Ryzen 7 5800X3D uitgebreid getest voor verval embargo
PU.nl
Nieuws

Ryzen 7 5800X3D uitgebreid getest voor verval embargo

De Spaanstalige website Xanxo Gaming heeft nog voor het verval van het embargo uitgebreide tests met de Ryzen 7 5800X3D-cpu gepubliceerd.

De eerste AMD-processor met 3D-cache staat 20 april officieel te lanceren, maar Xanxo Gaming wist vervroegd aan een retailvariant te komen en deze uit te proberen met allerlei benchmarks, waarvan akte.

Van een volwaardige review is ook volgens de vroege testers geen sprake. De processor wordt blootgesteld aan meerdere benchmarks, maar draait nog altijd op een beta-versie van de BIOS en mist daarmee mogelijk wat optimalisatie. Desalniettemin geven de benchmarks een goede onafhankelijke blik op de prestatie van AMD's geüpdatete octa-core processor.

©GMRimport

In Geekbench (versie 5.4.4) scoor de 5800X3D respectievelijk 1639 in single-core  prestaties en 10498 in multi-core. Gemiddeld genomen blijken die resultaten wel iets lager uit te vallen dan die van de Ryzen 7 5800, waarvan dit model juist een krachtigere variant moet vormen. 

In Blender-benchmarks blijkt de processor direct beter te presteren. Afhankelijk van het soort test scoort de variant met 3D-cache 3,1 tot 11 procent beter dan diens voorganger. 

©GMRimport

Xanxo Gaming geeft aan binnenkort ook met gaming-benchmarks op de proppen te komen, alsmede een directe vergelijking met de concurrerende Core i9-12900KF van Intel. Als we AMD's visie mogen geloven, komt de grotere cache van de Ryzen  7 5800X3D vooral de prestaties in games tegemoet.

AMD had zelf al aangegeven dat de 5800X3D minimaal quite zou moeten spelen met de Core i9 12900K van Intel in een reeks moderne games. In spellen als Far Cry 6 en Shadow of the Tomb Raider zou de 3D-cache maar liefst 10 procent hogere framerates moeten klokken op 1080p-resolutie.

Een officiële prijsindicatie heeft AMD vooralsnog niet genoemd voor de Ryzen 7 5800X3D. Vorige maand lekte een Belgische retailer per ongeluk wel een vraagprijs voor de processor; die bedroeg destijds 518 euro

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!