Meer details over nieuwe Assassin's Creed-games gegeven
Gamer.nl
Nieuws

Meer details over nieuwe Assassin's Creed-games gegeven

Er zijn wat meer details over de pas aangekondigde Assassin's Creed-games naar buiten gebracht.

Afgelopen weekend kondigde Ubisoft meerdere Assassin's Creed-games aan. Zo is er Assassin's Creed Mirage, dat in 2023 op PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X en S en pc verschijnt. De game speelt zich af in Bagdad en draait om Valhalla-personage Basim Ibn Ishaq. Het spel is qua gameplay geïnspireerd op de eerste AC-game.

In een gesprek met VGC liet Ubisofts Marc-Alexis Cote meer weten over de toekomstige AC-games, waaronder Mirage. Volgens hem is de game het einde van 'Period 2', waar ook Origins, Odyssey en Valhalla onder vallen. "Het is gemaakt met onze Valhalla-technologie, maar we willen een intiemere, gefocuste ervaring bieden en teruggaan naar onze roots, naar het Midden-Oosten... meer stealth, meer parkours, meer gevechten in krappe omgevingen."

Afgelopen weekend werden er ook meer details gegeven over Assassin's Creed Infinity, het eerder aangekondigde volgende deel in de franchise. Dit moet een soort hub worden voor toekomstige AC-avonturen, en de eerste twee ervaringen die naar deze hub komen zijn Codename Red en Codename Hexe. Eerstgenoemde speelt zich af in het oude Japan.

Volgens Cote wordt het spel ontwikkeld door Ubisoft Quebec en is de creative director Jonathan Dumont, net zoals bij AC Odyssey. Codename Red luidt 'Period 3' in voor de franchise. "Het moet een verandering zijn qua technologie en gameplay nu we volledig naar next-gen gaan met de PS5 en Xbox Series X." De spelwereld moet dynamischer zijn en zich aanpassen aan de manier waarop gamers spelen. Daarnaast moeten de animaties ook verbeterd worden.

Hoewel er voor Codename Red nog geen releaseperiode is, moet Codename Hexe pas ergens daarna uitkomen. "Het spel moet uiteindelijk naast Red bestaan. Eén van de dingen die we met Origins, Odyssey en Valhalla hebben geleerd is dat we niet elk jaar een rpg uit hoeven te brengen. Deze games hebben een langere levensloop en kunnen de aandacht van gamers voor een langere periode vasthouden, zeker wanneer we ze na release blijven ondersteunen. Hexe moet een andere ervaring bieden op het gebied van gamestructuur."

Verder werkt Ubisoft ook aan een losstaande multiplayerervaring in de vorm van Assassin's Creed Invictus, dat wordt ontwikkeld door multiplayerspecialisten die aan For Honor en Rainbow Six Siege hebben gewerkt. Volgens Cote heeft de AC-franchise potentie om verschillende genres te verkennen. "We hebben in het verleden wel multiplayerervaringen geboden, maar dat was niet enorm toegankelijk." Dat moet met Invictus veranderen, al zijn er verder nog maar weinig details. In de loop van dit najaar wil Ubisoft meer over dit spel onthullen. Duidelijk is in ieder geval dat Invictus ook binnen AC Infinity beschikbaar moet komen.

Tot slot kondigde Ubisoft aan dat het aan twee mobiele Assassin's Creed-games werkt: Codename Jade ("een AAA rpg actie-adventuregame voor mobiele telefoons" die zich in het oude China afspeelt) en een AC-game die via Netflix gaat verschijnen en mogelijk te maken heeft met de aankomende serie gebaseerd op de franchise waar Netflix aan werkt.

Over Codename Jade gaf Cote in het gesprek met VGC niet veel details - zo gaf hij ook niet aan of het spel samen met Tencent wordt ontwikkeld. "We gaan in de toekomst meer laten weten over hoe we met onze partners aan de game werken. We hebben in ieder geval een intern team dat samen met onze partner er aan werkt, zodat het spel als een Assassin's Creed-game aanvoelt."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games
Gamer.nl
Nieuws

Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games

De prijsverhoging van hardware gaat vandaag in, van games aankomend najaar

Xbox heeft de prijzen van Xbox-consoles en -accessoires wereldwijd verhoogd. Later dit jaar gaan ook de prijzen van Xbox-games omhoog.

