Microsoft en The Coalition hebben Gears of War: E-Day aangekondigd.
Er gingen al geruchten over Gears of War-games – zo zou er aan Gears 6 gewerkt worden en zou er een Gears of War-collectie in ontwikkeling zijn. Gears of War: E-Day is echter iets anders: het gaat om een prequel die zich op Emergence Day afspeelt, de gebeurtenis die het verhaal van de Gears-reeks in gang zet.
De game speelt zich dan ook veertien jaar voor de eerste Gears of War af en toont hoe de mensheid kennis maakt met de Locust op de planeet Sera. Aangezien de game zich ver voor de eerdere games afspeelt, keert ook Marcus Fenix weer terug. Ook Dom is te zien in de eerste trailer. Hun vriendschap is een belangrijk element van de game.
Gears of War: E-Day draait op Unreal Engine 5. The Coalition benadrukt in een artikel op Xbox Wire dat de game geen spin-off is, maar een nieuw hoofddeel in de reeks. Een releasedatum voor de Xbox Series- en pc-game is nog niet bekend.
Interessante naam voor 4 dagen na 80 jaar na D-day, maar ik beeld mij in dat het veelbelovend voor Gears of War fans lijkt
Hadden ze niet, een aantal jaar geleden, de serie omgekat tot enkels ‘Gears’ ?
Kan mij herinneren dat deel 5 toen uitkwam als ‘Gears 5’
Yesss! Super blij met dit nieuws. Blijven hem volgen ๐๐
Verdomme die had ik niet zien aankomen! Wat een enorm vet nieuws. Kan nu al niet wachten om de game te spelen.
Deze had ik graag op Playstation 5 gezien…
Gears of War 1 en 2 grijs gespeeld met een maat op de Xbox 360.
Kan je gears 3 ook aanraden ziet er nog heel mooi uit voor zo oude game op een series x.
@hulstpower idd kwam al terug om Doom erbij te zetten.
en idd ook wel benieuwd naar Sonyโs showcase.
Fable weet ik nog niet is even afwachten net zoals Indiana Jones.
we gaan het beleven maar voor ieder wat wils.
p.s miste Rare ook met hun title maar voor nu zeer goeie showcase van X.
ja Zelda blijft speciaal ook voor mij als oude gamer.
speel het zelfs in V.R
Kippenvel bij de trailer van Gears of War…!
De rest van de show was ook gewoon echt goed. Komt veel moois aan dit jaar en volgend jaar.
Ja gears en perfect dark gaven mij kippenvel. Een hele goeie show en kennelijk insiders hadden veel mis op de games na die ook ik had kunnen voorspelen dat die er zouden zijn.
En stalker 2 mag er nog bij voor mij in het lijstje!
Miste alleen Replaced !
edit + DooM natuurlijk!!!!!!
@heccer_nl ja waren nog wel meer mooie games, maar voor perfect dark en gears heb ik warm plekje net als bij Sony voor God of war en uncharted en bij Nintendo Mario 3d games en zelda. Maar vond south of midnight ook heel vet en cod heb ik ook echt zin in en dan nog indiana Jones en avowed en doom age of mytholgies.
Micro had gewoon een hele vette show neer gezed. Hopelijk komt Sony ook nog dit jaar met een showcase want wil wel zien hoe ghost 2 er uit ziet op ps5.
o help yeah een nieuwe gears of war game terug naar dom en markus, Hyped