De Xbox Series X is al enige tijd officieel uitgebracht, maar is bij veel winkels helaas lastig verkrijgbaar. Hieronder vind je alle winkels waar je een Xbox Series X kunt kopen in Nederland, met bijbehorende prijzen.
Op zoek naar een PlayStation 5? Bekijk hier het overzicht van alle winkels
Dit bericht wordt bijgewerkt met de laatste informatie.
De Xbox Series X is een van Microsofts volgende generatie Xbox-consoles en verscheen op 10 november voor een adviesprijs van 499 euro. Hoewel Microsoft de console zoals gebruikelijk op grote schaal produceert, is de Series X bij lancering vanwege de pandemie nog altijd beperkt verkrijgbaar.
Dit overzicht is bijgewerkt met een voorraadchecker Deze Stock Alert laat automatisch zien waar de Series X beschikbaar is. Zodra er voorraad is krijg je een geluidje te horen en kleurt het gebied geel bij de webshop in kwestie. Je hoeft de pagina niet te refreshen, Stock Alert wordt live geüpdatet.
Kom ook bij de Telegram-groep om als allereerste een bericht te ontvangen.
Winkels en prijzen
-
Controleer beschikbaarheid bij Game Mania – 499,- euro – uitverkocht
-
Controleer beschikbaarheid bij Nedgame – 499,- euro – uitverkocht
-
Controleer beschikbaarheid bij MediaMarkt – 499,- euro – uitverkocht
-
Controleer beschikbaarheid bij MediaMarkt – 559,99 euro (met controller)
-
Controleer beschikbaarheid bij Coolblue – 499,99 euro – uitverkocht
-
Controleer beschikbaarheid bij Coolblue – 499,99 euro – uitverkocht
-
Controleer beschikbaarheid bij Amazon.nl – 499,- euro – uitverkocht
-
Controleer beschikbaarheid bij Amazon.de – 499,- euro – uitverkocht
-
Controleer beschikbaarheid bij Amazon.fr – 499,- euro – uitverkocht
-
Controleer beschikbaarheid bij Amazon.es – 499,- euro – uitverkocht
-
Controleer beschikbaarheid bij Microsoft Store – € 499,99 – uitverkocht

Meer over de Xbox Series X
Lees meer over de Xbox Series X in ons volledige overzicht over de specs, het uiterlijk, de controller, backwards compatibility, streaming en geruchten rondom de Xbox Series X.
Gamer.nl wordt ondersteund door affiliate-opbrengsten. Als je op bepaalde links klikt via onze site, kunnen we daar aan verdienen om deze website te kunnen verbeteren.
Maak lekker een nieuw poost
Mediamarkt Maastricht heeft er genoeg op voorraad momenteel!
Gisteravond laat een Series X kunnen bestellen via de eigen site van Microsoft, tegen de adviesprijs uiteraard. Bestelling ging er in 1 keer doorheen en als het goed is komt ie morgen binnen ๐ puur toeval dat ik even checkte of er ergens wat op voorraad was. Kan niet wachten!
@SavageNax1988
En hoe bevalt de Xbox?
@Buzzard Ben net terug van vakantie en het eerste wat ik deed was de Xbox aanslingeren. Ik ben er tot nu toe heel content mee. Fijne controller, snelle laadtijden in alle games. Prachtige graphics met 4k op 60 fps. Ik kom van een redelijke game pc af, maar qua prestaties is dit wel een flinke upgrade. Ik weet niet of dit op de xbox one een mogelijkheid was, maar ik kan nu op de achtergrond spotify laten spelen en dat vind ik in bepaalde spellen toch wel een hele fijne functie (ik doe/deed dit op PC al langer). Al met al een top apparaat ๐
Misschien handig om het bericht eerst even te checken voordat het geplaatst wordt? De 2 mediamarkt links kloppen niet. 1 werkt helemaal niet en de ander is uitverkocht en geeft een andere prijs aan.
Voor de mensen die nog interesse hebben en geen Series X kunnen bemachtigen… Game Mania zet de voorraad Series X niet op de website. Dus het enige wat je kan doen is even je lokale filiaal langsgaan/bellen om te vragen of ze toevallig nog hebben.
Ik heb de mijne via media markt. Kon binnen half uur ophalen. Met Forza horizon 5, een setje extra grip duim knoppen en een headset die volgens mij niet werkt of ik doe wat fout. Hahha ging me toch niet om die headset.
