Bekijk uitgebreide gameplaybeelden van de Super Mario Galaxy-collectie
PU.nl
Nieuws

Bekijk uitgebreide gameplaybeelden van de Super Mario Galaxy-collectie

Beide games verschijnen op 2 oktober voor Nintendo Switch

Nintendo heeft een uitgebreide trailer uitgebracht van Super Mario Galaxy en Super Mario Galaxy 2 op de Nintendo Switch.

In de meer dan zeven minuten durende trailer worden beide games draaiende op een Switch uitgebreid getoond. Vorige week werd al aangekondigd dat beide spellen naar de Switch komen – en ook speelbaar zijn op de Switch 2 via backward compatibility.

De 3D-platformgames staan bekend om hun speelse levels waarin Mario door het universum rent en vliegt. Hij doet vaak kleine planeten aan waar hij helemaal overheen kan lopen. Daarbij speelt zwaartekracht vaak een rol in de platformsecties.

De eerste Super Mario Galaxy kwam vijf jaar geleden ook uit als onderdeel van Super Mario 3D All-Stars, een collectie op de Switch waarin ook Super Mario 64 en Super Mario Sunshine zaten. Deze collectie werd een tijdje na release weer uit de verkoop gehaald.

De games komen in een fysieke collectie beschikbaar, maar zijn digitaal ook los en in een bundel te koop vanaf 2 oktober. De spellen kosten digitaal 39,99 euro per stuk. De bundel met beide games kost 69,99 euro.

70 Reacties
Nieuwste
Oudste Meeste likes
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Reb3nga
20 september 2025 - 18:21

Hier ook besteld. Noem me een fanboy, maar dit zijn imo 2 vd beste 3D platformers ooit.
Op de Wii(U) vind ik beide games niet heel lekker meer spelen, dus dit was een no-brainer. 100+ uren spelplezier voor 80 piek 👌🏻

nattehanddoek024
19 september 2025 - 15:58

heb mijn fysieke kopie al voorbesteld. heb er zin in

DeTwan
19 september 2025 - 11:59

Tuurlijk had ik deze liever goedkoper gezien, of een stuk meer opgepoetst.. maar de Switch 2 is mijn eerste Nintendo apparaat sinds de Gameboy Advance, en ben hier dus oprecht heel blij mee. Maar alsnog… Eerst Yotei!

Undefused (gebruiker is geblokkeerd)
19 september 2025 - 01:52

Had liever een nieuwe Mario platformer gezien maar heb Galaxy 2 nooit gespeeld dus heb de bundel toch maar aangeschaft. Vind de prijs alles meevallen, je krijgt er toch 2 grote 3D Mario platformgames voor, met heel veel uurtjes dikke fun.

MooiMan
19 september 2025 - 09:05

@Undefused

Poeh, Super Mario Galaxy 2 wordt voor jou dus een hele nieuwe beleving. Jaloers! Die game is zo ontzettend dik!

NextGenDonkey
19 september 2025 - 15:55

Daar ga je veel plezier aan beleven.

nattehanddoek024
19 september 2025 - 16:00

ik denk dat ie wel in 2026 komt. na de film, om zo met de filmhype mee te gaan

volgens geruchten is t team achter 3d world and bowsers fury al een tijd bezig aan een 3d mario platformer achter t idee van bowsers fury, dan kan t kloppen dat t oddysey team bezig was met DK in die hoek.

Fappingsnake
18 september 2025 - 20:37

En Sneutendo mensjes maar zeiken over al die remasters en remakes op Playstation & Xbox 🤯 Dit zijn op wat textures na compleet oude games zonder noemenswaardige verbeteringen. Geen extra levels, geen mooi artwork niets nada noppes. Had domme dan nog wel een 40th sleeve ofzo omheen gedaan… maar nee hoor!

gameliefhebber
18 september 2025 - 22:42
Antwoord aan  Fappingsnake

Volgens mij zijn heel veel Nintendo fans zoals ik zelf hier ook kritisch op.

