Nieuws van de week: Bungie-scheiding en Nintendo focust op software
PU.nl
Nieuws

Nieuws van de week: Bungie-scheiding en Nintendo focust op software

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben het belangrijkste nieuws bij elkaar gezet voor een makkelijk overzicht in het nieuws van de week.

Bungie beëindigt deal met Activision, behoudt rechten op Destiny

Ontwikkelaar Bungie heeft het tienjarige contract met uitgever Activision Blizzard vroegtijdig beëindigd.

Bungie laat dit weten via een blogpost op zijn website. "Bungie behoudt het volledige recht om de Destiny-franchise uit te geven. Bungie is vanaf nu eigenaar en ontwikkelaar van de franchise, en Activision gaat zich richten op zijn eigen IP en andere projecten."

Lees meer

©GMRimport

Nintendo stapt in de toekomst mogelijk van consoles af volgens directeur

De directeur van Nintendo, Shuntaro Furukawa, heeft tijdens een interview gehint dat het bedrijf in de voorlopige toekomst mogelijk geen nieuwe consoles meer gaat ontwerpen. Volgens de president wordt dit gedaan om ontwikkelaars flexibel te laten blijven zodat voldaan kan worden aan de veranderende eisen van de entertainment-industrie.

Volgens Furukawa ligt de huidige focus op de software die ontwikkeld wordt voor de Nintendo Switch om de 'Nintendo-ervaring' te leveren. Daarmee geeft hij aan dat technologie snel verandert en het bedrijf flexibel blijft nadenken over de manier waarop deze ervaring geleverd wordt naarmate de tijd vordert.

Lees meer

©GMRimport

Sony wil muziek en films naar PlayStation Network brengen

De voorzitter van Sony, Kenichiro Yoshida, zegt de film-, muziek en serie-sectie van het bedrijf te willen prioriteren. Dit zegt Yoshida tijdens een gesprek met The New York Times.

Tijdens het gesprek met The New York Times werd door Yoshida bevestigd dat ze niet op willen geven met de entertainment-sectie binnen Sony. In plaats daarvan plant het bedrijf om juist meer te willen investeren in de drie entertainment-groepen.

Lees meer

©GMRimport

Streaming-patent Microsoft wijst op wegnemen lag door gesplitste rendering

Een nieuw patent van Microsoft omschrijft een mogelijke oplossing voor problemen die ontstaan bij het streamen van games. Bij toepassing van dit patent zouden namelijk bepaalde cruciale gedeeltes van een game op het apparaat van de gebruiker berekend worden en een deel op servers.

Het patent heeft de titel 'Client side processing of character interactions in a remote gaming environment' en omschrijft een splitsing van het berekenen en renderen van een game tussen een 'client' (een lokaal apparaat zoals een gameconsole of smartphone) en servers. Door controller-input zowel naar het eigen apparaat als de server-omgeving door te sturen, kunnen deze los van elkaar aparte taken op zich nemen. Deze worden vervolgens gecombineerd tot één beeld.

Lees meer

©GMRimport

Red Dead Online-update met battle royale-modus Gun Rush uitgebracht

Rockstar heeft een nieuwe update gelanceerd voor de bèta-versie van Red Dead Online. Met de nieuwe update wordt een nieuwe battle royale-achtige modus genaamd 'Gun Rush' toegevoegd. Dit meldt de ontwikkelaar op de officiële website.

In Gun Rush moeten spelers wapens en munitie zien te verzamelen om te kunnen overleven in een beperkt gebied in omvang blijft krimpen. De modus kan met maximaal 32 spelers gespeeld worden in een Free-for-all-variatie of in teams. Deze modus heeft grotendeels dezelfde opzet als de battle royale-modus van games, zoals Fortnite en Call of Duty: Black Ops 4.

Lees meer

©GMRimport

Epic verdiende 400 miljoen euro in 2018 met iOS-versie Fortnite

In 2018 leverde de iOS-versie van Fortnite meer dan 400 miljoen euro op voor ontwikkelaar Epic Games. Fortnite verscheen in maart 2018 op de Apple Store en genereert dagelijks miljoenen euro's aan omzet voor het bedrijf.

Volgens Sensor Tower verdiende Epic Games in december 2018 omgerekend zestig miljoen euro aan omzet en was dit bedrag 83 procent hoger in vergelijking met het bedrag in november van datzelfde jaar. Gemiddeld genereerde de game op het platform dagelijks meer dan 1,4 miljoen euro. Ondanks dat is de mobiele game ook beschikbaar op Android-smartphones, echter is deze versie alleen beschikbaar via Epic en zijn er daardoor geen omzetcijfers te vinden.

Lees meer

©GMRimport

The Division 2 komt naar Epic Game Store en Uplay, niet naar Steam

Ubisoft heeft aangekondigd dat Tom Clancy's The Division 2 op pc alleen naar de Epic Game Store en Uplay komt en dus niet naar Steam.

Ubisoft laat weten veel te gaan samenwerken met de Epic Game Store en in de toekomst meer games naar het platform te willen brengen. Sinds de lancering van de online winkel eind vorig jaar zijn diverse (exclusieve) titels voor de Epic Game Store aangekondigd.

Lees meer

©GMRimport

THQ Nordic haalt rechten op Outcast binnen

THQ Nordic heeft de rechten op de Outcast-franchise gekocht.

Outcast was een openwereld adventuregame uit 1999 die was ontwikkeld door het Belgische Appeal. Er zou ook een vervolg uitkomen, maar die werd geannuleerd. In 2017 wisten enkele originele ontwikkelaars samen met uitgever Big Ben Interactive echter een remake, genaamd Outcast: Second Contact, van het origineel te maken en uit te geven. Er waren daarna ook plannen om alsnog een vervolg te maken.

Lees meer

©GMRimport

Dark Souls Trilogy komt op 1 maart naar Europa

De Dark Souls Trilogy verschijnt op 1 maart 2019 in Europa. Op verschillende webshops is de trilogie geplaatst voor zowel de Xbox One als de PlayStation 4. Voorheen was de game alleen in de Verenigde Staten en Azië te krijgen.

Afgelopen augustus kondigde uitgever Bandai Namco op Gamescom de lanceringsdatum van 19 oktober aan voor Dark Souls Trilogy. Een dag na de aankondiging werd via een Twitter-bericht van de ontwikkelaar bekend dat de game niet in Europa ging verschijnen. In plaats daarvan werd op dezelfde dag van de lancering Dark Souls Remastered uitgebracht op de Nintendo Switch in Europa. Nu wordt de trilogie in maart alsnog in Europa uitgebracht.

Lees meer

©GMRimport

Nieuwe Call of Duty-game komt mogelijk ook naar next-gen-consoles

In nieuw verschenen vacatures van ontwikkelaar Infinity Ward is nieuwe informatie opgedoken over de mogelijke nieuwe Call of Duty-game. Zo wordt de nieuwe game mogelijk ook beschikbaar op de volgende generatie consoles.

In de vele vacatures wordt veelal gesproken over een 'next-gen'-titel dat mogelijk verwijst naar een game die zowel op de huidige generatie als op de volgende generatie consoles gespeeld kan worden. Daarnaast wordt in de vacatures gesproken over het zoeken van mensen die veel kennis hebben over zowel multiplayer- als singleplayer-modi. Dit geeft vermoedelijk aan dat de volgende Call of Duty-game een singleplayer-modus gaat bevatten. Deze modus ontbrak in de vorige Call of Duty-game Black Ops 4. In plaats daarvan werd een battle royale-modus toegevoegd.

Lees meer

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!