Epic plande Fortnite-crossovers met Metroid en Lady Gaga
Gamer.nl
Nieuws

Epic plande Fortnite-crossovers met Metroid en Lady Gaga

Epic Games was van plan om franchises als Metroid en artiesten als Lady Gaga in Fortnite te introduceren.

Dat blijkt uit een document die uit de rechtszaak tussen Epic en Apple is voortgekomen. In het document uit juni 2020 wordt het bounty hunter-seizoen beschreven. Hierin werden Master Chief uit Halo en Kratos uit God of War als speelbare personages beschikbaar gesteld. Het was de bedoeling dat Samus Aran uit Metroid daar ook onder viel. Het is niet duidelijk waarom dit uiteindelijk niet door is gegaan.

Andere personages die wat Epic betreft een goede toevoeging aan Fortnite zouden zijn geweest, zijn de Bride uit de Kill Bill-films, Katniss Everdeen uit The Hunger Games, Naruto Uzumaki, John McClane uit Die Hard en Snake Plissken uit Escape from New York. 

Ook toont het document plannen voor optredens van artiesten in de Party Royale-modus van Fortnite. J Balvin zou afgelopen september een optreden weggeven, Ariana Grande zou in oktober aan de beurt zijn en Lady Gaga zou in december optreden in de populaire battle royale-game. Het optreden van J Balvin heeft uiteindelijk in oktober plaatsgevonden, maar Ariana Grande en Lady Gaga zijn nooit in de game op bezoek geweest. 

Tot slot was Epic van plan om vorig jaar dansjes gebaseerd op Gangnam Style en Beyonce's Single Ladies toe te voegen. Het eerstgenoemde dansje is begin dit jaar aan de game toegevoegd, maar de Single Ladies-dans is nergens te bekennen.

Tijdens de rechtszaak tussen Epic en Apple, die gisteren is begonnen, werden diverse documenten gedeeld met interne informatie over Epic Games. Daarin werden ook details gegeven over de verdiensten en uitgaven van het bedrijf. Daarnaast blijkt dat Sony aan sommige uitgevers die cross-play in hun games toevoegen, een marge van de omzet vraagt.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt
Gamer.nl
Nieuws

South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt

De game verscheen afgelopen april voor Xbox Series, pc en Game Pass

Meer dan een miljoen mensen hebben de op 8 april uitgekomen Xbox Series- en pc-game South of Midnight gespeeld.

Dat blijkt uit een artikel van Game Rant, waar men met Guillaume Provost, studiohoofd van ontwikkelaar Compulsion Games, heeft gepraat. Provost gaf daarbij aan dat de game inmiddels door meer dan een miljoen mensen is gespeeld.

South of Midnight is een third-person actiegame die zich afspeelt in een moerasachtige wereld met monsterachtige wezens. De graphics vallen daarbij meteen op door de unieke manier waarop het geheel stop-motion-animatie nabootst.

In South of Midnight wordt hoofdpersonage Hazel naar een gotische wereld getransporteerd waarin realiteit en fantasie met elkaar verweven zijn en eeuwenoude wezens uit folklore tevoorschijn komen. Het spel is zoals gezegd ontwikkeld door Compulsion Games, dat We Happy Few ontwikkelde en inmiddels onderdeel uitmaakt van Xbox Games Studios.

South of Midnight is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. De game staat ook op Xbox Game Pass. Het spreekt voor zich dat Game Pass-spelers worden meegerekend met de totale spelersaantallen van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland

Waaronder een aantal remakes en multiplayergames

Ubisoft zou plannen hebben voor negen Assassin's Creed-games de komende jaren.

Insider Gaming plaatste een artikel waarin het enkele details gaf over deze negen games - waarvan sommigen al zijn bevestigd en anderen al geruime tijd het onderwerp van geruchten zijn. Het gaat om twee grootschalige rpg's in de stijl van Shadows en Valhalla, drie remakes, één 'kleinere' ervaring, twee multiplayergames en één mobiel spel. Deze games moeten volgens de planning de komende zes jaar verschijnen.

De eerstvolgende Assassin's Creed-game die uit zou komen, zou Assassin's Creed Jade zijn, de al onthulde mobiele game die zich in China afspeelt. Dit zou worden opgevolgd door een game met de codenaam Invictus, een multiplayergame die geïnspireerd is door Fall Guys en zestien spelers per potje het tegen elkaar laten opnemen. Er zouden al plannen zijn om de game zo'n vijf jaar te ondersteunen met updates en nieuwe content.

Rond dezelfde tijd als Invictus zou een Assassin's Creed-spel met de codenaam Obsidian uitkomen. Dit zou de remake van Assassin's Creed 4: Black Flag betreffen waar al geruime tijd geruchten over gaan. Ergens nadat de contentplanning voor Assassin's Creed Shadows ten einde komt (ongeveer twee jaar na release van de game) zou vervolgens 'Hexe' op de planning staan, een iets kleinere ervaring met - volgens eerdere geruchten - een focus op bovennatuurlijke krachten. De game zou ongeveer een jaar aan dlc-ondersteuning krijgen.

Ongeveer een jaar na Hexe zou een game met de codenaam Scarlet op de planning staan. Dit zou de volgende grote rpg in de reeks betreffen. Volgens Insider Gaming is de productie van dit spel inmiddels begonnen en zou het qua setting India, de Middenlandse Zee en de Azteken aanhouden. Dit zou gevolgd worden door Stardust, de volgende remake van een Assassin's Creed-game. Het is niet bekend waar de remake op gebaseerd is.

De laatste drie Assassin's Creed-games die op de planning staan, zijn Emerald, de derde rpg en de derde remake. Over de laatste twee titels is nog niets bekend, maar Emerald zou wederom een multiplayergame zijn met een vijfjarenplan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!