Hoe is Super Mario Maker 2 anders dan zijn voorganger? - Gameplay Update
Gamer.nl
Reviews

Hoe is Super Mario Maker 2 anders dan zijn voorganger? - Gameplay Update

Nintendo komt volgende maand met Super Mario Maker 2 voor de Switch. We gingen alvast een de slag met de game en bespreken de Story-modus, hoe je levels bouwt met een controller, de chaos van multiplayer, de nieuwe stijl geïnspireerd door Super Mario 3D World en nog veel meer!

Natuurlijk kunnen spelers net als in de eerste Mario Maker ook hun eigen levels maken en - met een Nintendo Switch Online-abonnement - deze online delen met andere spelers.Zoals in de eerste Mario Maker, kan de stijl van diverse Mario-games gebruikt worden, namelijk Super Mario Bros., Super Mario Bros. 3, Super Mario World en New Super Mario Bros. Daarnaast is het in dit tweede deel mogelijk om de stijl van Super Mario 3D World te gebruiken. Hierin is het onder andere mogelijk om als Cat Mario te spelen en doorzichtige pijpen te plaatsen. Er zijn nu ook levelthema's gebaseerd op de woestijn, sneeuw, bos en lucht om uit te kiezen. Verder kunnen spelers nu bepalen hoe hoog het water in levels staat of het waterniveau zelfs gedurende een level laten stijgen en dalen. Ook kunnen levels zich nu 's nachts afspelen.

Verder bevat Super Mario Maker 2 allerlei nieuwe items en mogelijkheden. De boze zon die spelers achtervolgt is nu te gebruiken, er zijn schakelaars die invloed hebben op blokken en bewegende platforms in levels, er zijn grijparmen om aan vast te houden, nieuwe geluidseffecten en tevens nieuwe vijanden zoals Banzai Bills en Boom Booms. Koji Kondi heeft daarbij nieuwe muziek gecomponeerd.

Benieuwd naar onze eerste ervaringen? Bekijk dan de Gameplay Update hieronder.

Watch on YouTube

Super Mario Maker 2 komt op 28 juni uit op de Switch.

Kijk ook vorige Gameplay Updates:

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met acht procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met zes procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA en Codemasters stoppen met uitbrengen van WRC-rallygames
Gamer.nl
Nieuws

EA en Codemasters stoppen met uitbrengen van WRC-rallygames

De samenwerking met WRC is voorbij

Electronic Arts en Codemasters stoppen met de ontwikkeling van rallygames, die tegenwoordig onder de naam EA Sports WRC worden uitgebracht.

Dat hebben de bedrijven aangekondigd. De samenwerking met de World Rally Championship is beëindigd en ontwikkelplannen voor eventuele toekomstige rallygames zijn dan ook "gepauzeerd".

Codemasters leverde in 1998 de rallygame Colin McRae Rally af, en heeft sindsdien meerdere delen in die reeks en de Dirty Rally-serie uitgebracht. In 2021 werd de ontwikkelaar overgenomen door Electronic Arts. De laatste game in de rallyserie is voor nu EA Sports WRC, dat in 2023 uitkwam. Afgelopen maart kwam nog een uitbreiding voor het spel uit.

Eerder deze week bleek al dat er ontslagen vielen bij Electronic Arts - volgens geruchten gaat het om zo'n vierhonderd werknemers, waaronder een gedeelte van Respawn Entertainment. Het is op moment van schrijven niet bekend of er bij Codemasters ontslagen vallen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!