Laatste Dragon Age: The Veilguard-update lijkt uit te zijn gekomen
Gamer.nl
Nieuws

Laatste Dragon Age: The Veilguard-update lijkt uit te zijn gekomen

'Dareth shiral', aldus Bioware

Het lijkt er op dat de laatste grote update voor Dragon Age: The Veilguard is uitgekomen.

Afgelopen week verscheen patch 5, waarmee diverse bugs en andere verbeteringen werden doorgevoerd. De complete patch notes zijn hier te lezen.

In hetzelfde bericht wordt ook het volgende gemeld: "Bedankt voor het spelen van Dragon Age: The Veilguard. We zijn zo blij met de stabiliteit van de game en hopen dat jullie de verschillende patches sinds release hebben gewaardeerd. Nu de game stabiel is, blijven we in de gaten houden of er geen bugs opduiken die de game breken. Dareth shiral!" Dat laatste is een taal uit de game, wat zich vertaalt naar "vaarwel".

Het lijkt er dan ook op dat de game niet uitvoerig meer verbeterd gaat worden of nieuwe content krijgt, maar dat Bioware zich volledig gaat richten op het volgende project - bijvoorbeeld Mass Effect 5. Hoewel The Veilguard afgelopen najaar pas uitkwam, gaf EA onlangs al aan dat de game beneden verwachting heeft verkocht. Het is dan ook niet vreemd dat het bedrijf het hierbij laat. De regisseur van de game, Corinne Busche, is inmiddels vertrokken.

In Dragon Age: The Veilguard, de vierde game in de Dragon Age-reeks, trekken spelers er op uit om de vernietigende kracht van de elvengoden tegen te gaan. Spelers staan bekend als Rook, die samen met zijn metgezellen aan de frontlinie vecht. De game is beschikbaar via Steam, Epic Games Store, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Erik Nusselder beloonde de game met een 8: "Het is Bioware weer gelukt: een groep personages maken waar we voor door het vuur zouden gaan. Het hoofdverhaal is ongeïnspireerd en de flitsende gevechten worden na tientallen uren wat sleets, maar onze liefde voor de Veilguard blijft overeind."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Elden Ring bevat twee nieuwe classes
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Elden Ring bevat twee nieuwe classes

Ook kunnen spelers nieuwe looks voor Torrent kiezen

Elden Ring: Tarnished Edition, de Nintendo Switch 2-versie van de geprezen openwereldgame, bevat twee nieuwe classes voor spelers om uit te kiezen.

Toen de Switch 2-versie van de game vorige maand werd onthuld, bleek al dat de game "meer" content zou bevatten - waaronder nieuwe customisatieopties voor Torrent en nieuwe uitrusting. Famitsu meldt nu dat onder de nieuwe content ook twee nieuwe classes vallen (via Eurogamer).

Het gaat om 'Knight of Ides' en 'Heavy Knight' - al zijn deze namen wel letterlijk uit het Japans vertaald, dus is het niet duidelijk hoe ze precies in het Westen gaan heten. Ook is onduidelijk wat de statistieken van deze personages betreffen. In Famitsu werden er ook meer details gegeven over de andere nieuwe content. Zo zijn er drie nieuwe looks voor Torrent, vier nieuwe uitrustingen, nieuwe wapens en gevechtsstijlen. Het was al bekend dat de content ook via dlc naar de andere platformversies van Elden Ring komt.

Afgelopen maand werd aangekondigd dat er wereldwijd dertig miljoen exemplaren van Elden Ring zijn verkocht. Elden Ring kwam in februari 2022 uit op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc (via Steam). In 2024 verscheen daarnaast betaalde uitbreiding Shadow of the Erdtree. De game pakt het soulslike genre waar Fromsoftware bekend om staat en plaatst dit binnen een open spelwereld.

Op 30 mei staat Elden Ring Nightreign voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc op de planning. Het gaat om een co-op-spin-off die zich afspeelt in een andere versie van de spelwereld uit Elden Ring.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige PlayStation-topman begrijpt prijsstijgingen voor games
Gamer.nl
Nieuws

Voormalige PlayStation-topman begrijpt prijsstijgingen voor games

Mogelijke oplossingen zijn remakes, liveservicegames, kleinere teams en het gebruik van AI

Voormalige PlayStation-topman Shuhei Yoshida heeft zijn begrip uitgesproken voor de stijgende prijzen van computerspellen.

Toen de Nintendo Switch 2 uit de doeken werd gedaan, bleek dat de fysieke versie van Mario Kart World 80 dollar in de Verenigde Staten en 90 euro in Europa gaat kosten. Ook Xbox kondigde onlangs aan dat sommige first-party-games later dit jaar 80 dollar - en dus mogelijk 90 euro - gaan kosten. Hoewel nog niet bevestigd, vermoeden veel fans dat Grand Theft Auto 6 wanneer de game volgend jaar uitkomt ook een verkoopprijs krijgt die hoger ligt dan gebruikelijk.

Yoshida werd door PlayStation Inside gevraagd naar zijn mening over de prijsstijging van games. "Ik denk dat het vroeg of laat toch wel had gebeurd. Misschien niet met Nintendo als koploper, maar uiteindelijk had de prijsstijging toch wel plaatsgevonden. We leven in tijden van groot contrast, waarbij inflatie echt bestaat en significant is. Mensen verwachten tegelijkertijd games die ambitieuzer dan ooit zijn, en daardoor duur zijn om te ontwikkelen."

Wat Yoshida betreft ligt de kern van het probleem in productiekosten, al denkt hij dat de toenemende populariteit van remakes en remasters wel een oplossing is voor de industrie om verschillende soorten games voor verschillende prijzen aan te blijven bieden. Ook abonnementen en liveservicegames kunnen deels de kosten van de ontwikkeling van AAA-games dekken.

"Hoe dan ook moet er een balans gevonden worden tussen productiekosten en gameprijzen. Grand Theft Auto 6 gaat een interessante kwestie worden, maar kijk bijvoorbeeld eens naar Clair Obscur: Expedition 33. Die game ziet er visueel fenomenaal uit, ook al bestaat het ontwikkelteam maar uit zo'n dertig mensen. Dit is een van de toekomstige oplossingen. Je kunt geweldige games maken met kleinere teams en budgetten, zonder dat je in hoeft te leveren op de kwaliteit."

Een andere manier om kosten binnen de perken te houden is het gebruik van kunstmatige intelligentie tijdens gameontwikkeling. Yoshida waarschuwt daarbij wel dat AI als gereedschap ingezet moet worden, en niet als een soort oplossing voor alles. "AI wordt een erg belangrijke gereedschap als ontwikkelaars leren hoe ze de positieve aspecten ervan kunnen inzetten. Dit zien we vandaag de dag al. Het kan een simpele voortzetting worden van wat we altijd al hebben gezien binnen gameontwikkeling, want AI wordt al ingezet sinds games bestaan. Ontwikkelaars moeten deze nieuwe, generatieve gereedschappen de meester zien te maken. Het is een kwestie van tijd, zolang we menselijke artiesten in het hart van het project behouden."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!