MooiMan
18 september 2025 - 22:43
Antwoord aan  Fappingsnake

@FAPPINGSNAKE

De games zijn opgepoetst en er zijn toevoegingen gedaan. Vind je het nog steeds niet het geld waard, dan koop je ze toch niet. Ik snap het probleem niet zo.

En serieus… ‘Sneutendo’? Sjezus, wat slecht zeg. Daarnaast brengt Nintendo remasters en nieuwe games uit, waar PS/Sony bijna alleen maar remasters uitbrengt. Dat is het verschil.

Biertje-erbij
18 september 2025 - 22:56
Antwoord aan  MooiMan

Precies, Mooiman. Wat een treurig gezeur. Koop het niet. Dat miljoenen het wel gaan kopen zegt voldoende.

gameliefhebber
19 september 2025 - 04:53
Antwoord aan  MooiMan

@Mooiman je kan ook niet supergoed tegen kritiek als het over Nintendo gaat. En ze brengen bijna alleen maar luie remasters als Nintendo doet met Galaxy 1 en 2 je weet zelf ook wel dat je uit je nek kletst. Want dat is gewoonweg feitelijk onjuist Sony en Xbox hoewel er heel veel op ze aan te merken valt. Hebben genoeg nieuwe games uitgebracht. En natuurlijk is sneutendo ook niet goed. Maar je moet natuurlijk geen onzin uitkramen over Sony en Microsoft als Nintendo wordt bekritiseerd. Want ik merk dat je daar slecht tegen kan.

Edmar
19 september 2025 - 05:14
Antwoord aan  MooiMan

Genoeg nieuwe games?

Ben ik het niet mee eens vind tot nu toe deze generatie best tegenvallen. Heb plezier op alle platformen, maar heb nog steeds van mwa is dit het nou. Vind het totaal van releases nieuwe games op alle console platformen niet geweldig.

Vind ze allemaal veel te veel op veilig spelen. Begrijp ze wel in grote lijnen, maar ze nemen steeds minder risico’s en proberen steeds minder iets niet.

Hoewel het iets nieuws ook wel weer lastig is natuurlijk, want er bestaat al zoveel. Probeer maar eens met wat echt nieuws te komen.

Verder snap ik dat hele weegschaal gebeuren niet zo. Wordt meestal alleen gebruikt door fanboys of haters die zo hun verhaal willen bekrachtigen dat een (of hun) platform beter is.

Edit

En wat ik nog even wil toevoegen. Hoelang is de Switch 2 uit en hoelang is de PS5 en Xbox Serie op de markt? Het valt gewoon niet te vergelijken en dat een ps5 of xbox op dit moment meer nieuwe games hebben gehad is dan toch ook niet zo gek.

Persoonlijk eerste jaar ps5 vond ik ook totaal ruk.

gameliefhebber
19 september 2025 - 05:38
Antwoord aan  MooiMan

Het ging er mij om dat Mooiman schreef dat er bijna alleen maar remasters zijn op de Ps5 en Series x. Want dat is gewoon feitelijk onjuist. Verder over weinig risico nemen ja dat zie je bijna bij alle grote partijen. Ook bij Nintendo zagen we weer een heruitgave. Weer een Mario Tennis game. Weer een Yoshi game. Weer een Fire Emblem game. Zij gebruiken ook vaak hun bekende ips.

En de Switch 2 is nog niet zolang uit maar het ging er mij meer om dat er werd gezegd dat Sony en Xbox bijna alleen maar remasters uitbrengen. En qua generatie ik vind die ook best tegenvallen.

Edmar
19 september 2025 - 05:57
Antwoord aan  MooiMan

Ik zie hem in dit bericht niks over Xbox zeggen of het is nog zo vroeg dat ik nog niet helemaal wakker ben hana.

