kan je op beide Xbox en Playstation kopen.

mole28
01 juli 2025 - 15:59

Als er geen remake van RE 1 komt, zie ik ook eigenlijk niet in waarom er een remake van RE zero zou komen. De games zijn qua graphics vergelijkbaar met elkaar.
Code Veronica kan in principe een remake gebruiken, mits ze dat in de stijl van de RE 2 remake doen.