Overwatch 2-maker verontschuldigt zich voor geannuleerde Hero Mode
Gamer.nl
Nieuws

Overwatch 2-maker verontschuldigt zich voor geannuleerde Hero Mode

'Zaken lopen zelden zoals gepland tijdens game-ontwikkeling'

Overwatch 2-regisseur Aaron Keller heeft zich verontschuldigd voor het annuleren van de Hero Mode.

Eerder deze maand deed Blizzard de toekomst van de hero-shooter uit de doeken, en daarbij werd duidelijk dat Hero Mode geannuleerd is. De keuze was opvallend, omdat de Hero-modus in 2019 als een van de belangrijkste redenen werd aangehaald om van Overwatch naar Overwatch 2 over te stappen. Veel fans zijn dan ook boos over deze beslissing.

Keller noemde de week na deze onthulling een "emotionele week". "Zaken lopen zelden zoals gepland tijdens game-ontwikkeling. We hadden al aan het begin van de ontwikkeling van de Hero Mission-ervaring weinig grip op de situatie. Het project bleef groeien in omvang", zo meldt hij in een blogpost. "We probeerden meerdere dingen tegelijk te doen en verloren onze focus. Het team heeft een aantal geweldige dingen gemaakt, waaronder talenten voor hero's, nieuwe vijanden en vroege versies van missies, maar we kregen het niet voor elkaar het allemaal samen te voegen om een samenhangende ervaring uit te brengen."

Uiteindelijk begreep de ontwikkelaar dat het Hero Mode moest annuleren. "Dat was erg moeilijk voor ons, maar als regisseur moet ik mijn best doen om beslissingen te maken die de game en de fans op de eerste plaats zetten, zelfs als die beslissingen teleurstellend zijn. Ik had moeite om een visie die simpelweg niet werkte achter mij te laten. Daarom wil ik mij verontschuldigen aan onze spelers en aan het team. Het spijt me."

Keller meldde tijdens de aankondiging van de annulering al dat de focus nu op kleinere releases komt te liggen, zoals al sinds Overwatch 2 beschikbaar is wordt gedaan. "We zijn van plan om co-op-gameplay en co-op-ervaringen deel uit te laten maken van onze live roadmap, zodat jullie dit vaker en met meer variatie kunnen ervaren." In het zesde seizoen, dat in augustus begint, worden ook verhalende missies geïntroduceerd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Devil May Cry-regisseur zou graag remake ontwikkelen
Gamer.nl
Nieuws

Devil May Cry-regisseur zou graag remake ontwikkelen

Hideki Kamiya zou ook graag een remake van Viewtiful Joe maken

Hideki Kamiya, de regisseur van de allereerste Devil May Cry, heeft de wens uitgesproken om een remake van die game te ontwikkelen.

Dat liet hij weten in een video op zijn YouTube-kanaal. Daarin werd hem de vraag gesteld of hij aan een remake van Devil May Cry zou willen werken, waarop hij positief antwoordde. Ook lijkt het hem interessant om aan een remake van Viewtiful Joe te werken.

Devil May Cry verscheen in 2001 op de PlayStation 2. De ontwikkeling van de actiegame begon met de intentie om Resident Evil 4 te maken, maar al snel groeide het uit tot een compleet nieuw spel. Vietwiful Joe kwam in 2003 uit op de GameCube en biedt sidescrolling-actie.

Remakes van Devil May Cry en Viewtiful Joe van Kamiya lijken niet meer zo onwaarschijnlijk als voorheen. Kamiya is inmiddels al enige tijd vertrokken bij PlatinumGames en heeft zijn onafhankelijke ontwikkelstudio Clovers Inc. opgericht. Hij heeft de handen ineengeslagen met Capcom voor een vervolg op cultgame Okami. Capcom is ook de eigenaar van Devil May Cry en Viewtiful Joe.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen
Gamer.nl
Nieuws

Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen

Het zou om de grootste overname in de Nederlandse esports ooit gaan

De internationale esportsorganisatie Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen. De organisatie praat over de grootste overname in de Nederlandse esports ooit.

Het in 2018 opgerichte Team Gullit geldt als een van de meest succesvolle Nederlandse EA Sports FC-teams (voorheen Fifa). Zo heeft het team twee Europese kampioenschappen, de eChampions League en de Fifae World Cup gewonnen. De overname komt niet uit de lucht vallen: vorig jaar namen Team Liquid en Team Gullit al gezamenlij kdeel aan de Esports World Cup. Team Gullit zal voortaan uitkomen onder de naam Team Liquid.

Victor Goossens, co-CEO en oprichter van Team Liquid: “Team Gullit heeft iets bijzonders neergezet met hun vernieuwende en ondernemende aanpak. Ze combineren het opleiden van talent met sterke content, slimme marketing en een krachtige link met Ruud Gullit – een icoon in het Nederlandse voetbal. Hun hoofdkantoor in Alkmaar wordt een extra Team Liquid-hub in Nederland, een plek waar we spelers-bootcamps en fan-events tot leven brengen. We zijn trots dat ze nu onderdeel zijn van Team Liquid."

Ook Team Gullit-medeoprichter Schalk Stalman is enthousiast: “Toen Corné Dubelaar en ik Team Gullit oprichtten in 2018, dachten veel mensen dat het enkel voortkwam uit mijn persoonlijke passie voor EA FC. Maar ik heb altijd geloofd in de culturele en commerciële impact van gaming – en EA FC in het bijzonder – en deze overname bevestigt dat. In mijn ogen kan Team Gullit nog succesvoller worden onder de vleugels van Team Liquid, en als adviseur zal ik nauw betrokken blijven bij dat proces.”

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!