Check website Mediamarkt, series X bundel.
Nog beschikbaar, afhaal op enkele locaties, vandaag 1 opgehaald.
Bij Mediamarkt staat het vaak niet online. Je kunt het beste soms even de winkel fysiek inlopen. Zo zag ik zaterdag zeker nog tien stuks bij Mediamarkt Cruquius. ๐
Eens in de zoveel tijd wordt deze geupdate. Maar waar er dan een nieuwe voorraad wordt verkocht zie ik dan niet staan. Dan heeft het niet zoveel zin om te updaten toch?
@mhnl1979 dit dus. Een melding dat ie wederom nergens te krijgen is is dan voldoende
Gisteren bij diverse Mediamarkt vestigingen restock geweest. Ik heb gisteren eindelijk een exemplaar kunnen oppikken bij MM Cruquius. Waren nog zeker tien bundels over. Staat echter niet op de website, dus je moet echt fysiek naar de winkel.
Ik zie series x console te koop staan op sommige sites voor 650 euro of duurder en mijn vraag is of die sites wel betrouwbaar zijn? Iemand ervaring met de sites ?
Nog steeds nergens beschikbaar kennen deze generatie wel overslaan zo.
@kloakaTV nou … ik ben inmiddels ook wel zover, ik wacht wel op de Series X 2.0 :S
@Lord Ganon ja ik wacht ook maar op vernieuwde versie. Ik vermaak me nu prima met Series S wat in principe goed genoeg is voor mij.
Maatje en ik hadden er laatst 3 te pakken bij een drop van MS zelf. Tip kwam van een telegram site. Ik was zelf al voorzien maar dacht hem even te helpen. Na 20 minuten refreshen schoten de bestellingen opeens door. Inmiddels 2 andere maatje ook onverwachts blij gemaakt tegen (uiteraard) normale prijs.
Ik heb nu de Series S staan, prima apparaat ik wacht wel op de X tot ze een fatsoenlijk design hebben.
Zojuist besteld bij Amazon.de voor 508. Eerst gaf hij ook aan dat ik 535 verzendkosten moest betalen maar na een aantal x refreshen en de winkelwagen legen en opnieuw beginnen kreeg ik de bezorgoptie: premium 7,99 naar Nederland en hij komt morgen binnen.
vanochtend besteld bij bol.com ๐ nu weer uitverkocht inmiddels
@Hubert Heb jij een e-mail gekregen van Bol.com? Ik hoor vaker dat ze op voorraad zijn en ik sta ingeschreven voor de ‘hou mij op de hoogte’ e-mail maar ik hoor nooit iets..
@Dutcharjan nee, via GOT zag ik dat ze live stonden.
Haal even heel snel die link van Amzazon.DE weg!!
GVD 545 EURO aan verzendkosten!?!?!?!
LET OP MENSEN !!
Lol, Amazon.de verkoopt hem nu voor 499,90 met verzendkosten van โฌ 535,00. Wat is dat nou weer voor gekkigheid.
@Lord Ganon pfiew thanks man! Ik zat net bij de betaalknop toen ik je comment las, ik dacht dat het 535 in totaal was, niet 535 bovenop 500 euro.
@Jazpert Ik zat er ook al bijna in, maar ik lees altijd goed aan het einde wat de eindbalans is. Wat een stelletje oplichters. Elders was het minder, maar ook iets van 345 euro (Frankrijk). Dan maar geen Series X, maar zulke praktijken wil ik niet steunen.
Hey Pascal jij hier?!
Zijn we er weer…
Zou beter zijn om te melden wanneer er weer n lading aan gaat komen.
Bv: er komt 18 feb een lading Xbox series naar Nederland.
En dan klaar zitten alle shops checken, and get lucky๐
Maar goed dan moet je inside info hebben, iemand die de distributie voor de winkels regelt.
Toevallig iemand werkzaam bij 1 v/d grote winkels?
Die van mij staat al een tijdje stil. Zit te twijfelen om er iemand anders blij mee te maken. Had wel verwacht dat de xbox nu wel beter leverbaar zou zijn. Wel een top apparaat en een stuk kleiner dan de ps5.
