'Bèta Diablo 4 maakt uiteindelijke release alleen maar beter'
Gamer.nl
Nieuws

'Bèta Diablo 4 maakt uiteindelijke release alleen maar beter'

Blizzard heeft spelers er aan herinnerd dat de bèta van Diablo 4 - met al diens problemen - er alleen maar voor zorgt dat het eindresultaat beter wordt.

Toen de bèta van Diablo 4 afgelopen vrijdag begon, had het spel te kampen met lange wachttijden en schijnbaar random verbindingsproblemen. Ook werden spelers geplaagd door diverse andere bugs. In de loop van het weekend gaf Blizzard wel hotfixes voor de bèta uit om de game stabieler te laten verlopen en de wachttijden in te korten.

General manager Rod Fergusson heeft nu de betekenis van de term bèta nog eens benadrukt tijdens een gesprek met NME. "Het woord bèta wordt tegenwoordig verkeerd geïnterpreteerd. Mensen noemen dingen een bèta die eerder een 'marketing bèta' zijn, oftewel een andere term voor een demo. Dat is bij ons totaal niet het geval. Onze bèta is echt bedoeld om de technologie te testen, vooral qua servers. We hadden dan ook een moeilijke start afgelopen vrijdag."

Hij vervolgt: "We hebben dit weekend zes hotfixes uitgebracht en tientallen problemen opgelost en dat gaat zich het aankomend weekend uitbetalen, en vervolgens de release van de game voorbereiden. Voor spelers kan het soms frustrerend zijn, maar ze moeten erkennen dat het ons helpt om de daadwerkelijke release van de game beter te maken."

De eerste fase van de bèta is inmiddels afgelopen - deze was beschikbaar voor iedereen die de game had gereserveerd. Van 24 tot en met 26 maart is de bèta echter voor iedereen beschikbaar. De bèta bevat de regio Fractured Peaks, een van de vijf regionen uit de game. Het is een besneeuwd, bergachtig gebied waar het begin van de game zich afspeelt. Men kan maximaal level 25 behalen.

Diablo 4 komt op 6 juni uit op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!