'Sony schaalt productie van PlayStation VR2-games terug'
Gamer.nl
Nieuws

'Sony schaalt productie van PlayStation VR2-games terug'

Het bedrijf zou zelf nog aan twee PS VR2-games werken

Sony zou de productie van games voor de vorig jaar uitgekomen vr-headset PlayStation VR2 aanzienlijk terugschalen.

Dat claimt Android Central te hebben gehoord van betrouwbare bronnen. "Sony schaalt de financiering voor vr-games erg terug. Er zouden nog maar erg weinig kansen voor vr-ontwikkeling zijn bij Sony."

Van een van de bronnen zou de website hebben vernomen dat er bij Sony zelf op dit moment nog twee PlayStation VR2-games in ontwikkeling zijn, maar de website betwijfelt of ze beiden nog zullen uitkomen. De site geeft wel toe dat Sony vooralsnog geen reactie op de geruchten heeft gegeven.

PlayStation VR2 kwam begin vorig jaar uit en sindsdien heeft Sony zelf drie games voor de vr-helm uitgebracht: Horizon Call of the Mountain, de vr-versie van Gran Turismo 7 en Firewall Ultra. De ontwikkelaar van de laatstgenoemde game, First Contact Entertainment, bestaat inmiddels niet meer. Afgelopen februari sloot Sony ook London Studio, dat verantwoordelijk was voor de PS VR-games Blood and Truth en PlayStation VR Worlds. Het pas aangekondigde Astro Bot is zover bekend ook niet compatibel met de PS VR2, terwijl voorganger Astro Bot: Rescue Mission volgens velen een van de beste PS VR-games was.

Veel eigenaren van de PS VR2 klagen dan ook over de ondersteuning van de PlayStation VR2 - sommigen claimen dat Sony te weinig zou doen om de levensvatbaarheid van de vr-helm in orde te houden. Onlangs bleek wel dat dat de PS VR2 vanaf 7 augustus ook op pc gebruikt kan worden om SteamVR-games mee te spelen. Men moet daar wel een adapter van 59,99 euro en een DisplayPort-kabel voor aanschaffen. Veel eigenaren van de headset vragen al sinds release om pc-compatibiliteit.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft ontslaat drie procent van totaal aantal werknemers
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft ontslaat drie procent van totaal aantal werknemers

De ontslagronde zou alle divisies van het bedrijf treffen

Microsoft gaat drie procent van het totaal aantal werknemers van het bedrijf ontslaan.

Dat blijkt uit een reportage van CNBC. Het bedrijf had afgelopen juni nog ongeveer 228.000 werknemers, wat zou betekenen dat er zo'n 6.800 werknemers ontslagen zouden worden - al is dit een schatting.

Volgens CNBC worden alle divisies van het bedrijf getroffen - dus ook de Xbox-afdeling. Een woordvoerder van Microsoft heeft aan de website laten weten dat een van de doelen van de ontslagronde is minder management te hebben.

Microsoft voert de laatste tijd minstens jaarlijks ontslagrondes door. In januari 2023 werden er bijvoorbeeld zo'n tienduizend werknemers ontslagen - waaronder werknemers bij Xbox - en in januari 2024 volgden zo'n 1900 ontslagen werknemers bij Xbox, Bethesda en Activision Blizzard. Afgelopen januari werden er ook mensen ontslagen bij sales, beveiliging en gaming.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation 5 is 77,8 miljoen keer verscheept
Gamer.nl
Nieuws

PlayStation 5 is 77,8 miljoen keer verscheept

Afgelopen kwartaal zijn er 76,1 miljoen PS5- en PS4-games verkocht

Er zijn tot en met 31 maart 2025 wereldwijd 77,8 miljoen exemplaren van de PlayStation 5 verscheept.

Dat heeft Sony laten weten bij het bekendmaken van de cijfers van het afgelopen fiscale kwartaal. Het gaat daarbij om de hoeveelheid PS5- en PS5 Pro-consoles die aan winkels zijn geleverd. Gedurende de eerste drie maanden van het jaar zijn er in totaal 2,8 miljoen PS5-exemplaren verscheept, een daling van 1,7 miljoen exemplaren tem opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Gedurende het complete fiscale jaar dat eindigde op 31 maart zijn er 18,5 miljoen PS5-consoles verscheept.

Sony heeft daarnaast laten weten dat er het afgelopen fiscale kwartaal 76,1 miljoen PlayStation 5- en PlayStation 4-games zijn verkocht. Dat is een stijging van 3,5 miljoen games ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. 5,9 miljoen van die games waren first-party-titels. 80 procent van de softwareverkoop betrof digitale downloads. Er zijn 124 miljoen actieve PlayStation Network-gebruikers.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!