Daarnaast snap ik jou punt, maar dan ga je het hebben over remakes/remasters en dan ga je bij Nintendo een Mario Tennis, Yoshi en dergelijke noemen echter zijn/worden dit geen remasters of remakes. Welk bekende franchises inderdaad, maar dat is wat anders.

gameliefhebber
19 september 2025 - 06:33
Antwoord aan  MooiMan

Maar volgens mij ben je inderdaad nog niet wakker haha. Want hij zei Microsoft en dat is toch echt het bedrijf achter Xbox haha. En ik zei dat Nintendo ook weinig risico neemt. Namelijk weer een heruitgave daar bedoel ik de Galaxy games mee. Mario Tennis, Yoshi en Fire Emblem bij die games had ik het niet over remasters dus inderdaad je bent nog niet helemaal wakker haha geeft ook niet

MooiMan
19 september 2025 - 08:00
Antwoord aan  MooiMan

@gameliefhebber

Dit gaat helemaal niet over kritiek m.b.t. Nintendo, maar over het gebruik van kinderachtige, zelfverzonnen “scheldwoorden”. En bijna alleen maar luie remasters? Van juni 2025 tot december 2025 kreeg/krijgt de Switch 2 deze nieuwe 1st-party games (onthoud, jouw mening over de games is totaal irrelevant): Mario Kart World, NS2 Welcome Tour, Donkey Kong Bananza, Drag x Drive, Pokémon: Legends Z-A, Hyrule Warriors: Age of Imprisonment, Kirby Air Riders en Metroid Prime 4: Beyond. Dat zijn 8 nieuwe 1st-party games in 7 maanden tijd, dus waar heb je het over?

Verder noem ik Xbox/Microsoft helemaal niet, maar alleen PS/Sony. Ik ben wel realistisch en weet dat de studio’s van Xbox/Microsoft genoeg games maken, ook al vallen ze niet in mijn smaakgebied. Ik kan mijn smaak namelijk wel onderscheiden van feitelijk aantallen. Dus volgens mij ben jij juist niet helemaal wakker.

Nu ik bewezen heb dat je er op die beiden punten naast zit, ga je je fouten toegeven? Ik ben benieuwd!

MooiMan
19 september 2025 - 08:04
Antwoord aan  MooiMan

@Edmar

Inderdaad, dat dus ook. De PS5 is al veel langer uit en als het zo doorgaat heeft de Nitendo Switch 2 over een jaar of anderhalf al meer 1st-party games dan de PS5, wat natuurlijk behoorlijk triest is.

En ik heb inderdaad helemaal niks over Xbox/Microsoft gezegd, maar @kaassouflee… uhhh… @gameliefhebber leest volgens mij wat hij wil lezen. Ook zie je dat hij weer doelpalen gaat verschuiven als hij weet dat hij ongelijk heeft. Het onderwerp was remasters en toen begon hij in 1x spontaan over ‘risicoloze games’. Met die man valt geen fatsoenlijke discussie op niveau te voeren.

MooiMan
19 september 2025 - 08:06
Antwoord aan  MooiMan

@gameliefhebber

Nogmaals: Ik heb Xbox/Microsoft helemaal niet genoemd, dus jij bent nog niet helemaal wakker. Daarnaast melkt PS/Sony bv. TLOU net zo hard uit als dat Bethesda deed met Skyrim, terwijl ze daarnaast misschien 1 of 2 nieuwe games per jaar releasen. De PS4 generatie was top, maar de PS5 generatie is echt echt zwaar teleurstellend.

Je had het niet over remasters? Waarom zei je dan:
‘En ze brengen bijna alleen maar luie remasters als Nintendo doet met Galaxy 1 en 2 je weet zelf ook wel dat je uit je nek kletst.’
Je weet zelf volgens mij niet eens meer waar je het over hebt. 😂

gameliefhebber
19 september 2025 - 08:26
Antwoord aan  MooiMan

@Mooiman Laten we beginnen door te stellen dat eigen gebruikte Nintendo scheldwoorden nergens over gaan dus dat ben ik met je eens volgens mij benoem ik dit ook aan het einde van het eerdere bericht naar jou.

Mijn eerste fout wil ik best toegeven want ik dacht echt dat ik ergens Microsoft las dus op dat punt ben ik niet helemaal wakker dat klopt haha.

