Microsoft bevestigt geen online multiplayer voor GoldenEye op Xbox
PU.nl
Nieuws

Microsoft bevestigt geen online multiplayer voor GoldenEye op Xbox

Microsoft heeft bevestigd dat GoldenEye 007 op Xbox Game Pass geen online multiplayer bevat.

Dat meldde een woordvoerder van het bedrijf aan journalist Tom Warren. Het bedrijf "heeft geen plannen om online multiplayer aan GoldenEye 007 op Xbox Game Pass toe te voegen". Het bedrijf benadrukt wel dat het spel lokale multiplayer bevat.

Gisteren werd onthuld dat de Nintendo 64-shooter GoldenEye 007 naar Nintendo Switch Online en Xbox Game Pass komt. Toen leken berichten al te suggereren dat alleen de Switch-versie online multiplayer krijgt, en dus niet de Xbox-versie. Dat blijkt nu dus te kloppen.

Afgaande van berichten gaat het om twee verschillende versies van de game. GoldenEye 007 op Nintendo Switch Online lijkt een overzetting te worden van de N64-games zonder extra toeters of bellen - op de online multiplayer na dan. De Xbox Game Pass-versie krijgt wordt echter opgepoetst en heeft een 4k-resolutie. Overigens kunnen mensen die een digitaal exemplaar van Rare Replay hebben gekocht GoldenEye 007 kosteloos binnenhalen, ongeacht of ze een Game Pass-abonnement hebben. Een releasedatum voor beide versies is nog niet bekend.

Er gingen al jaren geruchten over een mogelijke heruitgave van de Nintendo 64-game GoldenEye 007. Vanwege verschillende licentiehouders is de game nooit opnieuw op een ander platform uitgegeven. Rare, dat inmiddels onderdeel is van Microsoft, ontwikkelde de game, maar ook Nintendo en MGM hebben rechten in handen. Voorheen zouden Microsoft en Rare hebben geprobeerd de game naar Xbox te brengen, maar Nintendo zou dat toen tegen hebben gehouden. Eerder dit jaar lekten er Xbox-achievements uit van het spel.

GoldenEye 007 verscheen in 1997 op de Nintendo 64 en is gebaseerd op de James Bond-film GoldenEye. De game stond bekend om de voor die tijd realistische schietactie. Naast een campagne bevatte het spel ook een lokale multiplayermodus voor vier spelers, die gretig aftrek vond.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two suggereert dat Grand Theft Auto 6 niet nogmaals wordt uitgesteld
PU.nl
Nieuws

Take-Two suggereert dat Grand Theft Auto 6 niet nogmaals wordt uitgesteld

'Historisch gezien houden we ons er aan wanneer we een precieze datum hebben gegeven'

Uitgever Take-Two Interactive heeft gesuggereerd dat nog een uitstel voor Grand Theft Auto 6 onwaarschijnlijk is.

Onlangs werd aangekondigd dat het langverwachte Grand Theft Auto 6 niet meer aankomend najaar verschijnt, maar op 26 mei 2026. Kort daarna werd ook een nieuwe trailer van de openwereldgame gedeeld. Fans en bedrijven in de industrie die de releasedatum van hun game proberen te plannen maken zich echter zorgen dat de game nogmaals wordt uitgesteld.

Strauss Zelnick, de CEO van uitgever Take-Two Interactive, heeft die zorgen in een interview met IGN proberen weg te nemen: "Historisch gezien houden we ons er aan wanneer we een precieze datum hebben gegeven." Dat is natuurlijk geen directe bevestiging, maar wel een goed teken.

Over de reden van het uitstel: "Wanneer we dichterbij het afmaken van een game waarbij perfectie nodig is komen, wordt steeds duidelijker hoeveel we nog moeten doen. In dit geval wilden we er zeker van zijn dat Rockstar Games genoeg tijd had om hun creatieve visie zonder limieten te bereiken. Daar stond ik zelf ook achter."

In gesprek met investeerders gaf Zelnick aan dat GTA 6 volledig in ontwikkeling is sinds 2020. "Ik denk dat het een slimme investering is om Rockstar extra tijd te geven voor zo'n revolutionair project. De ambitie en complexiteit van Grand Theft Auto 6 is groter dan alle voorgaande Rockstar-spellen, en het team is van plan om wederom een verbluffende entertainmentervaring te leveren die de verwachtingen van spelers overtreft."

In Grand Theft Auto 6 verkennen spelers een fictieve versie van Miami - oftewel Vice City - en omstreken met twee hoofdpersonages, Lucia Caminos en Jason Duval. De game komt naar PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jade Raymond vertrokken bij Fairgames-ontwikkelaar Haven Studios
PU.nl
Nieuws

Jade Raymond vertrokken bij Fairgames-ontwikkelaar Haven Studios

De eerste reacties op een Fairgames-speeltest zouden zorgwekkend zijn

Jade Raymond is vertrokken bij PlayStation Studios-ontwikkelaar Haven Studios, waar gewerkt wordt aan de online shooter Fairgames.

Dat meldt Bloomberg. Raymond, die vooral bekend is van haar werk aan de eerste Assassin's Creed-games en Watch Dogs, is niet meer werkzaam bij de in 2021 door haarzelf opgerichte studio.

Er wordt geen reden voor haar vertrek gegeven. Wel wordt geclaimd dat er enkele weken geleden een externe testfase voor de door Haven Studios ontwikkelde online shooter Fairgames werd gehouden, en dat sommige ontwikkelaars zich zorgen maakten over de reacties op de game.

Raymond heeft een rumoerig decennium achter de rug. Nadat ze bij Ubisoft vertrok richtte ze EA's Motive Studio in 2015 op, maar in 2018 vertrok ze om aan de slag te gaan bij Google Stadia. Toen Google in 2021 zijn ontwikkelstudio's sloot, richtte ze Haven Studios op om Fairgames te ontwikkelen. In 2022 kondigde Sony aan dat ze Haven Studios hadden overgenomen.

Een woordvoerder van PlayStation laat weten dat het bedrijf van plan is om Haven Studios te blijven ondersteunen. De ontwikkeling van Fairgames lijkt vooralsnog dan ook door te gaan, al heeft Sony de laatste tijd al meerdere liveserviceprojecten geannuleerd. Op Helldivers 2 na lijkt het bedrijf dan ook moeite te hebben met het uitbrengen van succesvolle multiplayergames, ondanks dat Sony eerder aangaf zich daar voor een groot deel op te willen gaan richten. Denk aan de annulering van een The Last of Us-multiplayergame en het offline halen van Concord kort nadat de game verscheen. Ook bleek eerder dit jaar dat er liveservicegames van Bend Studio en Bluepoint Games waren geannuleerd, waarbij een van de games blijkbaar een God of War-multiplayerspel was.

Fairgames - voorheen 'Fairgame$' - werd bij de onthulling in 2023 beschreven als een "frisse, moderne versie van het heist-genre. Kortgezegd is het een spannende, competitieve heistgame waar je je aansluit bij een geheime beweging die de extreem rijken beroven om zo meer balans te creëren." Spelers "bezoeken verboden locaties overal ter wereld, vullen hun zakken als een kind in een snoepwinkel en ontrafelen de snode plannen van onaantastbare miljardairs." De game komt naar PlayStation 5 en pc, maar een releasedatum is nog altijd niet bekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!