Verhaal van derde Final Fantasy 7 Remake-deel blijft deels gelijk, maar vernieuwt ook
Gamer.nl
Nieuws

Verhaal van derde Final Fantasy 7 Remake-deel blijft deels gelijk, maar vernieuwt ook

'We hebben het gevoel dat we dingen kunnen doen die alleen nu mogelijk zijn'

Het verhaal van het derde deel in de Final Fantasy 7 Remake-trilogie zal deels trouw blijven aan het origineel, maar tegelijkertijd ook vernieuwen.

Dat liet Final Fantasy-producent Yoshinori Kitase weten in een interview met Anime News Network, waarin hij praatte over de mogelijke veranderingen in het verhaal ten opzichte van het oorspronkelijke spel.

"We hebben altijd het origineel in het achterhoofd gehouden en ik denk niet dat het verhaal de fans van het origineel zal teleurstellen. Maar tegelijkertijd is het 27 jaar geleden sinds Final Fantasy 7 uitkwam", zo oppert Kitase. "We hebben het gevoel dat we dingen kunnen doen die alleen nu mogelijk zijn, om een nieuw soort blijheid en voldoening los te maken bij spelers die dit spel 27 jaar later spelen. We hopen dat fans er snel achter komen wat dit precies inhoudt."

De opmerking is geen hele grote verrassing, omdat het verhaal van Final Fantasy 7 Remake en vervolg Final Fantasy 7 Rebirth op bepaalde vlakken verschilt met het origineel. Hoewel sommige spelers vrede hebben met deze wijziging - waar Gamer.nl in verband met spoilers niet te diep op in zal gaan - is het tegelijkertijd ook een controversieel onderwerp bij veel fans.

Het is op dit moment nog niet bekend wanneer de derde Final Fantasy 7 Remake-game moet verschijnen - er is nog niets getoond van het spel. Wel overweegt Square Enix om de game op Unreal Engine 5 in plaats van Unreal Engine 4 te laten lopen. Eerder dit jaar meldde het bedrijf ook dat men hoop dat de ontwikkeling van de game ongeveer drie jaar vergt.

Final Fantasy 7 Rebirth verscheen begin dit jaar voor PlayStation 5. Erik Nusselder deelde een 9 uit: "De roadtrip van Final Fantasy 7 Rebirth is betoverend en geweldig geschreven, slingerend tussen emotionele en absurde momenten. De gevechten blijven geweldig en de soundtrack is overweldigend, maar het zijn vooral de charmante omgevingen en personages die van Rebirth een triomf maken. Elke locatie die je aandoet, voelt als een kleine vakantie met je beste vrienden."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
We weten nu wat er met Ultimate Spider-Man 2 is gebeurd
Gamer.nl
Nieuws

We weten nu wat er met Ultimate Spider-Man 2 is gebeurd

Je zou kunnen zeggen dat ze de wereld ingeslingerd zijn

Er is een (strip)boekje opengedaan over Ultimate Spider-Man 2, dat na de release van Ultimate Spider-Man in 2005 in ontwikkeling was maar uiteindelijk werd geannuleerd. Zo zijn er stukken concept art en details over het verhaal uitgebracht.

De informatie is onder andere afkomstig van Ian Hosfeld, een artiest die bij ontwikkelaar Treyarch aan de Ultimate Spider-Man-games heeft gewerkt. Hij verstrekte de informatie aan de YouTuber spidey santa, die alles in de onderstaande video op een rijtje zet. 

De YouTuber benoemt dat meer ex-Treyarch-medewerkers hem van beeld en details hebben voorzien, maar dat zij anoniem wensen te blijven. Ook zijn er oude concept-beelden afkomstig van oude fora opgesnord, waarvan Hosfeld de authenticiteit heeft bevestigd.

Watch on YouTube

Zo onthult Hosfeld dat de plot van het spel de Death of a Goblin-verhaallijn uit de Ultimate Spider-Man-stripboeken - waar de games op gebaseerd zijn - het raamwerk voor de nieuwe game vormde. 

De video vertelt ons dat de klassieke Spider-Man-schurk Green Goblin een grote rol moest spelen, en net als Venom in het eerste deel speelbaar zou worden. Het doel was om zijn zoon Harry Osborn uit de gevangenis te breken, waarvoor Goblin de hulp in zou schakelen van andere superschurken als Kraven the Hunter.

Venom zou niet terugkeren, maar Wolverine moest de klauwen wel weer kort laten schijnen na een kleine rol in de eerste game. Voor andere bekende Marvel-personages als Daredevil, Nick Fury, Doctor Doom en Shadowcat - ook bekend als Kitty Pride - waren er ook plannen. Shadowcat zou bijvoorbeeld een potentiële romantische partner voor Spider-Man zijn. 

De wereld zou ook wat aanpassingen hebben gekregen na Ultimate Spider-Man uit 2005. Zo zou er een groter gedeelte van de wijk Queens te ontdekken zijn, en zou Brooklyn toegevoegd zijn aan de wereld. Ook werd er gewerkt aan sneeuw-effecten. Die stonden al op de planning voor het eerste deel op de PlayStation 2, Xbox 360 en Nintendo GameCube, maar vanwege de naderende releasedatum werd de sneeuw bewaard voor het vervolg.

De ontwikkelaars waar spidey santa mee sprak kwamen over het algemeen neer op twee redenen voor het annuleren van Ultimate Spider-Man 2. Zo werden tegenvallende verkoopcijfers van het eerste deel genoemd, en had Activision rond dezelfde tijd ook projecten als Call of Duty en Spider-Man 3 in ontwikkeling. Die kregen voorrang.

Ultimate Spider-Man 2 gaan we hoogstwaarschijnlijk nooit zien, maar het webhoofd is nog vaak genoeg te zien in andere games. Ontwikkelaar Insomniac Games heeft inmiddels al drie Spider-Man-games uitgebracht, en de aanname is dat het bedrijf na de aankomende Wolverine-game aan een nieuw deel gaat werken.

De verwachting is dat het bedrijf dit jaar meer van die laatstgenoemde game gaat tonen. Ondergetekende schreef eerder al over hoe Marvel's Wolverine misschien nog wel beter kan worden dan Insomniac's Spider-Man-games.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fallout-serie kan vijf of zes seizoenen lang worden
Gamer.nl
Nieuws

Fallout-serie kan vijf of zes seizoenen lang worden

Er is tot nu toe één seizoen verschenen

De televisieserie gebaseerd op Fallout zou wel eens vijf of zes seizoenen lang kunnen lopen.

Acteur Aaron Moten, die de rol van Maximus speelt in de Fallout-serie, werd geïnterviewd op Comic Con Liverpool. Hij meldde daarbij dat toen hij aangenomen werd voor de rol hem werd verteld dat hij rekening moest houden met de mogelijkheid dat de serie vijf of zes seizoenen lang zou worden.

"Toen ik mij opgaf voor de serie kreeg ik een startpunt en een eindpunt. Dat eindpunt is niet veranderd, het is seizoen vijf of zes. We hebben altijd gezegd dat we onze tijd zouden nemen om de personages door te ontwikkelen."

Afgelopen week bleek nog dat de opnames van het tweede Fallout-seizoen waren afgerond. Het is niet bekend wanneer het tweede seizoen uitkomt. Het eerste seizoen van Fallout, dat vorig jaar op Amazon Prime Video verscheen, was een groot succes. In de eerste zestien dagen sinds release werden er 65 miljoen kijkers bereikt, en de verkoop- en spelerscijfers van diverse Fallout-games stegen dan ook als gevolg daarvan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!