Nieuws van de week: Watch Dogs 3 in Londen en Gearbox reageert op slechte reviews
PU.nl
Nieuws

Nieuws van de week: Watch Dogs 3 in Londen en Gearbox reageert op slechte reviews

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben het belangrijkste nieuws bij elkaar gezet voor een makkelijk overzicht in het nieuws van de week.

Kotaku bevestigt Londen als setting voor Watch Dogs 3

Volgens Kotaku is het zeker dat Watch Dogs 3 zich in Londen afspeelt. Er gingen eerder al geruchten over Londen als setting van Watch Dogs 3. In een nieuwtje waarin Kotaku-journalist Jason Schreier het heeft over de setting van de volgende Assassin's Creed-game, bevestigt hij tevens de setting voor Watch Dogs 3.

Ubisoft heeft Watch Dogs 3 nog niet officieel aangekondigd en er is dus ook nog niets bekend over de game. Mogelijk wordt er meer bekendgemaakt tijdens E3 in juni. Ubisoft houdt dan een persconferentie.

Lees meer

©GMRimport

Gearbox reageert op negatieve Borderlands-reviews

Veel fans van de franchise waren teleurgesteld met het nieuws dat Borderlands 3 in de eerste maanden niet beschikbaar is op Steam. Om te protesteren tegen de beslissing van Gearbox en 2K Games, plaatsten ze negatieve reviews op de Steam-pagina's van de drie vorige Borderlands-games. Hetzelfde overkwam Metro Exodus in februari.

Randy Pitchford, directeur van Gearbox, heeft via Twitter gereageerd op de negatieve Steam-reviews. Hij zegt dat het plaatsen van de slechte recensies een tegengesteld effect heeft en dat het misbruik kunnen maken van het beoordelingssysteem van Steam er juist voor zorgt dat Gearbox overweegt om de houding tegenover het platform te heroverwegen

Lees meer

©GMRimport

Gerucht: Halo Infinite wordt duurste game ooit

De Duitse website Xbox Dynasty beweert dat 343 Industries een budget heeft van meer dan 500 miljoen dollar voor de ontwikkeling van Halo Infinite. Als de overige kosten voor het spel, zoals de marketingkosten, hierbij worden opgeteld kan Halo Infinite het duurste spel ooit worden.

Hoewel hier enkel wordt gesproken over geruchten, zijn er toch een aantal redenen om te geloven dat de ontwikkelingskosten van Halo Infinite daadwerkelijk zo hoog liggen. Zo beschrijven eerdere geruchten dat Halo Infinite de eerste game wordt in de franchise die een open wereld bevat en wordt het spel gebouwd met de nieuwe Slipspace-engine.

Lees meer

©GMRimport

Anno 1800 waarschijnlijk exclusief op Epic Games Store

Het is nog niet bevestigd, maar het kan zijn dat Anno 1800 ook een Epic Exclusive wordt. De game zou in eerste instantie te downloaden zijn via Steam zodra deze uitkwam, maar de verkoop op het platform wordt na de releasedatum van 16 april alweer stopgezet.

“De verkoop van Anno 1800 op Steam wordt stopgezet na 16 april omdat de uitgever heeft besloten het spel exclusief in een andere pc-winkel uit te brengen”, is op de Steam-pagina van de game te lezen. Steam geeft wel aan dat de game gewoon via Steam verkrijgbaar is voor de mensen die hem al hadden aangeschaft.

Een exclusieve pc-winkel kan hinten naar de Epic Games Store. Het zou niet de eerste keer zijn dat een game vlak voor de lancering overstapt naar Epic. De laatste game waarvan bekend is dat deze is overgestapt is Borderlands 3.

Lees meer

©GMRimport

Ubisoft-directeur legt uit waar nieuwe Splinter Cell-game blijft

Yves Guillemot, directeur van Ubisoft, heeft in een interview met IGN verteld waarom een volgende Splinter Cell-game zo lang op zich laat wachten. Hij legt uit dat ontwikkelteams binnen Ubisoft niet aan een nieuw deel in de serie wilden werken omdat er te veel druk was van fans. "Wanneer je een spel maakt, wil je komen met iets vernieuwends. Fans zeiden echter dat veel dingen niet veranderd mochten worden", aldus Guillemot.

Guillemot onthult dat er wél mensen zijn die zich bezighouden met de Splinter Cell-franchise en dat er in de toekomst nieuws is om bekend te maken. Echter voegt hij toe dat er veel werknemers zijn die werken aan Assassin's Creed en andere merken die het momenteel goed doen.