En je 2e punt wil ik vooral mijn excuses aan je doorgeven dat het er niet duidelijk stond wat ik daadwerkelijk bedoelde. Ik bedoelde namelijk niet dat Nintendo alleen maar luie remasters uitbrengt. Ik bedoelde dat jij onzin verkondigde door te stellen dat Sony bijna alleen maar van deze luie remasters uitbrengt. Dus mijn excuses voor de spraakverwarring van mij. Maar dan wil ik jou nog vragen hoe je erbij komt dat Sony bijna alleen maar remasters uitbrengt ipv van nieuwe games. Want dat is gewoon feitelijk niet juist.

Maar over je first party lijstje. Ik zou het bij zes games houden want om nou met First party titels te noemen als Drag Drive die door journalisten als ze bedroevend word beschouwt en een techdemo NS2 Welcome tour dat zou ik toch achterwege laten. Maar als je dat wel wil ja 8 games. voor dit halve jaar. En dan nog je bericht dat Nintendo ook meer first party games heeft binnen een jaar of misschien 2 jaar dan Sony in zijn hele lifespan of de Ps5 heeft gehad. Volgens geef ik bij heel veel Playstation en Xbox berichten ook aan dat ik deze generatie zeer teleurstellend vind. Alleen is Sony minder afhankelijk van hun first party games dan Nintendo . Omdat die een volledige 3rd party line up hebben. Maar je hebt gelijk de first party line up en dan zeker van hun eigen studio’s is zwaar onder de maat is

MooiMan
19 september 2025 - 08:50
Antwoord aan  MooiMan

@gameliefhebber

Nou, we zijn in ieder geval weer belandt in een civiel gesprek. Dat is goed.

Ik bedoelde te zeggen dat PS/Sony zo weinig nieuwe 1st-party games uitbrengt dat de verhouding nieuwe games tot re-releases krom is. Gran Turismo 7, God of War Ragnarök, Uncharted: Legacy of Thieves Collection, Ghost of Tsushima Director’s Cut, Death Stranding Director’s Cut, The Last of Us Part II Remastered, Marvel’s Spider-Man (Remastered), Days Gone Remastered, etc. zijn allemaal opnieuw uitgebracht op de PS5, terwijl er per jaar maar 1 of 2 nieuwe 1st-party games uitkomen.

M.b.t. PS/Sony wil ik gewoon weer een PS4 generatie. Die was gewoon echt top!

En ik vind die 2 games ook niet leuk, maar het zijn wel 1st-party games ondanks dat ze niet goed beoordeeld worden.

gameliefhebber
19 september 2025 - 09:06
Antwoord aan  MooiMan

@Mooiman maar ik ben ook totaal niet uit op vijandigheid naar niemand ook niet naar jou. Ook ben ik het niet altijd met je eens over bepaalde zaken. Wel wil ik je bedanken dat je mij hebt aangeraden verder te gaan met Hollow Knight Silksong gedaan en nu bij de volgende boss maar dat even tussendoor.

Verder Sony first party line up is ook zeer bedroevend te noemen dat komt ook mede omdat ze dachten dat live service games hun nieuwe grote inkomsten bron zou worden. Dat is niet goed gegaan en dan moet je dus nog 6 jaar wachten voordat iets nieuws wat wel werkt klaar is. Ik ben ook teleurgesteld in Sony deze generatie. Maar ook eigenlijk in Xbox want schotelt doodleuk vorig jaar Perfect Dark voor om het vervolgens doodleuk te annuleren En bij hun is vanaf nu de vraag komt een aangekondigde game ook echt uit. Gelukkig heeft Nintendo het ook beter op orde ondanks dat er dit jaar op Metroid prime 4 beyond puur qua nieuwe games niets tussenzit hebben ze de zaakjes prima op orde.

MooiMan
19 september 2025 - 09:45
Antwoord aan  MooiMan

@gameliefhebber

Laten we het rustig houden inderdaad. En Silksong is echt een game die je even de tijd moeten geven, maar als ie eenmaal klikt… Poeh! Dan issie dik!

Over PS zijn we het dan toch eens. En ja, ook bij Xbox/MS gaat het niet lekker maar dan inderdaad op een ander gebied. Ook al releasen ze genoeg games, er wordt zoveel gecanceld dat het niet meer grappig is. Alle games waar ik persoonlijk naar uitkeek zijn geannuleerd… Echt heel jammer. Verder wil ik nu eigenlijk maar 1 ding van Xbox/MS en dat is een BK games. Een volledige remake of nieuwe game maakt me dan eigenlijk nog niet eens zoveel uit.

