Update: Zelda-game Cadence of Hyrule bevestigd voor juni
PU.nl
Nieuws

Update: Zelda-game Cadence of Hyrule bevestigd voor juni

Update 31 mei: Een Japanse video van Indie World 2019 met uitgebreide gameplay-beelden bevestigt dat Cadence of Hyrule in ieder geval in Japan in de maand juni verschijnt. Bekijk de nieuwe beelden hieronder. Mogelijk wordt tijdens de E3-presentatie van Nintendo meer gedeeld over de Zelda-spin-off.

Watch on YouTube

Update 29 mei: Gisteren werd ontdekt dat de mogelijke releasedatum van Cadence of Hyrule is te vinden in de paginabron van het spel op de Nintendo-website. Waar gisteren echter 30 mei werd aangegeven als releasedatum, is deze datum nu veranderd naar 20 juni. Nintendo heeft zelf nog geen uitspraken gedaan over wanneer de lancering van Cadence of Hyrule plaatsvindt.

Origineel bericht: De Zelda-game Cadence of Hyrule wordt wellicht aanstaande donderdag al gelanceerd. De paginabron van het spel op de Nintendo-website onthult een releasedatum van 30 mei.

Op de Nintendo-pagina van Cadence of Hyrule staat weergeven dat het spel in de lente van 2019 wordt uitgebracht voor de Nintendo Switch, maar een exacte datum is nog niet officieel bekendgemaakt door Nintendo. De mogelijke releasedatum kan nu echter toch worden gevonden, door middel van het inspecteren van de bron van de pagina op de Nintendo-website. In de code van deze paginabron is namelijk de regel 'Release date: May 30, 2019' te vinden.

Een releasedatum van 30 mei sluit aan bij de tot nu toe bekende informatie van Cadence of Hyrule. Nieuwswebsite Nintendo Life ontdekte begin deze maand al dat het spel in mei wordt gelanceerd, op basis van een mail van Nintendo Europe. In deze mail, waarin de spellen die deze maand naar de Nintendo Switch komen werden gepromoot, stond namelijk ook Cadence of Hyrule weergeven.

Cadence of Hyrule, dat de ritmische roguelike Crypt of the Necrodancer combineert met The Legend of Zelda, werd in maart aangekondigd tijdens de Nindies-presentatie van Nintendo. In de uitgebrachte trailer van het spel is te zien hoe Link en Zelda door middel van ritmische bewegingen onder andere rupees verzamelen en vechten tegen bekende vijanden. Cadence of Hyrule wordt ontwikkeld door Brace Yourself Games en kan met maximaal twee spelers worden gespeeld.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!