Resident Evil-insider Dusk Golem heeft nogmaals geclaimd dat de eerstvolgende remakes in de Resident Evil-franchise om Resident Evil Zero en Resident Evil: Code Veronica draaien.
Iemand vroeg de insider of hij verwacht dat de eerste Resident Evil weer een remake krijgt. Die game heeft al eerder een remake gekregen, maar die stamt uit 2002 en oogt dus niet zo modern als de latere remakes.
Dusk Golem antwoordde als volgt: "Zover ik heb gehoord niet. De volgende remakes zouden Resident Evil Zero en Code Veronica moeten zijn. Ik denk dat er uiteindelijk wel een remake van de Resident Evil 1-remake komt, maar niet de komende paar jaar, en zover ik weet is het niet in ontwikkeling.
Vorig jaar claimde Dusk Golem – die voor de onthulling van Resident Evil Requiem ook al correct onthulde dat de game in juni aangekondigd zou worden – al dat er remakes van Zero en Code Veronica in de maak waren. De meest recente remake van een Resident Evil-game, is Resident Evil 4.
As far as I know and last I heard, at the moment no. The next mainline remakes coming should be Resident Evil Zero & Code Veronica.
I do think a RE1 RE-Remake will happen eventually, just it's not what's coming in the next few years, & as far as I know not currently in dev. https://t.co/jvjQ1Ea2iq
— AestheticGamer aka Dusk Golem (@AestheticGamer1) June 28, 2025
Bring it on. Mijn geld krijgen ze.
God yes, kan me niet snel genoeg komen.
Ik ben erbij als ze het zo goed doen als de re2 remake. Dievan re3 viel mij erg tegen
Niets dan nostalgie hieronder. Heerlijk. RE0 heb ik als enige resi waar ik aan begon nooit uitgespeeld. Wel paar keer aan begonnen, want die trein ligt nog vers in mijn geheugen. Veronica als enige nooit gespeeld. Alle andere uitgespeeld. Zowel origineel als remakes.
Fuck wat heb ik ooit genoten van de RE1 remake op de GameCube.
RE1 Remake graag!
Resident evil zero op gamecube gespeeld zo vet spel en zolang geleden een remake mag van mij wel. Zoals. Deel 2
Dat zou ik erg tof vinden! RE 0 vind ik een van de betere RE games en Code Veronica heb ik nooit gespeeld. Dus laat maar komen and take my money!
Code Veronica X kan je op beide Xbox en Playstation kopen.
Als er geen remake van RE 1 komt, zie ik ook eigenlijk niet in waarom er een remake van RE zero zou komen. De games zijn qua graphics vergelijkbaar met elkaar.
Code Veronica kan in principe een remake gebruiken, mits ze dat in de stijl van de RE 2 remake doen.