Verder vind ik wel dat Nintendo tijdens de afgelopen Direct nog wel 1 dikke nieuwe klapper aan had mogen kondigen. Wat dat dan had moeten zijn kan ik zo alleen niet zeggen. Ook mogen ze weleens wat stappen gaan zetten op het gebied van de Switch 2’s UI (achtergronden, mappen, etc.) en ook mogen ze hun online omgeving strakker in gaan richten.

The_Stifmeister
19 september 2025 - 10:18
Antwoord aan  MooiMan

@Mooiman
We kunnen het er toch over eens zijn dat zowel Sony als Nintendo achterlijk veel remasters uitbrengen? Ik ben oprecht benieuwd als je het naast elkaar ligt wie er meer uit heeft gebracht. Ik vermoed Nintendo. Het daarnaast uitbrengen van andere (originele) titels doet wij mij betreft niet ter zake.

MooiMan
19 september 2025 - 10:54
Antwoord aan  MooiMan

@The_Stifmeister

Ze brengen inderdaad allebei veel remasters uit en daar heb ik op zich geen probleem mee mits er ook genoeg nieuwe games uitkomen, want dan kunnen die re-releases gezien worden als tussendoortjes/opvulling en niet als ‘hoofdgerechten’. Dus ja, het daarnaast uitbrengen van originele titels doet zeker wel ter zake.

Reb3nga
20 september 2025 - 18:22
Antwoord aan  Fappingsnake

Sneutendo…je lijkt Dommeniek wel gast 🤣

NextGenDonkey
18 september 2025 - 19:18

Is best jammer dat het een bundel is aangezien best wat mensen de Super Mario 3D All Stars collectie al hebben en daar Mario Galaxy 1 al bij zit.

Wellicht was het beter geweest als ze deel 1 en 2 ook allebei fysiek apart zouden verkopen.
Ik snap dat de cartridges ook prijzig zijn maar had dan €40,- per deel digitaal gedaan en €45,- fysiek.

Buiten dat ga ik de fysieke bundel toch kopen ondanks dat ik deel 1 al heb via de fysieke all stars collectie. De games spelen op de Wii vind ik niet echt een optie meer.
Betaal dan liever wellicht teveel voor de games maar ben wel gegarandeerd dat ik de games in 4K 60 fps op de Switch 2 kan spelen en ik niet afhankelijk ben van een oude tv en een oude Wii spelcomputer met ongelooflijk lage resolutie die het waarschijnlijk toch een keer gaan begeven.

Wel respect voor de mensen die het nog op de originele hardware willen spelen nu.

Benjaminben87
18 september 2025 - 19:45
Antwoord aan  NextGenDonkey

Je kunt de games ook apart kopen toch?

Maar wel schandelijk, echt schandelijke prijzen dit. Ik probeer je niet te disrespecteren met deze opmerking, gezien jij de games in huis gaat halen. Maar ik vind deze prijs wederom een walchelijke zet van Nintendo. Dit bedrijf is sinds de komst van S2 al mijn credits verloren, en das zonde want ik had ze heel erg hoog staan.

Biertje-erbij
18 september 2025 - 20:05
Antwoord aan  Benjaminben87

Tja, voor velen is het gewoon een ”shut up and take my money” aankoop. Galaxy 1 is sowieso maar tijdelijk verkrijgbaar geweest via 3D All-Stars en Galaxy 2 was sinds de Wii al niet meer te spelen. Denk dat dit een belachelijk grote hit gaat zijn, ook omdat het op beide Switches te spelen valt. Gelukkig in 4K op de S2.

Edmar
18 september 2025 - 21:32
Antwoord aan  Benjaminben87

@BenjaminBen87
Fysiek niet digitaal wel, tenmiste volgens mij zijn er geen losse fysieke versie’s.

NextGenDonkey
19 september 2025 - 10:43
Antwoord aan  Benjaminben87

@ BENJAMINBEN87,

Fysiek kun je ze alleen in bundel vorm kopen.
Aangezien ik geen lucht (digitaal) wil kopen ga ik toch voor de fysieke bundel.

