Consoles leidend bij The Witcher 4-ontwikkeling, doel is 60 fps
Al wordt het volgens CD Projekt Red wel uitdagend om die framerate op Xbox Series S aan te houden
Tijdens de ontwikkeling van The Witcher 4 zijn consoles leidend, zo heeft CD Projekt Red aangegeven.
Dat heeft de ontwikkelaar in een video van Digital Foundry over de onlangs getoonde techdemo laten weten. Normaliter ontwikkelt de studio met pc in het achterhoofd en wordt daarna geprobeerd het spel voor consoles geschikt te krijgen, maar ditmaal wordt dus het tegenovergestelde gedaan.
Daarbij is het doel om de game in 60 frames per seconde te laten draaien op consoles. CD Projekt Red geeft daarbij wel aan dat het "extreem uitdagend" wordt om de game in 60 fps te krijgen op Xbox Series S.
CD Projekt RedĀ onthulde eind vorig jaar The Witcher 4. De game wordt gemaakt op Unreal Engine 5. Ciri speelt de hoofdrol, al zal Geralt of Rivia wel een rol hebben in de game. The Witcher 4 wordt een singleplayer openwereld-rpg en is het begin van een nieuwe saga, bestaande uit drie nieuwe games. Het spelĀ komt op zijn vroegst pas in 2027 uit.