Everwild-ontwikkelaar krijgt andere functie binnen Xbox Games Studios
Louise O'Connor werkte 25 jaar bij Rare
Louise O'Connor, de executive producer van Rare's geannuleerde game Everwild, gaat elders binnen Xbox Game Studios aan de slag.
O'Connor heeft zo'n 25 jaar gewerkt bij Rare - haar eerste game bij het bedrijf was Conker's Bad Fur Day. Ze was zoals gezegd de executive producer van Everwild, Rare's nieuwe game die werd geannuleerd toen er eerder dit jaar een grootschalige ontslagronde bij Microsoft plaatsvond.
O'Connor gaat nu aan de slag als 'chief of staff' bij Xbox Game Studios (via VGC), waarbij ze een belangrijke rol krijgt bij de communicatie tussen en ondersteuning van de diverse ontwikkelstudio's van Microsofts gamedivisie.
Rare was een van de studio's die getroffen werd bij de hierboven genoemde ontslagronde binnen Microsoft eerder dit jaar. Naast de annulering van Everwild verloren diverse langdurige werknemers van de studio hun baan, waaronder designer Gregg Mayles, die meer dan 35 jaar bij de ontwikkelaar heeft gewerkt.
Rare bestaat dit jaar overigens veertig jaar. Dat wordt in ieder geval gevierd met speciale collectie met de vroegste games van Rare en een dynamische achtergrond op Xbox.