Deze gebruiker is verwijderd
@denver omdat hij eventjes beschikbaar was op Bol.com
@Ruan Moleman. Ja heel eventjes, en in dusdanige oplage dat het over over grote meerendeel hem alsnog niet kan kopen, en het (ook mij) inderdaad zwaar gaat irriteren dat Gamer.nl dit topic continu weer geplaatst wordt. Er zijn voldoende forums waar je per uur kunt bijhouden waar hij mogelijk te koop wordt al dan niet met een loting.
Ook ik zou zeggen, stop hiermee. Behalve als het ding fatsoenlijk leverbaar is, en maak daar dan een nieuw topic voor aan.
Echt drama die consoles. Volgens mij gaat het nog minimaal 1 jaar duren voordat je ze normaal kunt kopen. Prima kan die nieuwe tv ook even op zich laten wachten.
Zijn nu bij Bol te bestellen. Net zelf besteld :).
Waarom staat dit artikel elke keer weer op de frontpage als er geen update is? Kom dan tenminste met een update als die ergens te bestellen is.
@Tinus Tussengas-1 Dat dacht ik net ook idd. Beetje clickbait grapje dit.
@GWO Vandaag was die toch echt bij mediamarkt beschikbaar hoor. Alleen binnen een uur weer uitverkocht:/ Waarschijnlijk lijkt het daardoor dat het niet veranderd.
Zo staat op eens van me beste vrienden voor me deur met ik moet je spreken en als verassing een series x geregeld zo blij.
@hulstpower dat zijn fijne vrienden! ๐
@hulstpower Van je vrienden moet je het hebben, tenzij hij 1000 euro ervoor rekent. ๐
Maar dat zal wel niet in dit geval.
@DarkraverX nee had ik ook er ook niet voor betaalt als ie het wel vroeg. Zouk nu nog een maat die met een ps5 voor me deur staat opeens
Tijdje geleden 2x series X gepreordered bij Nedgame. En vanochtend om 10.00 keurig netjes afgeleverd door PostNL ๐๐
@wazp verkoop je die andere toevallig? ๐
@kafje45 haha nee die is voor mijn wederhelft ๐
Ik download nu Gears 5 op de achtergrond en ben AC aan het spelen. Dat ding hoor ik nog steeds niet :-). Blij dat er een lampje op zit anders denk ik dat dat ding uitstaat
@niqomipa Pft krijg volgende week m’n PS5 ook via MediaMarkt, hoop toch niet dat dat ook pas eind vd middag komt ๐
@niqomipa Wees blij dat je er 1 krijg vandaag kan alleen bij intertoys een s krijgen. Maar ik moet wachten op 2e levering voor de series x of grof meer betalen.
Hoppa binnen!!! Whoop whoop!!
MediaMarkt den haag heeft gewoon winkelvoorraad.
@TommyVercetti staat op website dat ze niks hebben
@hulstpower Zijn ook heel snel weg ze hadden winkelvoorraad.
Een update om half 10 stond er nig steeds configureren bij Microsoft store. Dit is in middels aangepast naar niet op voorraad. Het lijkt er dus toch op dat ze al die tijd toch nog wat hadden.
Net 1 besteld bij de Mediamarkt
Via de chat met een MS medewerker is de Series X nog voor een day one levering vanuit Frankrijk te bestellen.
Op de link rechts onder in ”vragen? praat met een expert ” klikken.
https://www.microsoft.com/nl-nl/store/configure/Xbox-Series-X/8WJ714N3RBTL?crosssellid=xboxseriesinterstitial&selectedColor=&preview=&previewModes=
@niqomipa Klop zag ik ook al staan ben bij gamemania voor de 1 levering nummer 11 en ze hadden te weinig gehad hopelijk ook op 30/11 dan maar of misschien tripje duitsland misschien zijn ze daar op vooraad op de 10e net als met de xbox one.
MS store zelf lijkt het nog te doen; nu configureren knopje is nog groen.
@kleinekoosjer Hij is in de Benelux uitverkocht heb ik net te horen gekregen van een MS medewerker. Via MS store Frankrijk is de Series X nog wel day one te bestellen.
@xeros ah ok. Ik was volgens mij wel op tijd. Was ook ffies over 09:00..
@xeros ik had 9:06 mijn bestelling afgerond
Deze gebruiker is verwijderd
@denver ook niet meer op vooraad bij microsoft.
