Arkane: 'Game Pass zorgt er voor dat we creatief kunnen blijven'
Gamer.nl
Nieuws

Arkane: 'Game Pass zorgt er voor dat we creatief kunnen blijven'

Prey- en Dishonored-ontwikkelaar Arkane kan zich op creatieve wijze blijven uiten dankzij Xbox Game Pass.

Dat claimt regisseur Dinga Bakaba van Arkan Lyon in een gesprek met Press Start. Hij meldt dat het een verrassing was voor de studio dat Bethesda overgenomen werd door Microsoft, maar dat het uiteindelijk in hun voordeel kan werken.

"Onderdeel worden van het Xbox Game Pass-ecosysteem verandert de zaak een beetje voor ons, want we kunnen een segment van die service bezetten en het type games blijven maken die we altijd al hebben gemaakt - iets waar we goed in zijn." Hij vervolgt: "Het is een service waar we creatief door kunnen blijven zijn. Het is erg spannend om mettertijd een relatie met dat publiek op te bouwen."

Game Pass kan eerder verschenen games van Arkane daarnaast een tweede leven geven, zo denkt Bakaba. "Op social media zie je berichten van mensen dat er geen excuus meer is om games als Prey en Dishonored 1 en 2 te laten liggen, nu ze op Game Pass staan. Dat is erg motiverend."

Arkane werkt op dit moment in ieder geval aan Deathloop, dat op 21 mei op PlayStation 5 en pc uitkomt. De game komt voorlopig niet naar Xbox-consoles, omdat deze afspraak voor de aanloop van Bethesda door Microsoft is gemaakt.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tower-defensegame Rift Riff van Adriaan de Jongh verschijnt vandaag
Gamer.nl
Nieuws

Tower-defensegame Rift Riff van Adriaan de Jongh verschijnt vandaag

Verkrijgbaar via Steam

Rift Riff, de nieuwe tower-defensegame van de onafhankelijke Nederlandse ontwikkelaar Adriaan de Jongh, is vanaf vandaag verkrijgbaar.

De game, die De Jongh samen met Sim Kaart, Matthijs Koster, Franz LaZerte en Professional Panda ontwikkelt, is vanaf vandaag op Steam verkrijgbaar. In Rift Riff bouwen spelers hun zelfgekozen torens op vooraf bepaalde plekken om golven aan monsters tegen te houden.

Door monsters te verslaan verkrijgen spelers sap om nog meer torens te bouwen tijdens en na gevechten. Daarnaast speelt men zogeheten prisma's vrij, waarmee nieuwe werelden bereikt kunnen worden en nog meer torens vrijgespeeld kunnen worden.

Rift Riff bevat op release vijftien spelwerelden met dertig scenario's (en voor elke scenario een extra uitdaging), vijfentwintig monsters - waaronder enkele bazen en meer content. Dat moet resulteren in tien à vijftien uur aan gameplay.

De Jongh is bekend van eerder verschenen spellen als Hidden Folks, Fingle, Secret Shuffle en Wurdweb. Hij leerde zichzelf games te coderen en richtte in 2011 ontwikkelaar Game Oven op. Nadat de studio in sloot werkte hij samen met verschillende mensen aan allerlei projecten. Op die manier is ook Rift Riff ontstaan. De Jongh richtte ook de Dutch Game Industry Directory op, waarin alle games en gamebedrijven uit Nederland worden bijgehouden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Alex Garland regisseert Elden Ring-film voor A24
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Alex Garland regisseert Elden Ring-film voor A24

Eerste bron van gerucht haalde het weer offline, maar andere insider claimt nu hetzelfde

Volgens geruchten zou Alex Garland - bekend van films als Civil War en Annihilation - voor filmproductiebedrijf A24 een film gebaseerd op Fromsoftware's Elden Ring regisseren.

In eerste instantie bracht een website genaamd Nexus Point News het gerucht naar buiten dat Garland op het punt staat een deal te sluiten om de duurste A24-film tot nu toe te maken gebaseerd op Elden Ring. Het artikel werd kort na publicatie echter weer offline gehaald. Inmiddels heeft de over het algemeen betrouwbare filmjournalist TheInSneider echter geclaimd dat het gerucht inderdaad blijkt te kloppen.

Alex Garland is een gevestigde naam in de filmindustrie en bekend van films als Civil War, Annihilation, Ex Machina en Warfare. Ook heeft hij scripts van films als 28 Days Later, Sunshine en het aankomende 28 Years Later geschreven.

A24 staat al sinds jaar en dag bekend om het uitbrengen van films met een originele insteek en een focus op sterk ontwikkelde personages, van Lady Bird en Moonlight tot Midsommar en Everything Everywhere All At Once. Het productiebedrijf lijkt steeds meer interesse te hebben in gameverfilmingen - het werkt sowieso aan een film gebaseerd op Death Stranding. Hoe dan ook is de Elden Ring-verfilming op moment van schrijven nog niet officieel bevestigd.

Elden Ring verscheen in 2022 - en komt later dit jaar ook op Switch 2 uit - en wordt gezien als een van de meest succesvolle games van Fromsoftware tot nu toe. De game pakt de uitdagende soulslike gameplay uit de Dark Souls- en Demon's Souls-games en plaatst die in een open spelwereld. Multiplayer-spin-off Elden Ring Nightreign verschijnt op 30 mei.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!