PowerColor onthult Red Devil RX 7900-kaarten
PU.nl
Nieuws

PowerColor onthult Red Devil RX 7900-kaarten

PowerColor heeft de nieuwe Red Devil-modellen onthuld voor AMD's RX 7900 XT- en RX 7900 XTX-gpu's.

Traditiegetrouw vormen de Red Devil-varianten PowerColors zwaarste videokaarten van een bepaalde Radeon-generatie. Over de precieze kloksnelheden is vooralsnog niets bekend, maar op de officiële website wordt het nieuwe chassis alvast getoond.

Beide AMD-gpu's worden voorzien van een nieuwe koeloplossing, met acht vernikkelde heatpipes en een relatief dikke set koelvinnen. Beide kaarten maken gebruik van drie axiale ventilatoren, die samen beloven tot 3 graden koeler te opereren dan de koeloplossing van voorgaande Red Devil-generarties.

De terugkerende metalen backplate is ditmaal optioneel te verreiken met een lichtdoorlatende laag, waarmee de kaart bovenop een lava-achtige uitstraling zou krijgen.

©GMRimport

Op de productafbeeldingen is ook te zien hoe de nieuwe AMD-gpu's verrijkt zijn met 21 VRM-modules. Van in ieder geval het RX 7900 XTX-model is bij dezen ook verzekerd dat drie 8-pins stroomconnecties vereist zijn (maximaal 450 watt). Onduidelijk is of de RX 7900 XT dezelfde hoeveelheid connectoren vergt; AMD noemt voor die gpu een TGP van 300 watt. 

PowerColor heeft daarbij niet laten weten wanneer de vernieuwde Red Devils verkrijgbaar moeten zijn, laat staan hoeveel ze moeten kosten. Eerder onthulde het merk al nieuwe (en waarschijnlijk goedkopere) Hellhound-varianten van dezelfde gpu's aan, maar ook die zijn niet verder geduid in lanceringsdatum of -prijs. 

De RX 7900 XT en RX 7900 XTX van AMD staan morgen officieel te verschijnen. Onzeker is nog of de verschillende partnerkaarten op diezelfde datum lanceren; eerdere geruchten voorspellen een mogelijke exclusivitieitsperiode voor de referentiekaarten van twee weken.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!