Deze gebruiker is verwijderd
@denver ik kan dus niet switchen van paypal naar klarna, krijg steeds een error, super irritant. Update: stond uiteindelijk op Klarna maar kreeg daarna een nieuwe error, ik geef het op
@sandervs microsoft is wel beetje verwarrend bezig een vriend van mij heeft hem via xbox gekocht dat is blijkbaar ook nog mogelijk. https://www.xbox.com/nl-NL/consoles/xbox-series-x#purchase ook microsoft store maar dan een andere link
Er is een storing met de ICS creditcards, helaas achter het net gevist. Balen!!
Vanmorgen nog nรฉt eentje online kunnen reserveren via de Mediamarkt. Ik heb de bevestiging van de bestelling binnen; nu maar hopen dat ie 10 nov ook รฉcht klaar ligt.
Waarschijnlijk ben ik een leek maar had niet verwacht
Dat de Xbox binnen enkele uren uitverkocht zou zijn.
@soccerroos ik dacht ook dat het geen probleem zou zijn om een Xbox te regelen, zeker in EU/NL waar PS vele malen populairder is, valt dus erg tegen helaas.
@soccerroos
De Xbox One was ook binnen een paar uur uitverkocht, er is nou eenmaal niet zo’n grote voorraad bij een wereldwijde lancering en genoeg mensen die wel iets nieuws willen.
Ik zou gewoon de sites in de gaten houden en je aanmelden voor een aantal mailing lijsten, wellicht dat je er dit jaar nog รฉรฉn te pakken krijgt.
Ik heb hem, net als de PS5! Dat wordt een leuk najaar!
Ik kreeg in eerste instantie ook bij Nedgame die zelfde foutmelding. Na een uurtje was de betaling uiteindelijk wel succesvol. Nu hopen dat ik ondanks mijn aanbetaling in april wel bij de eerste batch zit, anders ben ik niet blij.
Bij Microsoft lijkt je het nog wel aan te kunnen klikken om te bestellen? De knop ‘Nu configureren’ is nog groen.
@Sudiar ik ben tot aan de betaalwijze stap gekomen maar ik krijg daar steeds een error op de betaalwijze. Paypal opnieuw ingesteld maar dat werkt niet, denk dat ze gewoon op zijn.
@sandervs Ah vervelend. Ik liep al vanaf de eerste minuut tegen errors en problemen aan op de MS-site.
@sandervs dit had ik om 9:10 ook al. Wat ik heb gedaan is andere methode toevoegen PayPal ingevuld en toen doorgeklikt. Daarna kreeg ik error bij adres maar gewoon op door gaan knop blijven drukken en hij ging door. Denk dat het gewoon een foutje is. Mogelijk door de drukte of zo iets
@Sudiar Ik zat om 09:00 klaar; met ms store en bol.com. Ging beide goed; ben voor ms store gegaan. Die was her en der wat traag; maar liep er goed doorheen. Ik zat alleen te zoeken naar accu voor nieuwe controller, die zag ik in eerste instantie niet. Toen dacht ik fuck it.. nu dat ding bestellen, accu komt later wel. Inmiddels accu ook gevonden.
Overal uitverkocht ๐ฌ edit: evt de microsoft store zelf?
Ik ben overal te laat ๐
@sandervs https://www.microsoft.com/nl-nl/p/xbox-series-x/8wj714n3rbtl microsoft store is nog mogelijk.
Ik probeerde via Microsoft zelf te bestellen, maar die klapte er direct uit en toen lukte de bestelling niet meer. Via bol.com liep het helemaal goed.
Bij bol.com per ongeluk aan blaats van abn amro bank aangeklikt๐. Daarna uitverkocht toen ik terug ging. Gellukig daarna nog via microsoft store gelukt. Er is alleen geen geld van mijn PayPal gehaald maar heb qel betalings bevestiging. Iemand een idee of dit wel klopt?
@hubertje Ja, ik heb hem ook bij de Microsoft store, maar als je goed kijkt in je bestelling zie je dat het pas wordt afgeschreven bij verzending! Dus zorg dat het geld op je Paypal staat of de link met je rekening goed is op 9 november ๐
@DoctorDust aha bedankt voor het antwoord. Ik dacht bijna dat er iets fout was gegaan.
@hubertje Als het goed is moet je pas betalen als MS hem gaat shippen
Heb hem!! Super stoked!!
Nieuwe oplaadbare battery ook inmiddels in de pocket.