Screenshots van The Elder Scrolls 4: Oblivion-remake gelekt
Gamer.nl
Nieuws

Screenshots van The Elder Scrolls 4: Oblivion-remake gelekt

Virtuos blijkt de ontwikkelaar van de game te zijn

Via de website van ontwikkelaar Virtuos zijn eerste screenshots van de nog niet aangekondigde remake van The Elder Scrolls 4: Oblivion gelekt.

De screenshots zijn te vinden in de backend van de website van ontwikkelaar Virtuos en tonen de wereld van Oblivion met moderne graphics. Er zijn zelfs enkele vergelijkingsscreenshots te vinden waarin de oude versie van de game tegenover de nieuwe versie wordt gelegd. De meeste screenshots zijn alweer offline gehaald, maar hieronder zijn er nog een aantal te vinden.

De remake wordt 'The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered' genoemd, maar aangezien de game in een nieuwe engine loopt, gaat het in feite om een remake. De game zou naar "Xbox, PlayStation 5, pc en Game Pass" komen. Ook zou er een Deluxe-editie verschijnen.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake van Oblivion in ontwikkeling is. Volgens die geruchten zou Virtuos - de studio die ook de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater verzorgt - aan deze remake werken. Gezien de bron van de screenshots lijkt dat te kloppen.

Journalist Jeff Grubb claimde deze week nog dat de The Elder Scrolls 4: Oblivion-remake volgende week verschijnt. "De game verschijnt in de week van 21 april, dus in feite de laatste week van de maand - oftewel volgende week. Ik heb bevestiging gekregen dat dit het geval is."

Volgens geruchten draait de remake op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt. Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of NPC's worden geraakt tijdens gevechten.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld
Gamer.nl
Nieuws

De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld

Sega heeft een video uitgebracht waarin de geschiedenis van de Sonic-kartracers in beeld wordt gebracht. Daarnaast worden er nieuwe beelden van het aankomende Sonic Racing Crossworlds getoond.

In 'The History of Sonic Racing' geeft YouTuber Sam's Procrastination Station namens Sega een geschiedenislesje in de diverse Sonic-racegames, met onder andere Sonic R en Sonic Riders. Verderop in de video staat gameplay van het aankomende Sonic Racing Crossworlds centraal, en zijn er diverse tracks te zien, waaronder parcoursen gebaseerd op Windmill Isle en Cool Edge (uit Sonic Unleashed), White Cave (uit Sonic Riders) en Starlight Carnival (uit Sonic Colors).

Sonic Racing Crossworlds werd afgelopen december tijdens The Game Awards aangekondigd. In de game kunnen spelers met hun karts en hooverboards tijdens het racen in verschillende dimensies verzeild raken via zogeheten Travel Rings.

Sonic Racing Crossworlds komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch, Steam en Epic Games Store. Een releasedatum is nog niet bekend.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback
Gamer.nl
Nieuws

De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback

Minder herrie, dezelfde intensiteit

De HD Rumble in de Joy-Cons van de Nintendo Switch 2 maakt blijkbaar minder geluid dan de Joy-Cons van de eerste Switch.

Dat meldt Nintendo op zijn website (via VGC). Op een pagina over backward compatibility voor Switch-games op Switch 2 worden diverse first-party games genoemd die op Switch werken, maar de oorspronkelijke controllers nodig hebben of anders werken met Switch 2-controllers.

Bij 1-2-Switch wordt gemeld dat ook de Joy-Cons voor de Switch 2 gebruikt kunnen worden om de game te spelen. Daarbij wordt wel gemeld dat het spel mogelijk moeilijker kan zijn, omdat de HD Rumble in de controller minder geluid maakt. Dat geluid werd bij sommige minigames in 1-2-Switch juist gebruikt.

"De volume van de force feedback-vibraties in de Joy-Con 2-controllers is verlaagd ten opzichte van de Switch Joy-Con-controllers", zo oppert Nintendo. "Daardoor kan het moeilijker zijn om de verborgen Joy-Con 2 te vinden wanneer de minigame Joy-Con Hide & Seek wordt gespeeld." In dit spel moeten spelers de controller verstoppen en moeten anderen de controller zien te vinden door naar het geluid die de HD Rumble maakt te luisteren.

Zover bekend zal deze vermindering van geluid geen invloed hebben op de intensiteit van de force feedback van de Joy-Con 2-controllers. Het is wel goed nieuws voor mensen die de Joy-Cons van de eerste Switch teveel geluid vonden maken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!