Volgende Gran Turismo is in ontwikkeling
PU.nl
Nieuws

Volgende Gran Turismo is in ontwikkeling

Polyphony Digital werkt aan een nieuwe game in de Gran Turismo-franchise.

Dat heeft bedenker Kazunori Yamauchi onthuld in een interview met Game Watch (via Push Square). Volgens hem is er al een thema voor de volgende game gekozen en begint het werk aan de game. Hij laat weten dat hij er verder weinig over kan vertellen.

Gran Turismo 7 kwam een krap jaar geleden uit, dus het mag geen grote verrassing heten dat er al een nieuwe game in de reeks in ontwikkeling is. Op 22 februari – tegelijk met de release van de PlayStation VR2 – kunnen eigenaren van Gran Turismo 7 een gratis update downloaden waarmee de game op PS VR2 gespeeld kan worden. Aankomende augustus komt de film gebaseerd op de racefranchise uit.

Joe gaf een 8,5 aan de meest recente game in de reeks: "Gran Turismo 7 is niet zo revolutionair als z’n voorgangers of bepaalde concurrenten, en komt in sommige opzichten zelfs nodeloos bekrompen over. Maar de game is ook waanzinnig mooi om te zien, heerlijk uitdagend qua autobesturing en vol liefde voor alles op vier wielen. Daarmee is het geen moderne klassieker, maar wel een waardig topmodel."

11 Reacties
Nieuwste
Oudste Meeste likes
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Fr3nzy
06 februari 2023 - 09:28

@AgeQned
Inderdaad, na al die reviews waar ze spraken over prachtige graphics was ik toch behoorlijk teleurgesteld. Er zijn racegames voor de ps4 die er beter uitzien, het oogt allemaal wat klinisch en kaal.

AgeQned
04 februari 2023 - 23:39

Nice hoop dat ze nu wat meer uit de PS5 halen met de game.

DarkSlide
04 februari 2023 - 16:18

@No><Brakes er zijn deze week hands-on previews verschenen op YouTube (TraxionGG en GTPlanet o.a.). Zij melden dat de game volledig speelbaar is in VR mode, dat is iig goed om te horen vind ik.

Bteqq
05 februari 2023 - 11:00
Antwoord aan  DarkSlide

@DarkSlide.nl

Dat is inderdaad goed om te horen en dus een grote game voor de VR2, wat altijd mooi is!

tektwo-1
04 februari 2023 - 16:08

@obi-twan kenob, daar moest ik ook aan de denken. Dat zou wel vet zijn imo.

obi-twan kenobi
04 februari 2023 - 15:04

Misschien wel een soort spin-off, zoals horizon bij de forza reeks?

Darkness2K7
04 februari 2023 - 14:29

@worms_master en de nieuwe titel wordt Gran Turismo 8 ?

Markus J
04 februari 2023 - 14:27

@worms_master Ja, ik moest even achter mijn oren krabben voor deze uitspraak. De thema is in alle GT’s altijd hetzelfde geweest, toch? 😛

Rutgie
04 februari 2023 - 16:15
Antwoord aan  Markus J

@Markus88 het enige logische dat ik kan bedenken als hij spreekt over thema, is dat ze dan weer bewust voor de competitie kiezen. Een nieuwe Gran Turismo Sport is mijn gok dus.

worms_master
04 februari 2023 - 14:05

Thema is de automobiel?

No>
04 februari 2023 - 12:54

Geen echte verassing natuurlijk. Speel al jaren met veel plezier de GT games. Ben erg benieuwd hoe de vr ervaring gaat zijn.