Battle royale-modus voor Halo heeft echt bestaan, had 'gamechanger' kunnen zijn
PU.nl
Nieuws

Battle royale-modus voor Halo heeft echt bestaan, had 'gamechanger' kunnen zijn

Het project is inmiddels geannuleerd

Een ontwikkelaar heeft bevestigd aan een geannuleerde battle royale-modus voor Halo Infinite te hebben gewerkt. De modus had volgens hem een gamechanger kunnen zijn.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat Certain Affinity aan een battle royale-modus voor Halo Infinite werkte. De modus zou inmiddels zijn geannuleerd. Mike Clopper, de voormalige design director van Certain Affinity die inmiddels aan de slag is bij Call of Duty-studio Raven Software, heeft via LinkedIn nu bevestigd dat de battle royale-modus inderdaad in ontwikkeling was. "Ik heb een groot team aan ontwerpers geleid terwijl we werken aan een geannuleerde battle royale-modus voor Halo", zo schrijft hij.

Wat Clopper betreft had de modus flink wat impact kunnen maken. "Ik denk dat dit product een gamechanger had kunnen worden voor de franchise. We vonden het geweldig om het te spelen en er aan te werken. Ondanks de annulering was het een fantastische ervaring."

Eerder deze maand lekten er al meer details over de modus uit. Zo zou het project, dat intern eerst bekendstond als Project Tatanka en daarna als Project Ekhert, zijn geannuleerd vanwege een focus op het volgende hoofddeel in de Halo-reeks en vanwege de afnemende populariteit van het battle royale-genre. Spelers zouden via de ODST-pods op een map op de Zeta Halo-ring worden gedropt, welke uit meerdere fragmenten zou bestaan. Spelers zouden op deze map verschillende items en schilden kunnen oppakken en diverse 'minimissies' kunnen klaren. Gedurende potjes zouden Pelicans over de map vliegen en voertuigen zoals Warthogs en Falcons droppen.

Eerder deze maand werd aangekondigd dat 343 Industries - de huidige hoofdontwikkelaar van de Halo-franchise - voortaan door het leven gaat als Halo Studios. Ook zijn er meerdere Halo-games in ontwikkeling en stapt men over op Unreal Engine 5 in plaats van de Slipspace Engine. Details over de nieuwe Halo-games zijn er nog niet. Hieronder zijn wel conceptbeelden van Halo in Unreal Engine 5 te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De eerste trailer van HBO Max-serie IT: Welcome to Derry is er
PU.nl
Nieuws

De eerste trailer van HBO Max-serie IT: Welcome to Derry is er

De serie komt aankomend najaar op HBO Max te staan

HBO Max heeft de eerste trailer uitgebracht van de aankomende prequelserie IT: Welcome to Derry.

Het was al geruime tijd bekend dat de serie er aan zat te komen, maar nu is dus de eerste trailer te zien en is bekend dat de serie ergens aankomend najaar op HBO Max verschijnt.

IT: Welcome to Derry speelt zich ver voor de films - die weer gebaseerd zijn op het boek van Stephen King - af, om precies te zijn in 1962. Kijkers keren terug naar Derry, het dorpje in Maine waar een eeuwenoud kwaad zijn honger stilt door bange kinderen op te eten. Vaak gebeurt dit natuurlijk in de vorm van de clown Pennywise.

Bill Skarsgard, die in de films al de rol van Pennywise op zich nam, keer terug. Verder zien we vooral een nieuwe cast, aangezien de film zich ver in het verleden afspeelt, met acteurs als Taylour paige, Chris Chalk, Stephen Rider, Madeleine Stowe en Jovan Adepo.

Opvallend genoeg lijkt de trailer een sfeer uit te stralen die meer overeenkomt met het boek en de uit de miniserie dan met de recentere films. Dat is natuurlijk ook niet zo gek, want eigenlijk speelt het oorspronkelijke verhaal (en de miniserie) zich in de jaren vijftig af, alleen hebben de recente films dat verhaal verplaatst naar de jaren tachtig.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Stellar Blade-vervolg officieel bevestigd
PU.nl
Nieuws

Stellar Blade-vervolg officieel bevestigd

Het vervolg zou ook wel eens sneller dan verwacht kunnen verschijnen

Ontwikkelaar Shift Up heeft bevestigd dat er aan een vervolg op Stellar Blade wordt gewerkt.

Dat meldde het bedrijf tijdens het bekendmaken van de meest recente fiscale cijfers. Daarbij wordt het vervolg op de game gemeld op een planning tussen 2024 en 2027. Daarbij wordt in diezelfde tijdsperiode ook gepraat over "platformuitbreiding" - waar de pas aangekondigde pc-versie onder valt. Details over het vervolg zijn er nog niet.

Shift Up werkt ook aan een nog niet onthulde game genaamd project Witches. Het gaat om een "stedelijke sci-fi actie-rpg", maar meer informatie is op dit moment niet verkrijgbaar.

Stellar Blade verscheen in april vorig jaar op PlayStation 5. De game speelt zich af in de nabije toekomst, waarbij de mensheid van de aarde wordt verbannen na het verliezen van een oorlog tegen de buitenaardse Naytiba. Om de aarde weer terug te winnen, kruipen spelers in de huid van Eve. Zij moet het tij keren voor de mensheid. De game draait vooral om de hectische gevechten, vol met aanvallen, verdedigingsmoves en vloeiende combo's.

Afgelopen week werd aangekondigd dat Stellar Blade op 11 juni naar Steam komt. Het blijkt echter dat de pc-versie van de game op dit moment in meer dan 120 landen niet aangeschaft kan worden. Shift Up onderzoekt de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!