Razer Zephyr-mondmasker krijgt binnenkort Pro-variant
PU.nl
Nieuws

Razer Zephyr-mondmasker krijgt binnenkort Pro-variant

Razers ludieke rgb-mondmasker van vorig jaar keert ook op deze CES 2022 terug. De href="https://www.razer.com/gear-accessories/razer-zephyr-pro" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Razer Zephyr Pro</a> treedt binnenkort voor het eerst in de verkoop, ditmaal wél met de mogelijkheid om de stem van de drager te versterken.

Het Zephyr-mondmasker was oorspronkelijk onthuld als 'Project Hazel' gedurende CES 2021. Razer onthult rondom de elektronicabeurs wel vaker uitbundige concepten — waarvan het gros nooit in massaproductie treedt — maar Project Hazel werd anno 2021 omgedoopt tot Zephyr en in het vierde kwartaal toch en masse geproduceerd en verkocht.

Razers uiteindelijk Zephyr-productie ontbrak echter wel aan één belofte die tijdens CES 2021 aangekondigd was: de mogelijkheid om de stem van de drager buiten het masker te versterken. De functie werd gedurende 2021 stilletjes uit marketingteksten gevist, maar vormt nu wel een verkooppunt voor de nieuwe Razer Zephyr Pro.

Los van de combinatie aan ingebouwde microfoons en luidsprekers verandert er niet veel aan de Zephyr Pro. Het masker maakt nog altijd gebruik van dezelfde, verwisselbare N95-luchtfilters, actieve ventilatie en uiteraard Razer's Chroma-verlichtingsringen. Rendementsfuncties, zoals twee afzonderlijke ventilatiestanden (4200 of 6200 toeren), zijn evenals identiek gebleven aan het non-Pro-model.

In de promotionele beelden van de Zephyr Pro is wel te zien hoe het fysieke uiterlijk ook weer ietwat verschuift. De rgb-verlichting sijpelt nu aan meer kanten van de luchtfilters uit het apparaat, terwijl er aan de onderzijde net wat meer geperforeerde oppervlakte prijkt. Vermoedelijk worden de stemversterkende luidsprekertjes ergens onder de nieuwe roosters verstopt. 

Razer bleef ditmaal stil over toegewijde opslagkoffertjes, die het mondmasker zowel opladen als ontsmetten met uv-licht. Een dergelijk, optioneel thuisstation voor Project Hazel werd evenals op CES 2021 onthuld, maar is sinds de officiële omdoping tot 'Zephyr' nooit meer ter sprake gekomen.

Als traditioneel 'minder haalbaar' conceptproduct onthulde Razer dit jaar Project Sophia, een modulair alles-in-éénbureau voor gamers. Rondom het oppervlak, dan wel verborgen ín de tafel, prijkt een oled-scherm tot 77 inch grootte, allerlei verschillende touch-modules, THX-luidsprekers, optionele warmhouder voor dranken en uiteraard volledig rgb-verlichte flanken. 

Razers glazen conceptbureau zou in essentie aangedreven worden door een modulair uitbreidbaar Razer Blade-notebook, optioneel verder uit te breiden met een externe gpu-module. Geheel volgens de vaste traditie werd geen verdere data verstrekt over mogelijk prijzen of releaseperiodes; de kans is groot dat we na deze CES een lange tijd niets meer horen over Project Sophia.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!