JumpMelvin123
18 september 2025 - 19:07

Ik ben nog steeds benieuwd of je ook de 3d alstar collection versie van super mario galaxy 1 kan upgrade gratis naar de switch 2. Ik kan niet iets concreets over vinden namelijk.

NextGenDonkey
18 september 2025 - 19:19
Antwoord aan  JumpMelvin123

Ik ga er vanuit dat dat precies dezelfde game en data is dat de Switch 2 daar geen verschil in ziet. Maar dit is puur wat ik zelf denk.

Biertje-erbij
18 september 2025 - 20:06
Antwoord aan  NextGenDonkey

Er zitten wel dingen in deze aankomende titels zoals de assist mode en nieuwe storybook content die niet in de andere versie zitten dus ik denk dat die versie gewoon op zichzelf staat en dat dit nu de ultieme Galaxy versie gaat zijn.

MooiMan
18 september 2025 - 20:23
Antwoord aan  NextGenDonkey

@JUMPMELVIN123 @NEXTGENDONKEY

Hoogstwaarschijnlijk (ik weet het eigenlijk zeker) is het een aparte versie, aangezien je in het Switch menu gewoon 1 icoon hebt voor Super Mario 3D All-Stars en de losse games pas na het opstarten van de collectie te selecteren zijn. Super Mario 3D All-Stars wordt verder niet geüpdatet ofzo.

Ook werden de games in de collectie via emulators afgespeeld en zijn de nieuwe versies native en geüpdatet.

JumpMelvin123
18 september 2025 - 20:27
Antwoord aan  NextGenDonkey

@mooiman,

Ik las dit dus ook veel online… maar is dit dan ook bevestigd door nintendo? Zit er namelijk over na te denken om de fysieke bundel van galaxy 1 en 2 te nemen om zo te profiteren van de grafische pracht van beide games. Zou het jammer vinden als 3d alstar collection straks alsnog een update krijgt met betere visuels.

JumpMelvin123
18 september 2025 - 20:30
Antwoord aan  NextGenDonkey

@Nextgendonkey,

Zo sta ik er dus zelf ook in. Voor de meeste zou het logisch zijn als de game maar een keer geremasterd wordt, maar bij nintendo weet je dat maar nooit.

JumpMelvin123
18 september 2025 - 20:33
Antwoord aan  NextGenDonkey

@biertje-erbij,

Ik zit zelf niet te wachten op een assist mode en een story book content, met lappen text waar ik dus niks om geef. Kom dan met een extra story mode expansion aanzetten, die de game wat gaat verlengen. Dan was de prijs misschien ook meer dan terecht geweest, en nou voelt het gewoon ook veelste duur aan voor 2 remakes uit het wii tijdperk.

MooiMan
18 september 2025 - 22:46
Antwoord aan  NextGenDonkey

@JUMPMELVIN123

Dat is niet door Nintendo zelf bevestigd en ik kan het dus niet met 100% zekerheid zeggen, maar waarom zouden de de Super Mario Galaxy versie van Super Mario 3D All-Stars gratis updaten als ze geld kunnen vragen voor een nieuwe versie, haha?

MooiMan
18 september 2025 - 22:49
Antwoord aan  NextGenDonkey

@JUMPMELVIN123

Officieel gezien zijn de versies van de games in de Super Mario 3D All-Stars collectie niet echt geüpdatet omdat het gewoon versies zijn die via emulators afgespeeld worden. Deze nieuwe versies zijn echt native geüpgraded.

MooiMan
18 september 2025 - 22:49
Antwoord aan  NextGenDonkey

@JUMPMELVIN123

Begrijpelijk. Dan kun je ze misschien het beste overslaan.

NextGenDonkey
19 september 2025 - 10:45
Antwoord aan  NextGenDonkey

Ah oké, wellicht is het dan wel een andere versie van wat jullie aangeven 👍🏻.

Krulletje
19 september 2025 - 08:13
Antwoord aan  JumpMelvin123

Ik hoop ook op die upgrade, maar vrees dat Nintendo niet zo vriendelijk voor de consument zal zijn.

