Sony toont conceptdesign van futuristische controller
PU.nl
Nieuws

Sony toont conceptdesign van futuristische controller

In een video over de toekomst

In een filmpje over de toekomstvisie van Sony heeft het bedrijf een conceptdesign van een futuristische PlayStation-controller getoond.

De video heet 'Sony’s Creative Entertainment Vision' en toont allerlei verschillende futuristische designs. Het bedrijf stelt daarbij wel de kanttekening dat de getoonde designs geen relatie hebben met bestaande producten.

Toch geeft de video wel een inkijkje in hoe Sony naar de toekomst van hardware kijkt. Volgens het bedrijf leven we over tien jaar in een wereld waarin de fysieke en digitale werkelijkheid naadloos in elkaar overlopen.

Op 1 minuut 18 in het onderstaande filmpje is de futuristische controller te zien. De controller bevat geen fysieke knoppen. Die zijn ogenschijnlijk vervangen door touchknoppen. In het menu is een soort doorzichtig scherm te zien.

Het filmpje is onderdeel van een presentatie waarin Sony haar strategie voor de komende jaren onthulde. De hele presentatie is hieronder te bekijken.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two suggereert dat Grand Theft Auto 6 niet nogmaals wordt uitgesteld
PU.nl
Nieuws

Take-Two suggereert dat Grand Theft Auto 6 niet nogmaals wordt uitgesteld

'Historisch gezien houden we ons er aan wanneer we een precieze datum hebben gegeven'

Uitgever Take-Two Interactive heeft gesuggereerd dat nog een uitstel voor Grand Theft Auto 6 onwaarschijnlijk is.

Onlangs werd aangekondigd dat het langverwachte Grand Theft Auto 6 niet meer aankomend najaar verschijnt, maar op 26 mei 2026. Kort daarna werd ook een nieuwe trailer van de openwereldgame gedeeld. Fans en bedrijven in de industrie die de releasedatum van hun game proberen te plannen maken zich echter zorgen dat de game nogmaals wordt uitgesteld.

Strauss Zelnick, de CEO van uitgever Take-Two Interactive, heeft die zorgen in een interview met IGN proberen weg te nemen: "Historisch gezien houden we ons er aan wanneer we een precieze datum hebben gegeven." Dat is natuurlijk geen directe bevestiging, maar wel een goed teken.

Over de reden van het uitstel: "Wanneer we dichterbij het afmaken van een game waarbij perfectie nodig is komen, wordt steeds duidelijker hoeveel we nog moeten doen. In dit geval wilden we er zeker van zijn dat Rockstar Games genoeg tijd had om hun creatieve visie zonder limieten te bereiken. Daar stond ik zelf ook achter."

In gesprek met investeerders gaf Zelnick aan dat GTA 6 volledig in ontwikkeling is sinds 2020. "Ik denk dat het een slimme investering is om Rockstar extra tijd te geven voor zo'n revolutionair project. De ambitie en complexiteit van Grand Theft Auto 6 is groter dan alle voorgaande Rockstar-spellen, en het team is van plan om wederom een verbluffende entertainmentervaring te leveren die de verwachtingen van spelers overtreft."

In Grand Theft Auto 6 verkennen spelers een fictieve versie van Miami - oftewel Vice City - en omstreken met twee hoofdpersonages, Lucia Caminos en Jason Duval. De game komt naar PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jade Raymond vertrokken bij Fairgames-ontwikkelaar Haven Studios
PU.nl
Nieuws

Jade Raymond vertrokken bij Fairgames-ontwikkelaar Haven Studios

De eerste reacties op een Fairgames-speeltest zouden zorgwekkend zijn

Jade Raymond is vertrokken bij PlayStation Studios-ontwikkelaar Haven Studios, waar gewerkt wordt aan de online shooter Fairgames.

Dat meldt Bloomberg. Raymond, die vooral bekend is van haar werk aan de eerste Assassin's Creed-games en Watch Dogs, is niet meer werkzaam bij de in 2021 door haarzelf opgerichte studio.

Er wordt geen reden voor haar vertrek gegeven. Wel wordt geclaimd dat er enkele weken geleden een externe testfase voor de door Haven Studios ontwikkelde online shooter Fairgames werd gehouden, en dat sommige ontwikkelaars zich zorgen maakten over de reacties op de game.

Raymond heeft een rumoerig decennium achter de rug. Nadat ze bij Ubisoft vertrok richtte ze EA's Motive Studio in 2015 op, maar in 2018 vertrok ze om aan de slag te gaan bij Google Stadia. Toen Google in 2021 zijn ontwikkelstudio's sloot, richtte ze Haven Studios op om Fairgames te ontwikkelen. In 2022 kondigde Sony aan dat ze Haven Studios hadden overgenomen.

Een woordvoerder van PlayStation laat weten dat het bedrijf van plan is om Haven Studios te blijven ondersteunen. De ontwikkeling van Fairgames lijkt vooralsnog dan ook door te gaan, al heeft Sony de laatste tijd al meerdere liveserviceprojecten geannuleerd. Op Helldivers 2 na lijkt het bedrijf dan ook moeite te hebben met het uitbrengen van succesvolle multiplayergames, ondanks dat Sony eerder aangaf zich daar voor een groot deel op te willen gaan richten. Denk aan de annulering van een The Last of Us-multiplayergame en het offline halen van Concord kort nadat de game verscheen. Ook bleek eerder dit jaar dat er liveservicegames van Bend Studio en Bluepoint Games waren geannuleerd, waarbij een van de games blijkbaar een God of War-multiplayerspel was.

Fairgames - voorheen 'Fairgame$' - werd bij de onthulling in 2023 beschreven als een "frisse, moderne versie van het heist-genre. Kortgezegd is het een spannende, competitieve heistgame waar je je aansluit bij een geheime beweging die de extreem rijken beroven om zo meer balans te creëren." Spelers "bezoeken verboden locaties overal ter wereld, vullen hun zakken als een kind in een snoepwinkel en ontrafelen de snode plannen van onaantastbare miljardairs." De game komt naar PlayStation 5 en pc, maar een releasedatum is nog altijd niet bekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!