Lees meer

©GMRimport

'Dragon Age 4-ontwikkeling is eind 2017 opnieuw begonnen'

De ontwikkeling van Dragon Age 4 zou in oktober 2017 van vooraf aan zijn begonnen, ondanks dat de game al sinds 2015 in ontwikkeling is. Dat claimt Kotaku in een nieuwe reportage. Eind 2018 onthulden EA en Bioware aan Dragon Age 4 te werken, maar de ontwikkeling zou na Dragon Age: Inquisition's laatste dlc in 2015 al zijn begonnen.

Bioware zou wegens andere werkzaamheden de ontwikkeling echter telkens hebben moeten stopzetten. Zo zou het team mee hebben geholpen aan het afmaken van Mass Effect Andromeda. In 2017 ging het team weer verder met Dragon Age 4, maar in oktober dat jaar werd het gehele project geannuleerd en werd het grootste gedeelte van het team op Anthem gezet.

Lees meer

©GMRimport

Grote Sea of Thieves-update voegt nieuwe verhaallijn en competitieve modus toe

Om de verjaardag van Sea of Thieves te vieren, brengt ontwikkelaar Rare een grote update uit voor het spel. De Anniversary Update wordt omschreven als de start van een nieuwe Gouden Eeuw en introduceert naast nieuwe gameplay-functionaliteiten ook een competitieve spelmodus en een nieuwe verhaallijn.

In de nieuwe competitieve modus van Sea of Thieves, genaamd The Arena, nemen vijf teams van vier het tegen elkaar op om binnen 24 minuten zoveel mogelijk munten te verzamelen. De bemanningen starten vanaf hetzelfde punt en ontvangen een identieke schatkaart. Vervolgens kunnen punten worden verdiend door schatkisten op te graven, kisten te stelen van anderen en de schepen van tegenstanders onder vuur nemen.

Lees meer

©GMRimport

Naam veranderen in PlayStation Network vanaf morgen mogelijk

Sony heeft aangekondigd dat de functionaliteit om je PSN-naam te veranderen morgen beschikbaar wordt op de PlayStation 4 en in de browser. Het veranderen van je gebruikersnaam is de eerste keer gratis, hierna kost het 9,99 euro per naamsverandering of 4,99 euro per keer voor PlayStation Plus-leden.

Op het blog van PlayStation staat omschreven dat de meeste spellen die uitgebracht zijn na 1 april 2018 de nieuwe functionaliteit moeten ondersteunen. Voor meer informatie heeft Sony een lijst gemaakt met geteste games. Hoe het veranderen van de PSN-naam in zijn werk gaat en een aantal veel gestelde vragen met antwoorden zijn ook te vinden in het blogbericht.

Lees meer

©GMRimport

Gerucht: Vechtsysteem Star Wars Jedi: Fallen Order lijkt op Sekiro: Shadows Die Twice

Er is mogelijk veel informatie verschenen over de nieuwe Star Wars-game, nadat een individuele ontwikkelaar van het spel meerdere berichten plaatste op het forum van ResetEra. De berichten, die inmiddels zijn verwijderd, onthulde onder andere details over het vechtsysteem en door wie de hoofdpersoon wordt gespeeld in Star Wars Jedi: Fallen Order. Reddit-gebruiker SchrodingersWitcher wist de gelekte informatie op te slaan en plaatste deze op de StarWarsLeaks-subreddit.

Volgens de gelekte details op Reddit heeft het vechtsysteem van Star Wars Jedi: Fallen Order veel weg van dat van de Dark Souls-games en Sekiro: Shadows Die Twice. Het goed kunnen timen van het ontwijken en afweren van aanvallen moet de speler zich bovendien als een echte Jedi laten voelen. Dit hoeft echter niet te betekenen dat de nieuwe Star Wars-game net zo moeilijk is als Dark Souls of Sekiro.

Lees meer

©GMRimport

Sekiro: Shadows Die Twice is meer dan 2 miljoen keer verkocht

In de eerste tien dagen sinds release zijn er meer dan twee miljoen exemplaren van Sekiro: Shadows Die Twice verkocht. Daarmee lijkt het de snelst verkochte FromSoftware-game ooit.

Sekiro kwam op 22 maart uit, dus inmiddels zijn er waarschijnlijk nog veel meer exemplaren van de game verkocht. Het kostte Bloodborne zo'n zes maanden om twee miljoen exemplaren te verkopen, en Dark Souls 3 verkocht pas na twee maanden zo'n drie miljoen exemplaren.

Lees meer

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!