Ynance
18 september 2025 - 17:39

Ik speel momenteel gewoon de Wii versie. Is prima te doen op een kleine HD tv qua beeldkwaliteit. Met de Wii mote speelt het ook een stuk lekkerder vind ik. Dus de Switch collectie laat ik aan mij voorbijgaan. Ik kon de Wii games eerder in het jaar simpel voor een tientje kopen.

Rotgans
18 september 2025 - 17:42
Antwoord aan  Ynance

Precies dit inderdaad

EzioAuditoreDaFirenze (gebruiker is geblokkeerd)
18 september 2025 - 18:43
Antwoord aan  Ynance

Ja ik had mijn rode wii nooit moeten verkopen. Heb ik nog steeds spijt van!

NextGenDonkey
18 september 2025 - 19:20
Antwoord aan  Ynance

Ik heb dat spul ook nog liggen en zou het op de WiiU kunnen spelen maar ga toch liever voor de vernieuwde versie.

Frostinator
18 september 2025 - 17:37

Leuk dat ze eraan komen maar die prijs, allemachies.

Luigi1985
18 september 2025 - 17:30

Ja ik ga het schandalige bedrag gewoon neertellen.

gameliefhebber
18 september 2025 - 17:24

Ik ga het nogmaals spelen omdat ik het een van de beste games ooit gemaakt vind. Maar er is zeer weinig aan gedaan om deze 40 euro per stuk te laten zijn. Nintendo moet zich diep schamen. En het is ook best erg toen dit besloten werd niet een meerderheid bij Nintendo heeft gezegd dat dit echt niet kan

MooiMan
18 september 2025 - 20:25
Antwoord aan  gameliefhebber

@GAMELIEFHEBBER

Het er niet mee eens zijn, maar het toch kopen. Jij bent de ideale klant!

gameliefhebber
18 september 2025 - 20:41
Antwoord aan  MooiMan

Ja daarom is het heel erg dubbel. Ik ben er fel op tegen omdat het niet zo mooi is opgepoetst als Retro studios met Metroid prime 1 heeft gedaan. Maar ik koop het toch omdat ik deel 1 maar vooral deel 2 echt een van de beste games allertijden vind. Maar toch blijft Nintendo consument onvriendelijk met dit soort praktijken. Ze hadden ook kunnen zeggen beide games zijn totaal voor 40 euro totaal te koop. Maken ze nog mega winst

MooiMan
18 september 2025 - 22:51
Antwoord aan  MooiMan

@GAMELIEFHEBBER

Dat hadden ze kunnen doen, maar dan hadden ze van mensen zoals jij (die klagen maar alsnog kopen) minder geld gekregen.

gameliefhebber
18 september 2025 - 23:12
Antwoord aan  MooiMan

Ja je kunt het blijven verdedigen dat mag hoor. Maar het is gewoon zeer klantonvriendelijk wat ze met deze games doen. En of als Nintendo deze games voor 30 euro minder zou verkopen failliet gaat bij Nintendo stroomt het geld door het dak. Dan kun je als bedrijf ook eens de consument tegemoet komen en gewoon beide games voor 40 euro als bundel verkopen. Want als ze de bundel voor 40 hadden verkocht kan ik je verzekeren dat hij nog veel beter had gekocht dan nu ze voor stuk voor 40 weggaan.

Esthar
18 september 2025 - 23:36
Antwoord aan  MooiMan

Onvoorstelbaar dat Nintendo enkele van de criticasters hier niet als sales consultant heeft aangesteld, nu lopen ze sloten met geld mis, arme Japanners…

Zoals de economen zeggen, er is nog nooit één aankoop geweest in een vrije markt waar beide partijen niet beter van geworden zijn, anders zou er niet gehandeld zijn. Denken dat Nintendo een verantwoordelijkheid heeft om dingen onnodig goedkoop te maken is sympathiek, maar niet reëel. Mopperen over de prijs, en toch kopen… tja, hopelijk lucht het op.

