Schrijversstaking treft ook vervolg op Mario-film
PU.nl
Reviews

Schrijversstaking treft ook vervolg op Mario-film

Mamma mia!

De schrijversstaking die momenteel gaande is in Hollywood heeft ook invloed op het vervolg op The Super Mario Bros. Movie.

Dat vertelt Chris Pratt in gesprek met ET Online. "We zitten midden in een schrijversstaking dus alles ligt stil - om een goede reden", zegt hij. "Ik support onze schrijvers. Als de onderhandelingen erop zitten, en de schrijvers zich comfortabel voelen om verder te gaan, dan gaan we praten over wat er volgt."

The Super Mario Bros. Movie is niet alleen de meest succesvolle gameverfilming ooit maar inmiddels ook de op één na meest succesvolle animatiefilm aller tijden. Alleen Frozen 2 bracht meer in het laatje. "We zijn zo dankbaar voor de steun", zegt Pratt. "Mensen houden ervan. Ze houden van Mario. Het is een leuke, grappige, schattige en hartverwarmende film, en ik kan niet geloven dat ik er onderdeel van ben."

The Super Mario Bros. Movie verscheen in april in de bioscoop. Jacco Peek schreef in zijn recensie: "Zie The Super Mario Bros. Movie dan ook vooral als een grappige kinderfilm met een zee aan knipogen voor de fan. Heb je écht niks met Nintendo of de iconische loodgieter, dan kun je hem prima aan je voorbij laten gaan. Heb je echter warme herinneringen aan een van de vele games, dan is een bioscoopbezoek de moeite waard, en staan er in de toekomst waarschijnlijk nog veel meer films op je te wachten."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Enhanced Edition' van Stalker: Legends of the Zone Trilogy op komst
PU.nl
Nieuws

'Enhanced Edition' van Stalker: Legends of the Zone Trilogy op komst

Vanaf 20 mei verkrijgbaar voor PS5, Xbox Series-consoles en pc

GSC Game World komt met een zogeheten 'Enhanced Edition' van het vorig jaar uitgekomen Stalker: Legends of the Zone Trilogy.

Het gaat om remasters van de drie games in de collectie voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. In de op 20 mei uitkomende Enhanced Edition krijgen de aanwezige games betere belichtingen en reflecties, opgeschaalde texctures en een mooiere lucht en water. Ook de filmpjes zien er beter uit. Daarbij kan men zowel op pc als consoles mods gebruiken.

Verder kunnen PS5-, PS5 Pro- en Series X-spelers kiezen tussen Quality- (4K en 30 fps), Balanced- (opgeschaalde 4K en 40 fps), Performance- (opgeschaalde 4K en 50 fps) en Ultra Performance-modi (opgeschaalde 2K en 120 fps). Consolespelers kunnen ook muis en toetsenbord gebruiken en de pc-versie is geschikt gemaakt voor Steam Deck.

Mensen die de oorspronkelijke versie van Legens of the Zone al hebben aangeschaft ontvangen alle verbeteringen van de Enhanced Edition gratis. Op pc kunnen de oorspronkelijke versies van de games samen met de verbeteringen aangeschaft worden.

Stalker: Legends of the Zone Trilogy kwam in maart 2024 uit op PlayStation en Xbox (en later in het jaar ook op Switch), en bevat Stalker: Shadow of Chernobyl, Stalker: Clear Sky en Stalker: Call of Pripyat - oftewel alle Stalker-games behalve het eind vorig jaar verschenen Heart of Chornobyl. De Stalker-games brengen spelers naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Reclame-abonnement van Netflix wordt steeds populairder
PU.nl
Nieuws

Reclame-abonnement van Netflix wordt steeds populairder

Wereldwijd zijn er inmiddels 94 miljoen abonnees

Het Netflix-abonnement waarbij mensen voor een iets lagere prijs advertenties te zien krijgen, blijkt steeds populairder te worden. Er zijn wereldwijd inmiddels 94 miljoen abonnees van dit specifieke abonnement.

Dat is een verdubbeling ten opzichte van een jaar geleden, toen er nog zo'n 40 miljoen abonnees van het reclame-abonnement waren. Afgelopen november stond de teller al op 70 miljoen abonnees.

Netflix laat dan ook weten aan nieuwe reclamesoorten te werken. Zo moeten er bijvoorbeeld halverwege een film of serie interactieve reclames getoond worden, en kunnen er ook advertenties worden getoond wanneer een programma wordt gepauzeerd. Deze nieuwe reclametypes moeten uiterlijk eind volgend jaar uitgerold worden.

In Nederland en België is op moment van schrijven nog geen Netflix-abonnement met reclames beschikbaar, maar gezien de groeiende populariteit lijkt het een kwestie van tijd voordat het ook hier beschikbaar komt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!