Eerder vandaag lekte de Franse winkelketen Micromania al een prijsverhoging voor alle Xbox Series X en S-modellen, en Microsoft heeft inmiddels aan plekken als Windows Central en Eurogamer bevestigd dat de prijsverhoring doorgaat.

Dat betekent dat de Xbox Series X vanaf nu 599,99 euro kost, de 2TB Galaxy Black-version 699,99 euro en de Series X Digital 549,99 euro. De Series S met 512GB kost 349,99 euro en de Series S met 1TB 399,99 euro.

De standaard draadloze Xbox-controller kost nu 64,99 euro, een gekleurde versie kost 69,99 euro. Speciale edities kosten 79,99 euro, terwijl de Core- en Full-versies van de Xbox Elire Controller Series 2 respectievelijk 149,99 euro en 199,99 euro gaan kosten.

Het is de bedoeling dat rond de feestdagen prijzen van Xbox-games ook omhoog gaan. In de Verenigde Staten kunnen de grootste games 80 dollar gaan kosten - wat zich mogelijk naar 90 euro in Europa vertaalt. Eerder kondigde Nintendo al aan dat de fysieke versie van Switch 2-game Mario Kart World ook 90 euro gaat kosten. Prijzen voor Xbox Game Pass worden op moment van schrijven niet verhoogd.

Eerder vandaag onthulde Microsoft zijn kwartaalcijfers, waaruit bleek dat de gamedivisie van het bedrijf een stijging in omzet heeft waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Wel loopt de omzet gerelateerd aan hardware alsmaar terug. Microsoft lijkt dat ook een steeds grotere focus te hebben op het verkoop van games en services - ook op andere systemen. Dit verklaart mogelijk deels waarom de prijzen van hardware nu omhoog gaan - op deze manier haalt het bedrijf zoveel mogelijk omzet uit de verkoop van zijn consoles.

De huidige gezondheid van de wereldwijde economie speelt mogelijk ook een rol. Microsoft is dan ook niet de enige binnen de game-industrie die zijn prijzen omhoog gooit. Afgelopen april ging de prijs van de PlayStation 5 Digital Edition bijvoorbeeld omhoog.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames
Gamer.nl
Nieuws

Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames

Takahisa Taura heeft zijn eigen ontwikkelstudio opgericht

Takahisa Taura, een van de prominentere ontwikkelaars bij de Japanse studio PlatinumGames, is vertrokken bij het bedrijf.

Er gaan al geruime tijd geruchten dat diverse topmensen binnen PlatinumGames zijn vertrokken bij het bedrijf. Taura was een van de ontwikkelaars waar de geruchten de ronde over deden, aangezien hij alle vermeldingen gerelateerd aan PlatinumGames eind vorig jaar van social media haalde.

In het meest recente nummer van het Japanse gametijdschrift Famitsu (via Genki) heeft Taura nu bevestigd inderdaad te zijn vertrokken bij PlatinumGames, en zijn eigen bedrijf genaamd Eel Game Studio te hebben opgericht. Meer informatie gaf hij vooralsnog niet. Taura is vooral bekend van zijn werk als regisseur van Switch-spel Astral Chain en als de ontwerper van Nier: Automata.

Ondanks de aanhoudende berichten van talent dat PlatinumGames verlaat, liet het bedrijf eerder dit jaar weten positief naar de toekomst te kijken: "We blijven nieuwe uitdagingen aangaan om games te creëren die mensen verrassen en vreugde brengen. We kijken uit naar jullie blijvende ondersteuning van Bayonetta en PlatinumGames!" Als snel voegde het bedrijf daad bij woord toen Ninja Gaiden 4 werd onthuld, dat Platinum samen met Team Ninja ontwikkelt. Onlangs werd ook een vacature van het bedrijf gespot waarin gerefereerd wordt naar een online actiegame.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!