Edit: mocht men nu interpreteren dat je niets van de prijs mag vinden, uiteraard wel, da’s het punt niet. Het punt is dat hier keer op keer geopperd wordt dat bedrijven mogelijk andere motieven hebben dan zoveel mogelijk poen verdienen. Komaan, dat weten we inmiddels wel toch? Koop hun vette stuff, of niet, en daar passen ze de prijs op aan. Niet op ‘klagen maar toch kopen.’

MooiMan
19 september 2025 - 11:10
Antwoord aan  MooiMan

@gameliefhebber

Ik verdedig het niet. Ik zeg alleen dat ik hun keuze als bedrijf, dat zoveel mogelijk winst wil maken, goed begrijp, want jij en vele andere kopen de game(s) toch wel, ondanks dat jullie de prijs te hoog vinden. Overigens vind ik het persoonlijk het geld waar, maar dat is mijn mening. Wat ik bv. wel echt overpriced vond was dat Labo gebeuren, maar dat komt omdat ik daar compleet niets mee had.

Als ik het de prijs waard vind dan koop ik het en zo niet dan niet. Zo simpel is het.

Sacrow
18 september 2025 - 17:19

Toffe games hoor, maar deze bundel mogen ze lekker in m’n poepertje steken voor 70 euro!

Frostinator
18 september 2025 - 17:30
Antwoord aan  Sacrow

Niet in hun eigen poepertje? Denk dat het een paar ruggen extra kost voor de anus insertie service

Edmar
18 september 2025 - 17:33
Antwoord aan  Sacrow

Tsja het is maar wat je lekker vind 🤣

Sacrow
21 september 2025 - 14:16
Antwoord aan  Edmar

Soms moet je buiten je comfortzone treden!

MooiMan
18 september 2025 - 17:16

Poeh, weer zin in zeg! 😍

Rotgans
18 september 2025 - 17:14

Wat een geld voor deze oude games. Nee dankje, ik haal de wii wel weer een keer tevoorschijn.

EzioAuditoreDaFirenze (gebruiker is geblokkeerd)
18 september 2025 - 17:04

Die gaat er sws komen!

40 euro na 10 jaar tja het is maar hoeveel het je waard is maar goed we laten de overige remakes en remasters full priced vaak on nodig en na 2 3 jaar maar even achterwege van een zekere concurrent.

Een re release van 3D All Stars incl Galaxy 2 met upgrade opties voor mensen die hem reeds bezitten was natuurlijk de betere keuze geweest.

Biertje-erbij
18 september 2025 - 16:47

Wat is de main theme van SMG1 toch grandioos zeg, met het bekijken van deze trailer was het weer genieten. Die assistmode is trouwens ook wel echt heel fijn, niet iedereen zoekt een hele zware uitdaging en soms zijn er gewoon hele pittige stukken. Noem het cheaten of nep, maar het is gewoon handig. Net als je bij Switch Online terug kan spoelen.

Edmar
18 september 2025 - 16:44

Heb er wel zin in aangezien ik de eerdere versie’s nog nooit heb gespeeld.

gameliefhebber
19 september 2025 - 04:19
Antwoord aan  Edmar

Dan heb je een mooie tijd voor de boeg.

The_Stifmeister
18 september 2025 - 16:43

40 euro per stuk…..Raap….me…..op….Echt schandalig.

Kerel-88
18 september 2025 - 17:07
Antwoord aan  The_Stifmeister

Ik dacht eerst dat de bundel €40 zou zijn. Vond ik een mooie prijs. Ik had natuurlijk beter moeten weten…

The_Stifmeister
18 september 2025 - 17:22
Antwoord aan  Kerel-88

Ik dacht precies hetzelfde 😆

Wat waren wij denkende.

Benjaminben87
18 september 2025 - 19:49
Antwoord aan  Kerel-88

Ik ben het he-le-maal met je eens. Echt schandalige prijzen dit, maar ze weten ook dat de fans dit pikken en aanschaffen. Hier zijn er ook genoeg die het er voor neertellen. Ik zou het prachtig vinden wanneer Nintendo-fans collectief de poot stijf houden en dit als protest gewoon massaal boycotten. Maar dat gebeurt niet.